AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Del Skrevet 11. januar Hvilken nettsted/inkassoselskap vil jeg få varsel om betaling på? Og er det forskjellig fra forskjellig byer/fylker hva de bruker til å kreve inn? Eller vil jeg få brev i posten? Anonymkode: b5953...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Faktura i posten får vi i en større norsk by. Anonymkode: cc20b...4e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar Det varierer nok ja, det kan hende du får giro i posten og… hør med dem, eller sjekk nettsiden deres! Anonymkode: ec745...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar får nok en giro med et lite gebyr på i tillegg, Anonymkode: 394ac...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar Mulig du får faktura i Digipost. Er nok litt forskjellig fra sted til sted. Anonymkode: 075b9...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken nettsted/inkassoselskap vil jeg få varsel om betaling på? Og er det forskjellig fra forskjellig byer/fylker hva de bruker til å kreve inn? Eller vil jeg få brev i posten? Anonymkode: b5953...86e Hvordan mener du noen skal vite hvordan legevakten i din kommune organiserer dette? Hvorfor oppretter du en tråd, uten å opplyse om hvilken legevakt, eller å oppgi hva som står på hjemmesiden om betaling på legevakt? Anonymkode: 861d8...a5c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbag Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar Du får jo ikke inkasso av å dra fra legevakten uten å betale. Du får giro i posten med egenandelsbeløpet pluss faktura gebyr. Dette står ved alle betalingsterminaler. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar Jeg fikk en betalingslink via sms dagen etter. ConvenePay. Anonymkode: 90739...36b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Del Skrevet 11. januar Vi får sms med lenke i Stavanger (så lenge du har akseptert at de får tilgang til nummeret ditt) Anonymkode: 2f3b9...ebe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar De får nok sendt deg en faktura på et eller annet vis, ingen fare! Penga vil de ha😅😅 Anonymkode: 2d540...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk en betalingslink via sms dagen etter. ConvenePay. Anonymkode: 90739...36b Samme her. Stavanger. Anonymkode: 56015...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar Med appen pasientsky så kan du se regninger der også Anonymkode: 43ceb...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilken nettsted/inkassoselskap vil jeg få varsel om betaling på? Og er det forskjellig fra forskjellig byer/fylker hva de bruker til å kreve inn? Eller vil jeg få brev i posten? Anonymkode: b5953...86e Du får nok faktura i posten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 11. januar #14 Del Skrevet 11. januar Her, langt ute i ingenmannsland, får jeg alltid en sms. Null stress, null gebyr. Var jeg deg, ville jeg ringt og snakket med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 12. januar #15 Del Skrevet 12. januar Mange steder sender de ut regningen digitalt om du ikke har betalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Del Skrevet 12. januar Er nesten ingen som får papirfaktura i dag. Vil tro du får en sms med lenke du skal følge slik vi får i Stavanger. Anonymkode: ef327...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Del Skrevet 12. januar Jeg ser flere her nevner SMS med lenke. Men i dagens svindelsamfunn er vi jo oppfordrret til å IKKE trykke på linker. Hvorfor benytter de fortsatt dette systemet? Anonymkode: 728b2...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #18 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg ser flere her nevner SMS med lenke. Men i dagens svindelsamfunn er vi jo oppfordrret til å IKKE trykke på linker. Hvorfor benytter de fortsatt dette systemet? Anonymkode: 728b2...183 Det sies at man ikke skal trykke på lenker man ikke er helt sikker på og det er noe annet enn å ikke trykke på lenket punktum. https://www.online.no/sikkerhet/sms-svindel/ Anonymkode: af354...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #19 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 7.05): Jeg ser flere her nevner SMS med lenke. Men i dagens svindelsamfunn er vi jo oppfordrret til å IKKE trykke på linker. Hvorfor benytter de fortsatt dette systemet? Anonymkode: 728b2...183 Det har jeg selv lurt på, men i dette tilfellet så taper du penger om du velger å IKKE trykke på lenken. Jeg har forsøkt andre tilnærminger, har også tatt det opp med behandler, som mente det var uproblematisk 🤦♂️ Anonymkode: 9205a...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #20 Del Skrevet 14. januar Med det sagt, det vi blir oppfordret til er i hovedsak å ikke trykke på lenker for å så oppgi informasjon. For min del har jeg kommet unna det med å kun oppgi telefonnummer, som igjen har trigget vipps-betaling. Da er man sikret i noe større grad, men jeg er helt enig i at det er en uhørt praksis som bør opphøre asap. Anonymkode: 9205a...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå