Gå til innhold

Dere som har fagbrev BUA og jobber i bhg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber i barnehagen, vi som har fagbrev blir veiledet 1 gang i måneden rundt samspillskvaliteter. Mange av oss har lang erfaring og føler oss ganske trygge på ferdigheter og interaksjon mellom barn og voksne. En av pedlederne har funnet ut at hun må veilede oss som ikke har noe mer enn fagbrev.  Vi får ingenting matnyttig ut av dette, annet en time kaffepause hvor vi sitter og hører på henne gjenta det som vi allerede kan og er trygge på. Både styrer og ped leder hevder at siden vi ikke er utdannet pedagoger så må vi veiledes. 

Det er ingenting galt med veiledning i seg selv, men bør det ikke være et veiledningsgrunnlag. Det vår ped leder driver med er tidsfordriv.. Føler hun ser litt ned på oss med bare fagbrev.

Anonymkode: fe5da...d73

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forstår frustrasjonen din. Ped leder må jo de an hva dere trenger veiledning på, gjerne gjenom samtaler først også tilrettelegge samtaler ut fra det. Dette høres ut som det blir ganske meningsløst om det bare er repetesjon. Hva med å foreslå ett dialogspill? Eller at dere sende et veiledningsgrunnlag basert på en praksisfortelling eller noe i dem duren?

Anonymkode: fa96b...2fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle som jobber med mennesker trenger, og bør få, veiledning i jobben sin. Jeg er barnevernspedagog, har master og videreutdanninger, og har jobbet i barnevernstjenesten i 11 år. Jeg må likevel, i likhet med andre på jobb, stille til veiledning. Jeg føler ikke at leder seg ned på meg av den grunn. Det er alltid noe nytt å lære i veiledning. Både om seg selv og om andre. 

Anonymkode: b3c5c...17d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle som jobber med mennesker trenger, og bør få, veiledning i jobben sin. Jeg er barnevernspedagog, har master og videreutdanninger, og har jobbet i barnevernstjenesten i 11 år. Jeg må likevel, i likhet med andre på jobb, stille til veiledning. Jeg føler ikke at leder seg ned på meg av den grunn. Det er alltid noe nytt å lære i veiledning. Både om seg selv og om andre. 

Anonymkode: b3c5c...17d

Selv om det samme blir gjentatt gang på gang? Jeg har ikke master eller videreutdanning og er enig i at alle trenger veiledning ja, men bør det ikke være noe nyttig?? Synes du ikke det.. Ingen klager på begrepet veiledning her… Man ser jo litt ned på folk når man bare bestemmer seg for at noen trenger veiledning på områder de ikke trenger det.. 

Anonymkode: fe5da...d73

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ta opp dette med ped.leder og styrer og i samme slengen foreslå hva dere ønsker/trenger veiledning på? Tanken er nok god, men litt feilslått. På min jobb har vi fagarbeider- og assistentmøter, der snakker vi om forskjellige temaer og drodler sammen. Det er styrerassistent som leder møtet, og selv om hun er utdannet barnehagelærer føler ikke jeg i alle fall, at hun ser ned på oss med "bare" fagbrev eller de som ikke er med som er assistenter.

Anonymkode: d2124...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...