AnonymBruker Skrevet 11. januar #21 Del Skrevet 11. januar Maria1567 skrev (6 timer siden): Hei, Dette blir et langt innlegg. Beklager. Jeg har et dilemma med meg selv. Det er «slutt» med min samboer gjennom 20 år, men vi bor fortsatt sammen. Vi sover sammen, har mye nærhet og har sex relativt ofte. Vi har to barn (11 og 8). Grunne til at vi har gått fra hverandre i teorien er fordi forholdet fungerte dårlig pga hans personlige problemer. Han sliter med selvfølelsen og må ha tid som singel for å finne ut av hvem han er. Vi ble sammen veldig unge. Er i tidlig 40-årene nå. Jeg synes dette er ganske vanskelig, fordi jeg ønsker at vi skal jobbe med problemene våre, men han trenger frihet og egentid til å finne ut av hva og hvem han er. Det er nok resultatet av en ganske kraftig 40-årskrise. Dette ble så ille at jeg mistet følelser for han i en lengre periode og så heller ingen måte å komme igjennom dette sammen. Det største problemet for meg med dette er at jeg fortsatt elsker han og har følelser for han, samtidig som jeg ser at jeg ikke klarer å være sammen med han når han sliter med sine problemer. Vi er derfor enige om å avslutte det, i hvert fall for nå. Hans begrunnelse for at han må «ut» og finne ut av ting er fordi han har et enormt bekreftelsesbehov fra alt og alle. Både menn og damer, men mest damer. Det har føltes svært respektløst ovenfor meg dette med damer og han har følt på mye skam rundt dette. Han orker derfor ikke å ha det sånn lenger og jeg orker ikke respektløsheten. Det som har skjedd nå, er at han har hatt sex med en singel mamma på trinnet til 8-åringen vår. Dette er en person som ser veldig bra ut, men har masse issues og er veldig «på». Jeg har spurt han rett ut om de har hatt sex, men han sier nei, selvom jeg vet de har det fordi hun har fortalt det til noen i min krets. Jeg vet derfor at han lyver for meg. Jeg har sagt rett ut at jeg ikke krever at han skal være «lojal» til meg, men å ligge med en forelder i klassen til sønnen vår blir for nært, vondt og vanskelig for meg. Han sier at han skjønner det veldig godt og beklager «situasjonene» (som han da sier ikke inneholder sex). Jeg ser også at han tekster med henne hele tiden, så han holder «vennskapet» veldig varmt. Jeg er så usikker på om jeg overreager her, men jeg føler på et skikkelig ubehag, og ganske mye sjalusi. Dette er jo en person jeg må forholde meg til i skolesammenheng i mange år fremover… overreagerer jeg eller er det han som er veldig respektløs ovenfor meg? Her er det på tide sette kroken på døren å finne deg egen bolig. Denne mannen fører skam på seg selv, og du vil bare fortsette ha det vondt. Høres ut som en herlig fyr😵 Flytt! Anonymkode: 3c88a...e5c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 11. januar #22 Del Skrevet 11. januar (endret) Singel for å finne ut hvem han er..? Textbook midlife crises… Endret 11. januar av Jdz 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #23 Del Skrevet 11. januar Vær glad han ikke har to barn med forskjellige mødre i samme klasse. Anonymkode: 918f8...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 11. januar #24 Del Skrevet 11. januar Kast han ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #25 Del Skrevet 11. januar Eeh.. Lagde dere ikke kjøreregler??? Satt dere bare rundt middagsbordet en dag etter at barna var ferdig med å spise og hadde gått fra bordet og liksom sa "ja men da er vi ikke lenger i ett forhold, men vi puler og bor under samme tak"??? Om dere skal late som dere fortsatt er i familie så må dere jo lage noen regler.... Sorry, dette har du vært delaktig i selv. På tide å kappe navlestrengen mellom deg og eksen din. Anonymkode: 00893...f97 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #26 Del Skrevet 11. januar Meld dere på Jerry Springer show. Han elsker rør, rot og intriger mellom teite folk. Ta også gjerne ansvar for egne handlinger og situasjoner du er med på å skape. Anonymkode: 8fee7...983 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #27 Del Skrevet 11. januar Maria1567 skrev (7 timer siden): Hei, Dette blir et langt innlegg. Beklager. Jeg har et dilemma med meg selv. Det er «slutt» med min samboer gjennom 20 år, men vi bor fortsatt sammen. Vi sover sammen, har mye nærhet og har sex relativt ofte. Vi har to barn (11 og 8). Grunne til at vi har gått fra hverandre i teorien er fordi forholdet fungerte dårlig pga hans personlige problemer. Han sliter med selvfølelsen og må ha tid som singel for å finne ut av hvem han er. Vi ble sammen veldig unge. Er i tidlig 40-årene nå. Jeg synes dette er ganske vanskelig, fordi jeg ønsker at vi skal jobbe med problemene våre, men han trenger frihet og egentid til å finne ut av hva og hvem han er. Det er nok resultatet av en ganske kraftig 40-årskrise. Dette ble så ille at jeg mistet følelser for han i en lengre periode og så heller ingen måte å komme igjennom dette sammen. Det største problemet for meg med dette er at jeg fortsatt elsker han og har følelser for han, samtidig som jeg ser at jeg ikke klarer å være sammen med han når han sliter med sine problemer. Vi er derfor enige om å avslutte det, i hvert fall for nå. Hans begrunnelse for at han må «ut» og finne ut av ting er fordi han har et enormt bekreftelsesbehov fra alt og alle. Både menn og damer, men mest damer. Det har føltes svært respektløst ovenfor meg dette med damer og han har følt på mye skam rundt dette. Han orker derfor ikke å ha det sånn lenger og jeg orker ikke respektløsheten. Det som har skjedd nå, er at han har hatt sex med en singel mamma på trinnet til 8-åringen vår. Dette er en person som ser veldig bra ut, men har masse issues og er veldig «på». Jeg har spurt han rett ut om de har hatt sex, men han sier nei, selvom jeg vet de har det fordi hun har fortalt det til noen i min krets. Jeg vet derfor at han lyver for meg. Jeg har sagt rett ut at jeg ikke krever at han skal være «lojal» til meg, men å ligge med en forelder i klassen til sønnen vår blir for nært, vondt og vanskelig for meg. Han sier at han skjønner det veldig godt og beklager «situasjonene» (som han da sier ikke inneholder sex). Jeg ser også at han tekster med henne hele tiden, så han holder «vennskapet» veldig varmt. Jeg er så usikker på om jeg overreager her, men jeg føler på et skikkelig ubehag, og ganske mye sjalusi. Dette er jo en person jeg må forholde meg til i skolesammenheng i mange år fremover… overreagerer jeg eller er det han som er veldig respektløs ovenfor meg? Er han din ex så angår det ikke deg hva han gjør eller hvem han har sex med. Har dere gjort det slutt så får en av dere flytte. Og neste gang du skriver hi, så lag avsnitt, tenk på leirene! Det er og en fin egenskap å kunne uttrykke seg kort og presist. Anonymkode: 2322c...9cb 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #28 Del Skrevet 11. januar Han skal ha i pose og sekk. Lovlig utroskap er det han driver med.. Anonymkode: d0baf...985 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #29 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er han din ex så angår det ikke deg hva han gjør eller hvem han har sex med. Har dere gjort det slutt så får en av dere flytte. Og neste gang du skriver hi, så lag avsnitt, tenk på leirene! Det er og en fin egenskap å kunne uttrykke seg kort og presist. Anonymkode: 2322c...9cb leirene? Anonymkode: 91b98...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #30 Del Skrevet 12. januar Dere er ikke sammen, men bor sammen, har sex og nærhet... Dette høres egentlig mest ut som ett åpent forhold hvor dere egentlig er sammen, men fritt til å ligge med hvem dere vil... Jeg skjønner at du reagerer, men så lenge dere ikke er sammen, så kan han ligge med hvem han vil... Han trenger ikle fortelle deg noe, og reaksjonen din her gjør det forståelig at han ikke ønsker fortelle deg om sitt sexliv. Men så lenge dere skal fortsette å ha sex og ikke være i ett monogamt/eksklusivt forhold, så bør dere teste dere for sos. Anonymkode: a6e99...345 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 12. januar #31 Del Skrevet 12. januar Herregud for et kaos. Voksne mennesker 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 12. januar #32 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Meld dere på Jerry Springer show. Han elsker rør, rot og intriger mellom teite folk. Ta også gjerne ansvar for egne handlinger og situasjoner du er med på å skape. Anonymkode: 8fee7...983 Siste avsnittet der er så on point at det gjør vondt 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 12. januar #33 Del Skrevet 12. januar Du sier det er slutt. Da kan han ligge med hvem han vil. Og gjør det, tydeligvis. Men. Om jeg leser deg rett, så vil du ikke at det skal være slutt, prokrastinerer og skriver ingenting om din vei videre. Du er mor, en person som fortjener bedre enn å leve i dette, og må jo bare ta noen grep. Dette handler ikke om ham men din selvrespekt og veien du skal gå nå. Ikke bli lei deg, bli kynisk. Finn et nytt hjem, slutt å ligge med fyren og bli sterk. Ah, så mange muligheter som ligger fremfor deg! Dette fikser du:) 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #34 Del Skrevet 12. januar For et rot… Dere har gjort det slutt, så da kan han ligge med hvem han vil. Det at følelsene dine protesterer gjør ikke at det han har gjort er galt utifra deres avtale. Du har satt deg selv i en elendig situasjon. Du må beskytte deg selv og avslutte skikkelig. Slutt med sex. Flytt fra hverandre. Hadde du håpet han skulle velge deg hvis du bare var tilgjengelig? Fyren får i pose og sekk nå! Han aner ikke at valg han tar faktisk gjør at han mister deg, fordi du bare er der… Start flytteprosess i dag! Anonymkode: 0f716...7e8 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #35 Del Skrevet 12. januar For en overfladisk egoist!! Når man trenger så mye bekreftelse fra andre at man gjør det slutt med konen så har man STORE problemer! Han er en super egoist og du er en dørmatte. Mennesker som bare tar og tar har ingen grenser, og kommer bare til å kjøre sitt eget løp så lenge de kan! Høres ut som han er i den kategorien. Men mennesker som bare gir og gir har ofte heller ingen grenser, og lar seg spise opp til det ikke er så mye som en smule igjen. Høres ut som du er i den kategorien… Du vet egentlig hva du må gjøre, og det er på tide å handle nå! Lykke til ts! Husk at du fortjener bedre ❤️ Anonymkode: f9833...798 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #36 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor skal han flytte og ikke henne? Anonymkode: 48326...23c Det er jo han som bryter opp familien og ønsker å bo alene for å "finne seg sjæl", synes det bare er rett og rimelig at det da er han som flytter. Anonymkode: 7b2af...877 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 12. januar #37 Del Skrevet 12. januar Maria1567 skrev (16 timer siden): Hei, Dette blir et langt innlegg. Beklager. Jeg har et dilemma med meg selv. Det er «slutt» med min samboer gjennom 20 år, men vi bor fortsatt sammen. Vi sover sammen, har mye nærhet og har sex relativt ofte. Vi har to barn (11 og 8). Grunne til at vi har gått fra hverandre i teorien er fordi forholdet fungerte dårlig pga hans personlige problemer. Han sliter med selvfølelsen og må ha tid som singel for å finne ut av hvem han er. Vi ble sammen veldig unge. Er i tidlig 40-årene nå. Jeg synes dette er ganske vanskelig, fordi jeg ønsker at vi skal jobbe med problemene våre, men han trenger frihet og egentid til å finne ut av hva og hvem han er. Det er nok resultatet av en ganske kraftig 40-årskrise. Dette ble så ille at jeg mistet følelser for han i en lengre periode og så heller ingen måte å komme igjennom dette sammen. Det største problemet for meg med dette er at jeg fortsatt elsker han og har følelser for han, samtidig som jeg ser at jeg ikke klarer å være sammen med han når han sliter med sine problemer. Vi er derfor enige om å avslutte det, i hvert fall for nå. Hans begrunnelse for at han må «ut» og finne ut av ting er fordi han har et enormt bekreftelsesbehov fra alt og alle. Både menn og damer, men mest damer. Det har føltes svært respektløst ovenfor meg dette med damer og han har følt på mye skam rundt dette. Han orker derfor ikke å ha det sånn lenger og jeg orker ikke respektløsheten. Det som har skjedd nå, er at han har hatt sex med en singel mamma på trinnet til 8-åringen vår. Dette er en person som ser veldig bra ut, men har masse issues og er veldig «på». Jeg har spurt han rett ut om de har hatt sex, men han sier nei, selvom jeg vet de har det fordi hun har fortalt det til noen i min krets. Jeg vet derfor at han lyver for meg. Jeg har sagt rett ut at jeg ikke krever at han skal være «lojal» til meg, men å ligge med en forelder i klassen til sønnen vår blir for nært, vondt og vanskelig for meg. Han sier at han skjønner det veldig godt og beklager «situasjonene» (som han da sier ikke inneholder sex). Jeg ser også at han tekster med henne hele tiden, så han holder «vennskapet» veldig varmt. Jeg er så usikker på om jeg overreager her, men jeg føler på et skikkelig ubehag, og ganske mye sjalusi. Dette er jo en person jeg må forholde meg til i skolesammenheng i mange år fremover… overreagerer jeg eller er det han som er veldig respektløs ovenfor meg? Han er jo ikke frisk . Å han innrømmer det. Trenger mye bekreftelse , og er åpenlyst utro . Hvorfor lar du han bo under samme tak å sove i samme seng ? Gå å sjekk deg for kjønnssykdommer og få han ut av huset. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #38 Del Skrevet 12. januar Dette er jo selve oppskriften på å såre seg selv! Om det er slutt så må dere flytte fra hverandre! Er jo ikke rart du blir lei deg. Han har jo egentlig ikke så mange forpliktelser til deg om det er slutt. Da kan han jo ligge med hvem han vil. Han forstår at du nå har blitt en dørmatte som aksepterer alt. Det vil si at han kan gjøre og si hva han vil og du blir i huset og til og med har sex med han. Han kan bare si litt unnskyld her og litt unnskyld der og du fortsetter å være ved hans side. Nei, dette problemet har du skapt selv dessverre. Jeg forstår det er vondt fordi du fortsatt har følelser for han. Men, dere kommer ingen vei med denne løsningen. Anonymkode: 594f3...682 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #39 Del Skrevet 12. januar Dette er typisk og det beste er å rive av plasteret og komme seg videre. Han er egentlig ferdig med deg, men det er lenge siden sist Han var singel, så da er han for feig til å forlate forholdet, så da prøver han å finne en backup samtidig som han lever trygt familieliv med deg. Dette kommer han aldri til å innrømme, for han lyver like mye til seg selv som han gjør til deg. Det er alltid vondt å være den som mister følelsene sist, men det er en smerte du må gjennom uansett. Det er bedre å ta den nå, da beholder du litt mer av respekten for deg selv, og han kan ikke flytte rett inn til en ny dame, men må bli litt selvstendig først. Anonymkode: 0204c...cd0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blaffen Skrevet 12. januar #40 Del Skrevet 12. januar For et rot.. Punkt en er at dere må slutte å ligge med hverandre, han må ut av senga di. Om dere har et gjesterom kan han flytte inn dit, eller flytte til en kompis. Når dere ikke sover i samme seng bør fristelsen bli mindre. Når du har ham fysisk på avstand må du få ham mentalt på avstand. Jeg støtter forslaget om at du må ligge med andre. Bruk for eksempel Tinder, skriv 'nysingel dame ønsker uforpliktende ligg for å få eksen på avstand'. Søk etter menn i nabobyen, så du ikke risikerer å sveipe for mange kjente.. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå