AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden sjekew skrev (5 timer siden): Hei. Jeg holder på å bli sprø og ganske desperat. Jeg har tvillinger på 10 måneder, med alle utfordringer det bringer med seg. Den ene tvillingen har siden den var 6 måneder gammel grått ved nedleggelse og innsovning i vogn. Det er gråt uten tårer, mer som raseri/desperasjon. Hvis vi skal ut å trille tur slutter det med en gang og barnet er kjempefornøyd på turen. Mistenker derfor ikke noe kroppslig. Barnet har vært hos både fysioterapeut og kiropraktor. Sover KJEMPEGODT når det først sovner. Innsovning kan ta alt fra 5 til 15 minutter, med varierende intens gråt/klaging. Helsestasjon sier det kan være at barnet kjemper mot søvnen (FOMO) og har anbefalt musikk og fast rutine før soving i vogn. Det har ikke hjulpet. Har prøvd å legge barnet før det er trøtt, ved første/andre trøtthetstegn, og kjempetrøtt rett før barnet sovner. Ingen forskjell, hyling uansett. Har prøvd å la de sove i senga på dagtid, men sover dårligere der og er da trøtt og sytete hele dagen. Begge tvillingene er helt rå på natten (mild søvntrening siden 4mnd alder). Legger de i senga kl. 19.00, sier god natt og stryker på de, går ut av rommet når de er våkne også sover de til 06.30-07.00 neste morgen. Null gråt, bare god stemning. Den andre tvillingen har forøvrig nettopp begynt å gråte litt når den legges ned i vogn, men sovner med en gang/slutter å gråte så fort den er på plass i selen. Virker mer som det er alderen, hvor «alt» som gjøres mot vilje er feil 🤭 Jeg trenger desperat noen råd for å håndtere dette. Det er ufattelig utmattende og det er trist å se baby sånn. Det er en baby som er veldig glad i å sove, sover godt og tungt. Men innsovningen i vogn er en stor utfordring. Noen som har opplevd det samme og har noen tips om hva som hjalp for dere? Eller en alder da det gikk over? Vurderer en tur til manuellterapeut som en siste løsning, i tilfelle noe er oversett. Legg deg ved barnet til det sovner da? Daaaah- er det virkelig vanskelig? Anonymkode: ac99d...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #22 Del Skrevet 1 time siden Må bare si meg enig med de andre at jeg tror du må justere forventningene dine kraftig her. Min gråt i perioder mye mer enn det ved innsovning (selv om jeg holdt og bysset og ammet) og våknet også hver eneste time natta gjennom i den alderen der. Det du må jobbe med er aksept. Du må ikke hver gang du skal legge tenke at nå MÅ det gå uten gråt. Gå heller til leggingen med forventning om og aksept for at nå blir det 15 minutter med gråt. Hold baby når/hvis han gråter! Bær og byss. Vit at det blir gråt og det går fint, det varer bare en kort stund. Anonymkode: 78756...d93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #23 Del Skrevet 1 time siden 15 min og du mener det er mye? Tror du må justere litt forventningene Anonymkode: 68b7b...a86 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet 1 time siden #24 Del Skrevet 1 time siden Airpods og hørselvern og lavere forventninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå