AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hvor ofte er det vanlig å komme på jobb og være så syk at man trenger hjelp til det meste og egentlig bare klarer å sitte i ro? Jeg jobber i butikk og har opplevd flere ganger at ulike kolleger kommer på jobb men egentlig ikke er i form til å jobbe, slik at jeg må gjøre den personens oppgaver i tillegg til mine oppgaver. Dette skjer med flere kolleger, så det er ikke bare én som er kronisk syk eller noe sånt. Jeg synes det virker rart å komme på jobb når man nesten ikke klarer å gjøre noe. Men det er kanskje jeg som har misforstått? Anonymkode: 8af83...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Hvis den syke personen klarer å sitte i kassen, så er jo det en fin form for tilrettelegging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Det er jo feil. Hvis man har halv arbeidsevne bør man være halvt sykemeldt. Hvis man kan såvidt sitte i en stol, så be dem gå hjem så du kan kalle inn vikar. Eller bite tenna sammen, og gjøre jobben sin. Er dette slike som skryter av at de aldri er syke? Anonymkode: 395ad...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Vaffelhunden skrev (1 minutt siden): Hvis den syke personen klarer å sitte i kassen, så er jo det en fin form for tilrettelegging. Vi er bare to på jobb så hvis den andre bare skal sitte i kassen så må jeg fylle på varer, telle over, vaske, hjelpe kundene som leter etter noe, hente mer på lageret osv. Det er meningen at vi begge skal gjøre alt. Anonymkode: 8af83...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har jobbet med bihulebetennelse, feber, kraftig bivirkninger etter koronavaksine. Kun fordi arbeidsgiver krevde at jeg kom på jobb. Anonymkode: c40df...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Min yrkesgruppe har statistisk sett lite sykefravær. Det er kultur for å presse seg på jobb nesten uansett, og på noen avdelinger sosialt selvmord å være borte fra jobb. Dette til tross for at innholdet i jobben er svært krevende, med høyt tempo og lange vakter (opp til 24 timer), og arbeidsoppgavene kan på ingen måte tilpasses etter dagsform. Jeg har flere ganger sett kolleger jobbe seg til utmattelse (typ falle sammen på operasjonsstuen) heller enn å ha en sykedag. Dette skyldes til dels vår ukultur, men også at systemet vi jobber i straffer fravær (merarbeid på allerede tynnslitt grunnbemanning, ikke godkjent spesialisering ved > en viss prosent fravær uansett årsak). Anonymkode: 838e1...2e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Norge har jo høyeste sykefraværet i verden og er eneste landet med full lønn under sykdom. Så nei, i forhold til andre land er ikke nordmenn ofte på jobb når de er syke. Anonymkode: bc716...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå