AnonymBruker Skrevet 19. januar #61 Del Skrevet 19. januar En løve er jo bare en forvokst kattepus. Bare å kose den litt så er den totalt satt ut av spill. Anonymkode: 1e257...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 23. januar #62 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 14.06): Å vinne over en løve er ingen sak om man behersker taildragging. Antallet som behersker dette i dag er imidlertid veldig få. At det finnes en del mennesker der ute som tror de kan vinne over en løve sånn uten videre, bekymrer meg i denne sammenheng veldig lite. Jeg ser ikke for meg at noen på dette forumet får en fiks idé og setter kursen umiddelbart for å spore opp en løve de vil gi seg i kast med. Selv om noen gjorde det, er det ikke lett å komme over en vill løve i kongeriket Norge pr i dag. Anonymkode: dec7d...97e Du kunne ikke fortelle oss litt om hvordan dette "taildragging" fungerer? 😂 En løve vil rive deg i fillebiter før du rekker å uttale taildragging. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #63 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 15.02): ikke har syns det er værdt bryet, Fordi den ikke bra skikkelig sint, truet eller sulten... Dersom Thingnes Bøe ikke stiller til start, tar jeg ham LETT i løypa. Samme med Tyson. Hvis han ikke gidder å slå meg, vinner jeg LETT i ringen 😂😂 Anonymkode: 80239...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #64 Del Skrevet 23. januar Chupacabra skrev (5 timer siden): Du kunne ikke fortelle oss litt om hvordan dette "taildragging" fungerer? 😂 En løve vil rive deg i fillebiter før du rekker å uttale taildragging. Den går i all hovedsak på å holde fast i halen til løven og henge med. En utnytter piskesnert-effekten her. Når løven vil snu seg henger du med rundt og den får aldri kjeften i deg. Det kreves en viss utholdenhet, en må henge på til løven er utmattet og synker sammen og sovner. Det er også teknikker for å få tak i halen til løven før den tar deg, men det er ikke direkte knyttet til selve taildraggingen. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 24. januar #65 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den går i all hovedsak på å holde fast i halen til løven og henge med. En utnytter piskesnert-effekten her. Når løven vil snu seg henger du med rundt og den får aldri kjeften i deg. Det kreves en viss utholdenhet, en må henge på til løven er utmattet og synker sammen og sovner. Det er også teknikker for å få tak i halen til løven før den tar deg, men det er ikke direkte knyttet til selve taildraggingen. Anonymkode: dec7d...97e 😅 Dette er komedie-gull. Dersom du ikke var anonym ville jeg ha anbefalt deg til humorprisen 2025 😄 Jeg har bare to spørsmål: 1. Hva om løven ønsker å drepe mennesket før det får tak i halen? 2. Hva om løven ønsker å drepe mennesket etter det får tak i halen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #66 Del Skrevet 24. januar Chupacabra skrev (9 timer siden): 😅 Dette er komedie-gull. Dersom du ikke var anonym ville jeg ha anbefalt deg til humorprisen 2025 😄 Jeg har bare to spørsmål: 1. Hva om løven ønsker å drepe mennesket før det får tak i halen? 2. Hva om løven ønsker å drepe mennesket etter det får tak i halen? Det er der disse teknikkene kommer inn. For å få tak i halen før løven går til angrep må en være lur. Enten ved å forvirre løven eller få den til å tro at det er noe annet som skjer. En har størst suksess med å hive en tøypose med Løvesnadder rett bak den. Denne må da hives forbi så nær snuten som mulig, slik at den får ferten av godsakene. Løven bråsnur da etter posen og halen er lett å få tak i. Dette krever dog øvelse og presisjon. En kan også ha en oppblåsbar duplikatløve i lommen. Disse blåses opp på mindre enn et sekund når de treffer bakken og er selvutløsende. Løven vil da bli forvirret når det plutselig dukker opp en annen løve og vil etter all sannsynlighet stanse for å sjekke ut denne. Da må en utnytte tiden godt og få tak i halen før løven skjønner at den er blitt lurt. Den vil da bli ytteligere forbannet og følgelig enda hissigere og farlig. Disse tingene kan en få kjøpt i Løvebutikker rundt om, også på nettet. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #67 Del Skrevet 24. januar Chupacabra skrev (9 timer siden): 😅 Dette er komedie-gull. Dersom du ikke var anonym ville jeg ha anbefalt deg til humorprisen 2025 😄 Jeg har bare to spørsmål: 1. Hva om løven ønsker å drepe mennesket før det får tak i halen? 2. Hva om løven ønsker å drepe mennesket etter det får tak i halen? Om løven (selvfølgelig) vil drepe mennesket etter at det har fått tak i halen, betyr ikke så mye om en behersker taildragging fullt ut. Uansett hvor raskt løven prøver å snu seg, slår piskesnert-effekten inn desto mer. Mennesket henger med rundt omtrent av seg selv. Det finnes Løvehansker til dette, om en ikke er helt trygg på eget grep om halen. En må i all hovedsak bare huske å sidesteppe til motsatt hold av den retningen løven kaster seg rundt. Husk å holde god stramming i halen. En vil merke når kreftene i løven ebber ut og kampen nærmer seg slutt. Likevel må en ikke la seg lure, det kan være krutt igjen i den. Husk å være helt sikker på at den sover før du stille lister deg bort, da med ansiktet hele tiden vendt mot løven. De sover nemlig lett, selv om de er utmattet. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 24. januar #68 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Om løven (selvfølgelig) vil drepe mennesket etter at det har fått tak i halen, betyr ikke så mye om en behersker taildragging fullt ut. Uansett hvor raskt løven prøver å snu seg, slår piskesnert-effekten inn desto mer. Mennesket henger med rundt omtrent av seg selv. Det finnes Løvehansker til dette, om en ikke er helt trygg på eget grep om halen. En må i all hovedsak bare huske å sidesteppe til motsatt hold av den retningen løven kaster seg rundt. Husk å holde god stramming i halen. En vil merke når kreftene i løven ebber ut og kampen nærmer seg slutt. Likevel må en ikke la seg lure, det kan være krutt igjen i den. Husk å være helt sikker på at den sover før du stille lister deg bort, da med ansiktet hele tiden vendt mot løven. De sover nemlig lett, selv om de er utmattet. Anonymkode: dec7d...97e Men hva om løven går lei av taildragging og tenker at "et dødt menneske er et bra menneske", og napper hodet av mennesket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #69 Del Skrevet 24. januar Chupacabra skrev (Akkurat nå): Men hva om løven går lei av taildragging og tenker at "et dødt menneske er et bra menneske", og napper hodet av mennesket? Det har lite å si om løven går lei, da taildragging utnytter sentrifugalkraft og andre fysiske lover. Løven kan ikke vinne over dette. Det som kan skje er at mennesket mister taket eller blir selv utmattet. Da kan det se stygt ut. Derfor bør dette trenes på, etter at man har lært seg teknikken. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 24. januar #70 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det har lite å si om løven går lei, da taildragging utnytter sentrifugalkraft og andre fysiske lover. Løven kan ikke vinne over dette. Det som kan skje er at mennesket mister taket eller blir selv utmattet. Da kan det se stygt ut. Derfor bør dette trenes på, etter at man har lært seg teknikken. Anonymkode: dec7d...97e Alle som drar en løve i halen vil angre på dette i noen hundredels sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #71 Del Skrevet 24. januar Jeg vet jo at jeg ikke klarer det om løven først går til angrep. Men det er bare en katt, og katter kan jeg. Alt fra kroppsspråk, til øyekontakt. Et kattedyr vil bare angripe om de føler seg truet, det ligger i deres natur at skader = død. De ser på ingen måte på mennesker som "mat", og da er trussel eneste andre grunnen til at de faktisk angriper. Anonymkode: fd197...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 24. januar #72 Del Skrevet 24. januar (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg vet jo at jeg ikke klarer det om løven først går til angrep. Men det er bare en katt, og katter kan jeg. Alt fra kroppsspråk, til øyekontakt. Et kattedyr vil bare angripe om de føler seg truet, det ligger i deres natur at skader = død. De ser på ingen måte på mennesker som "mat", og da er trussel eneste andre grunnen til at de faktisk angriper. Anonymkode: fd197...ad5 Katter kan du ja Nå er ikke løver helt det samme som huskatter. Det finnes mange eksempler på at løver dreper og spiser mennesker helt uprovosert. Dersom en løve ønsker å drepe et menneske, så gjør den det. https://www.nettavisen.no/artikkel/drept-av-love/s/12-95-441662 https://www.aftenposten.no/norge/i/Mgbam/sultne-loever-til-angrep-paa-folk https://www.forskning.no/historie-rovdyr-afrika/hvorfor-satte-tsavo-lovene-mennesker-pa-menyen/352317 Endret 24. januar av Chupacabra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #73 Del Skrevet 24. januar Chupacabra skrev (3 timer siden): Alle som drar en løve i halen vil angre på dette i noen hundredels sekunder. Ja, intenst. Om du da ikke behersker taildragging, som sagt. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 24. januar #74 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, intenst. Om du da ikke behersker taildragging, som sagt. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet mandag kl 10:20 #75 Del Skrevet mandag kl 10:20 Hvis jeg hadde hatt en ladd 9mm gir jeg meg selv 25% sjanse til å vinne mot en løve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå