Gå til innhold

Dere kvinner (8%) og menn (7%) som tror dere hadde tatt en løve i slosskamp (nevekamp, ingen våpen)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En voksen, mannlig løve veier nærmere 200 kg. Tar du med tenner og klør i betraktningen har man som et normalt menneske ikke sjans i helvete om denne løven har bestemt seg for at du skal dø. Men jeg hadde betalet for å sett 7-8 prosent prøve. Absolutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maggi2 skrev (10 minutter siden):

Jeg tror absolutt ikke at jeg hadde vunnet, men det jeg hadde forsøkt på ville vært å stikke fingrene mine dypt inn i øynene til løven hvis den lå over meg. Det kan jo gjøre en del skade og kanskje få den til å trekke seg? 🤔 Man må jo bare prøve noe i en slik situasjon 😅😄

Den spiser ansiktet ditt lenge før du gjør den blind.

Anonymkode: 54919...21a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte bare lese overskriften for å vite at denne undersøkelsen ble gjort i USA, landet der halve befolkningen (og flest menn) tror Donald Trump er en fornuftig kar.

Anonymkode: 82a70...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (10 timer siden):

En voksen, mannlig løve veier nærmere 200 kg. Tar du med tenner og klør i betraktningen har man som et normalt menneske ikke sjans i helvete om denne løven har bestemt seg for at du skal dø. Men jeg hadde betalet for å sett 7-8 prosent prøve. Absolutt. 

De kan være over 250 kg. Dette er viktig å vite, da økt vekt er til løvens bakdel. Taildragging er basert på jiu-jitsuprinsippet, der motstanderens vekt er til dennes bakdel.

Anonymkode: dec7d...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (17 timer siden):

Som sagt det har vært flere tilfeller av folk som er blitt anngrepet av grizly bjørner som er mye større hvor de med slag og spark mot snuten til bjørnen har gjort at den ikke har syns det er værdt bryet, men heller går til neste enklere bytte. Man kan ha flaks og treffe et sårbart punkt.

Husk også at rovdyr ofte lever helt på marginene når det gjelder å fange bytter, og at de dermed må være veldig forsiktige for å ikke skade seg. For med en skade er det en stor sannsynelighet for at den ikke vil klare å jakte og dermed sulter til døde. Derfor går rovdyr ofte etter ungdyr og svake dyr som bytter for å ikke risikere å bli skadet selv, og gir seg ofte hvis de møter for mye motstand.

Anonymkode: 1e257...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det står ikke ALDER på den løven. 

Tror jeg at jeg hadde slått en nyfødt løveunge i en slosskamp? Lett!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange som ikke har en anelse om hva dyr er i stand til. Ingen menneske i verden har sjans mot en løve om den har bestemt seg, synes egentlig det er imponerende å tro noe annet

Har vel sett noe spørreundersøkelse om det samme med sjimpanser, og enda flere trodde de hadde en sjans, den gjengen er nok ikke klar over at sjimpanser bokstavelig talt kan rive av armer og ben om de vil

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som sagt det har vært flere tilfeller av folk som er blitt anngrepet av grizly bjørner som er mye større hvor de med slag og spark mot snuten til bjørnen har gjort at den ikke har syns det er værdt bryet, men heller går til neste enklere bytte. Man kan ha flaks og treffe et sårbart punkt.

Husk også at rovdyr ofte lever helt på marginene når det gjelder å fange bytter, og at de dermed må være veldig forsiktige for å ikke skade seg. For med en skade er det en stor sannsynelighet for at den ikke vil klare å jakte og dermed sulter til døde. Derfor går rovdyr ofte etter ungdyr og svake dyr som bytter for å ikke risikere å bli skadet selv, og gir seg ofte hvis de møter for mye motstand.

Anonymkode: 1e257...42e

Takk for naturfagstimen. Sykt spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De kan være over 250 kg. Dette er viktig å vite, da økt vekt er til løvens bakdel. Taildragging er basert på jiu-jitsuprinsippet, der motstanderens vekt er til dennes bakdel.

I Jiu-jitsu foregår vel kampene mellom mennesker.

Denne tråden handler om en kamp mellom en løve og et menneske.

Det er revnende likegyldig om løven er 100 eller 250 kg. Den kan drepe et hvilket som helst menneske på et blunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (På 14.1.2025 den 21.17):

Det var vist populært i Roma tidligere...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (10 timer siden):

I Jiu-jitsu foregår vel kampene mellom mennesker.

Denne tråden handler om en kamp mellom en løve og et menneske.

Det er revnende likegyldig om løven er 100 eller 250 kg. Den kan drepe et hvilket som helst menneske på et blunk.

Poenget var at taildragging utnytter løvens vekt mot den selv. Jo tyngre den er, jo mer jobber vekten mot den ved denne metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del ser nok for seg at bare de får nok adrenalin så kommer de til å bli supermennesker. Men det er nok svært sjeldent det skjer i praksis at man blir et supermenneske av å ha en løve løpe mot seg. 

Anonymkode: 44e03...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget var at taildragging utnytter løvens vekt mot den selv. Jo tyngre den er, jo mer jobber vekten mot den ved denne metoden.

Jiu-jitsu-triks fungerer ikke i kamp mot en løve.

Løven kan også noen triks. Den kan bl.a. den edle kunsten å fjerne menneskets hode fra resten av kroppen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (1 minutt siden):

Jiu-jitsu-triks fungerer ikke i kamp mot en løve.

Løven kan også noen triks. Den kan bl.a. den edle kunsten å fjerne menneskets hode fra resten av kroppen.

Jeg sa at den bygger på jiu-jitsu prinsippet. Altså å bruke vekten mot motstanderen. 

Ikke at det var jiu-jitsu-triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En del ser nok for seg at bare de får nok adrenalin så kommer de til å bli supermennesker. Men det er nok svært sjeldent det skjer i praksis at man blir et supermenneske av å ha en løve løpe mot seg. 

Anonymkode: 44e03...513

Man vil i 100% av tilfellene være et dødt menneske om man skal slåss mot en voksen løve.

https://www.youtube.com/shorts/-wC4zWKLuDY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sa at den bygger på jiu-jitsu prinsippet. Altså å bruke vekten mot motstanderen. 

Ikke at det var jiu-jitsu-triks.

Hvilken rolle spiller dette? I en kamp mellom menneske og løve vil mennesket alltid tape. Det er så enkelt som det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (1 minutt siden):

Hvilken rolle spiller dette? I en kamp mellom menneske og løve vil mennesket alltid tape. Det er så enkelt som det.

Ikke om en behersker taildragging. Det er en meget effektiv teknikk mot løver og andre langhalete rovdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 20.59):

Sykt at det finnes så dumme folk😂

Anonymkode: aa48d...a2a

Deprimerende, er det😑

Anonymkode: c37b2...803

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnemat. Jeg har krøllete hår, så alt jeg trenger å gjøre for å vinne over løven er å børste raskt gjennom håret slik at det blir til en enorm (om enn litt slapp og vid) afrosveis. Løven vil da kjenne på mindreverdighetskomplekser og tusle tilbake til favorittreet sitt med pistrehalen mellom beina.

Anonymkode: 18e7b...407

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...