AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hun sier at alle fordommene folk har mot det er overdrevet, og at han og hans familie er helt fantastisk varme og omtenksomme, hvordan prøve å snakke med henne? Både han og familien er aktive i miljøet, må hun også bli det? Anonymkode: 50ba4...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Ja, hun må det hvis de skal ha et forhold/gifte seg. Anonymkode: 52b92...e80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jo mer negativ du er Ts. Jo mer vil din venninne trekke seg unna. Har selv vokst opp med ei venninne i Jehovas og hun ble låst inne etter skolen fordi hun ikke skulle tilbringe tid med andre utenfor Jehovas. Alle er sikkert ikke sånn, men allikevel. Anonymkode: 3f2c4...194 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Jeg har venner i JV, og flere kjempehyggelige naboer som også er det. Flotte folk. Likevel: jeg hadde personlig ikke blitt sammen med en i JV. Er han døpt? Da blir han utstøtt og mister denne fantastiske familien om han finner på noe ekstra eller går ut. De aller fleste familier er strenge på sånt og følger reglene her, men er selvsagt noen individuelle forskjeller. JV er oftest fantastiske folk, så lenge en er enig med dem, eller i hvert fall lar de holde på med sitt, og ikke tar med noen fra dem ut. Følg med på om det blir fortgang i forholdet og det går mot bryllup. Ganske sikker på at hun må bli med for å gifte seg i Rikets Sal. De har vigselsrett. Hun bør i hvert fall gi forholdet godt med tid så hun ser de ulike sidene med det. Helst over flere år før hun går mer inn i det. Alt er ikke galt med JV, men en bør vite hva en går inn i, og stå støtt i det. Jeg har alltid prøve å være en venn for de. Støttende. Så de vet de har noen der på utsiden om de skulle trenge det. Anbefaler å være en støtte for din venninne, så hun ikke trekker seg unna deg nå. Viktig at hun har noen som ikke er stormende forelsket som kan hjelpe henne å tenke, uten å være for kritisk. Endret 5 timer siden av Daisy-love 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hun sier at alle fordommene folk har mot det er overdrevet, og at han og hans familie er helt fantastisk varme og omtenksomme, hvordan prøve å snakke med henne? Både han og familien er aktive i miljøet, må hun også bli det? Anonymkode: 50ba4...985 Nei hun må ikke det Anonymkode: 03376...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Huff, stakkars menneske. Blande seg borti de hjernevaskede folkene der. Håper hun tar til vett etterhvert. Anonymkode: 883a4...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Vet ikke om han er døpt, de er skikkelig inni det alle sammen, enn aå lenge er de kjærester og hun har ikke sagt noe mer men er jo redd for å miste venninnen min. At hun blir helt inni det og glemmer verden rundt. Anonymkode: 50ba4...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hun sier at alle fordommene folk har mot det er overdrevet, og at han og hans familie er helt fantastisk varme og omtenksomme, hvordan prøve å snakke med henne? Både han og familien er aktive i miljøet, må hun også bli det? Anonymkode: 50ba4...985 Jeg har alltid trodd at man måtte være jehovas for å bli å ha et langvarig forhold med en annen i jehovas. Men jeg hadde en kollega som fikk 2 barn med en i Jehovas. Familien hans og han var med, men hun var aldri med. Men forholdet tok slutt etter mange år. Barna feirer jul og bursdag med henne. Så er nok litt forskjellig. Personlig ville jeg aldri blitt ilag med en i Jehovas. Hun må nok bare innse de selv. Kanskje hun oppdager det når han ikke feirer bursdagen hennes? Anonymkode: 0c41d...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jehovas henger sammen og gifter en jehovas seg med enn ikke Jehovas blir det brudd mellom den personen i Jehovasog Jehovas og familien (hvis det er jehovas). Anonymkode: 1016c...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Nei fordommene mot den religionen er ikke overdrevet!! Men det nytter ikke å be dem lese hva "frafallne" eller utstøtte har skrevet eller sagt, for det er forbudt (fordi de er blitt besatt av djevelen). Dvs at medlemmer av JV får aldri høre om årsaken til at andre gikk ut. Hvis familien hans er særdeles varme og imøtekommende er det faktisk rart.. fordi det er egentlig ikke lov til å date "vantro"/verdslige folk (folk som ikke er JV). Om ikke dette er et stort unntak av folk, vil jeg gjette at gutten kun har sagt at venninnen din kun er en venn som han forsøker å omvende. Det vil nok gå seg til av seg selv om dette blir varig og det kommer frem at det er mer enn en person han forkynnner for. Fordi regelen er å date kun andre i religionen. De vil nok ikke være så varme lengre når de skjønner at venninnen din er en kjæreste. Anonymkode: 660fc...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå