Maria1567 Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei, Dette blir et langt innlegg. Beklager. Jeg har et dilemma med meg selv. Det er «slutt» med min samboer gjennom 20 år, men vi bor fortsatt sammen. Vi sover sammen, har mye nærhet og har sex relativt ofte. Vi har to barn (11 og 8). Grunne til at vi har gått fra hverandre i teorien er fordi forholdet fungerte dårlig pga hans personlige problemer. Han sliter med selvfølelsen og må ha tid som singel for å finne ut av hvem han er. Vi ble sammen veldig unge. Er i tidlig 40-årene nå. Jeg synes dette er ganske vanskelig, fordi jeg ønsker at vi skal jobbe med problemene våre, men han trenger frihet og egentid til å finne ut av hva og hvem han er. Det er nok resultatet av en ganske kraftig 40-årskrise. Dette ble så ille at jeg mistet følelser for han i en lengre periode og så heller ingen måte å komme igjennom dette sammen. Det største problemet for meg med dette er at jeg fortsatt elsker han og har følelser for han, samtidig som jeg ser at jeg ikke klarer å være sammen med han når han sliter med sine problemer. Vi er derfor enige om å avslutte det, i hvert fall for nå. Hans begrunnelse for at han må «ut» og finne ut av ting er fordi han har et enormt bekreftelsesbehov fra alt og alle. Både menn og damer, men mest damer. Det har føltes svært respektløst ovenfor meg dette med damer og han har følt på mye skam rundt dette. Han orker derfor ikke å ha det sånn lenger og jeg orker ikke respektløsheten. Det som har skjedd nå, er at han har hatt sex med en singel mamma på trinnet til 8-åringen vår. Dette er en person som ser veldig bra ut, men har masse issues og er veldig «på». Jeg har spurt han rett ut om de har hatt sex, men han sier nei, selvom jeg vet de har det fordi hun har fortalt det til noen i min krets. Jeg vet derfor at han lyver for meg. Jeg har sagt rett ut at jeg ikke krever at han skal være «lojal» til meg, men å ligge med en forelder i klassen til sønnen vår blir for nært, vondt og vanskelig for meg. Han sier at han skjønner det veldig godt og beklager «situasjonene» (som han da sier ikke inneholder sex). Jeg ser også at han tekster med henne hele tiden, så han holder «vennskapet» veldig varmt. Jeg er så usikker på om jeg overreager her, men jeg føler på et skikkelig ubehag, og ganske mye sjalusi. Dette er jo en person jeg må forholde meg til i skolesammenheng i mange år fremover… overreagerer jeg eller er det han som er veldig respektløs ovenfor meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden På tide å flytte fra hverandre. 24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden På tide å slutte med sex med eksen. Anonymkode: e1358...581 24 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Dette blir jo selvfølgelig vanskelig å svare på. Dere er ikke sammen, men dere opptrer som dere er et par og har sex? Du er av/på med om du elsker han eller ikke? Han tar seg friheter med andre fordi dere er enige om å ikke være sammen - nå? Dette er jo bare rør, dere må jo flytte fra hverandre hvis dere er enige om å ikke være sammen. Bestem dere. Anonymkode: c36ab...2c7 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Be han flytte ut asap Anonymkode: b4db2...b1f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Dette har du påført deg selv. Er det slutt, så er det slutt. Da bor man ikke sammen og har ikke sex. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Og dette må barna bo med. Enten er dere x’r eller så er dere sammen. Mannen får jo i pose og sekk, han «må finne seg selv»; gjelder det å lete mellom bena på både deg og andre da eller? Han er en egoist. Tenker ikke på hverken deg eller barna sine. Be han flytte ut, eller flytt ut selv! Ha litt respekt for deg selv, pr nå er du er dørmatte. Anonymkode: 8a1f2...ac5 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Nei, du overreagerer ikke. Ja, han er svært respektløs. Du burde be han flytte ut på dagen. Han skaper unødig drama og han lyver til deg. Hva mer info trenger du? Anonymkode: 42a5b...086 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, du overreagerer ikke. Ja, han er svært respektløs. Du burde be han flytte ut på dagen. Han skaper unødig drama og han lyver til deg. Hva mer info trenger du? Anonymkode: 42a5b...086 Hvorfor skal han flytte og ikke henne? Anonymkode: 48326...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, du overreagerer ikke. Ja, han er svært respektløs. Du burde be han flytte ut på dagen. Han skaper unødig drama og han lyver til deg. Hva mer info trenger du? Anonymkode: 42a5b...086 De er ikke sammen. Han har ikke opplysningsplikt om sexlivet sitt til eksen. Anonymkode: e1358...581 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden BobbySocks skrev (32 minutter siden): På tide å flytte fra hverandre. Signerer denne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden På tide å flytte hver for seg og slutte å ha sex med hverandre. Så håper jeg for din del at du går videre og ikke ser deg tilbake. Når han er ferdig med å ligge rundt og så er klar for å leke familie igjen, håper jeg du ser din egen verdi og at du fortjener bedre enn dette her. Er jo bare tull og tøys fra hans side, så hev deg over det, og flytt. Nå har han jo pose og sekk. Latterlig type, det er det han er. Anonymkode: 3c641...ddf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Du må avslutte forholdet skikkelig og dere må bo hver for dere. Om vi tar bort det med barn, tidligere samboerskap osv., så høres dette ut som som klassisk fuck friend situasjon, der damen egentlig ønsker mer, men mannen ikke ønsker det. Dermed havner du i klassiske fuck friend fella fordi du ønsker å tviholde på nærheten, der du åpenbart fortsatt har følelser for mannen men prøver å late som noe annet. Så blir du såret når mannen ligger med noen andre, selv om dere ikke er eksklusive. Du kan ikke si at han kan ligge med noen og ikke andre, da har du tydeligvis problem med relasjonen slik den er. Det som kompliserer det hele, er at jo at dere er jo ikke akkurat klassisk fuck friends, dere har hatt et helt liv sammen. Anonymkode: 85a70...5a6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkekokkendin Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Æsj, og denne ynkelige mannen bor du sammen med og ligger med? Hiv han ut og finn deg noe bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor er det han som er skurken i denne historien? Dere er like dumme begge to, dette er et salig rot som dere ikke bør utsette barn for ihvertfall. En av dere må flytte, og slutt med sex dere imellom. Herregud altså, voksne folk… 😑 Anonymkode: 5103d...40b 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Du får be han passe unga en kveld, fordi du skal på date. Da blir det nok stemning. Men dere må jo flytte fra hverandre. Om han har sånn behov for å ligge rundt for 'bekreftelser' Anonymkode: 38efe...468 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #17 Del Skrevet 25 minutter siden Jeg tror også det er på tide du stenger "sexbutikken" og begynner å date andre. Får han ikke sex av deg, men ser du fjonger deg opp og treffer andre menn (eller treffer på "lat"), kan det være det går opp for han at han er i ferd med å miste deg. Om han fortjener deg er noe helt annet. Anonymkode: 7f243...087 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #18 Del Skrevet 21 minutter siden Hvorfor bor dere sammen? Anonymkode: 7e56d...51c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå