Gå til innhold

Så SYKT lei av at mannen aldri bare kam stå opp!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjeft for å sove til 10:30? 😂

For meg hadde det vært tidlig å stå opp i en helg. Glad jeg ikke har barn.

Anonymkode: cb90b...4e6

Det er ganske sent dersom man har barn som står opp i 6-tida, som mange barn gjør. Dersom du hadde barn og var den som alltid måtte stått opp klokka seks i helgene hadde du sikkert vært ganske muggen du og. 

Anonymkode: 42eb4...399

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjeft for å sove til 10:30? 😂

For meg hadde det vært tidlig å stå opp i en helg. Glad jeg ikke har barn.

Anonymkode: cb90b...4e6

Så du har ikke noe poeng i det hele tatt og innlegget har 0 relevans her.

Hva er det med å slenge inn innlegg når personer trenger hjelp og råd som er totalt unyttige..

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å sove litt lengre i helgene og gubben liker å stå opp seint. Hva er problemet? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinemor78 skrev (25 minutter siden):

Jeg liker å sove litt lengre i helgene og gubben liker å stå opp seint. Hva er problemet? 

Det er vel ikke et problem om dere liker det sånn? Men TS kunne gjerne tenkt seg å sove lenge i helgene også.

Anonymkode: a114d...176

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinemor78 skrev (1 time siden):

To voksne som sover til 1030 når de små barna står opp kl 6? Er du litt dum? 

Anonymkode: b4e48...3dc

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sove til halv 11 en sjelden gang er kriiiiiise ass 😂 kjerringer nå til dags! Man MÅ ikke gjøre noe hele tiden, spesielt ikke i helgene. La nå den stakkars mannen få slappe av litt. Eller er du av typen som MÅ ha besøk 24-7 hele helgen og derfor må ha alt perfekt? 

Anonymkode: 5fa42...a0d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 8.20):

Så... du får den søvnen du trenger i ukedagene... mens han må ta det igjen i helgene fordi han ellers står opp tidlig?

Gid så urettferdig.

Anonymkode: bc9bf...505

Har aldri skjønt hvorfor man må sove lenge i helgene, du sover jo ikke lenger fra 2-11 enn fra 23-8? Er vel bare tenåringer som sover til elleve i helger?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bokormsen skrev (1 minutt siden):

Har aldri skjønt hvorfor man må sove lenge i helgene, du sover jo ikke lenger fra 2-11 enn fra 23-8? Er vel bare tenåringer som sover til elleve i helger?

Alle er ikke A-mennesker…

Anonymkode: 5fa42...a0d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bokormsen skrev (6 minutter siden):

Hørt om «nattugler»? Altså B mennesker? 

Anonymkode: 46f1f...5cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 7.52):

Hver eneste helg skal han sove

Vi jobber 100 prosent begge to, men jeg har mer fri på dagtid. Da henter jeg og leverer barna.

Han er oppe tidlig hver dag(jeg også,  men jeg kan legge meg etter jeg har levert)

Han tar det som en selvfølge at han bare kan ligge, helst til halv 11 - hver eneste helg.

Jeg er så MØKK lei.

Anonymkode: 8b170...a06

Han er sikkert dritt lei av alt maset ditt, så han trenger fred. Lyser masekjærring lang vei 

Anonymkode: cc65b...9f1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pakk alt. Dra med barna til foreldrene dine uten å si noe. Vent til han ringer. Ikke svar…

Anonymkode: bda84...714

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 8.14):

Min man kommer for sent flere dager i uka fordi han forsover seg. Og hver eneste ettermiddag sover han på sofaen. Og i helgene sover han lenge, sovner på sofaen både på ettermiddag og på kvelden. Det er til å spy av! 

Anonymkode: 734cb...4d0

Og han er frisk ellers…?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om «nattugler»? Altså B mennesker? 

Anonymkode: 46f1f...5cb

Små unger driter om du er a eller b menneske. Opp skal du uansett 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pakk alt. Dra med barna til foreldrene dine uten å si noe. Vent til han ringer. Ikke svar…

Anonymkode: bda84...714

Det blir nok et sikkerstikk i barnefordelingssaken... rømme med barna. TS blir sittende igjen som helgemamma og må betale bidrag.

Anonymkode: bc9bf...505

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

To voksne som sover til 1030 når de små barna står opp kl 6? Er du litt dum? 

Anonymkode: b4e48...3dc

Nei, nå har ikke jeg lest alle 150 innleggene her. Men det sto ikke noe om dette i hovedinnlegget. Og om barna står opp seks hver morgenen, så blir de puttet i seng for tidlig. Iallefall når de ikke må i barnehagen grytidlig. Voksne trenger også søvn for å fungere som foreldre.

Jeg har en gubbe som sovner straks hodet treffer puten. Jeg bruker minst en time på å sovne, våkner lett og er alltid dem som har tatt meg av ungene når de våkner om natten. Alt i alt, så får vi sammenlagt like mye søvn. Men her i landet e det liksom en stor skam å sove lengre enn til klokka 9 om morningen. Fatter det ikke. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinemor78 skrev (6 timer siden):

Nei, nå har ikke jeg lest alle 150 innleggene her. Men det sto ikke noe om dette i hovedinnlegget. Og om barna står opp seks hver morgenen, så blir de puttet i seng for tidlig. Iallefall når de ikke må i barnehagen grytidlig. Voksne trenger også søvn for å fungere som foreldre.

Jeg har en gubbe som sovner straks hodet treffer puten. Jeg bruker minst en time på å sovne, våkner lett og er alltid dem som har tatt meg av ungene når de våkner om natten. Alt i alt, så får vi sammenlagt like mye søvn. Men her i landet e det liksom en stor skam å sove lengre enn til klokka 9 om morningen. Fatter det ikke. 

Barnet mitt våkner seks uansett når han legger seg, om det er sju eller ti. Så det stemmer ikke nødvendigvis at dette er noe som kan styres 😝

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han er sikkert dritt lei av alt maset ditt, så han trenger fred. Lyser masekjærring lang vei 

Anonymkode: cc65b...9f1

Han sover til halv elve i helgene pluss 10-11 timer i ukedagene. Hva er det du ikke forstår her? Håper du ikke har barn hvis du mener at foreldre trenger så mye fred at deres behov alltid skal gå først.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 7.52):

Hver eneste helg skal han sove

Vi jobber 100 prosent begge to, men jeg har mer fri på dagtid. Da henter jeg og leverer barna.

Han er oppe tidlig hver dag(jeg også,  men jeg kan legge meg etter jeg har levert)

Han tar det som en selvfølge at han bare kan ligge, helst til halv 11 - hver eneste helg.

Jeg er så MØKK lei.

Anonymkode: 8b170...a06

Hva skjer om du prater med han om dette? Går han bare eller blir sur resten av dagen da og? 

Anonymkode: 35f77...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 18.17):

Barnet mitt våkner seks uansett når han legger seg, om det er sju eller ti. Så det stemmer ikke nødvendigvis at dette er noe som kan styres 😝

Kanskje ikke over natten, men for de fleste funker det å forskyve leggetiden om det står opp klokka seks. Ikke kom å si noe annet 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinemor78 skrev (50 minutter siden):

Kanskje ikke over natten, men for de fleste funker det å forskyve leggetiden om det står opp klokka seks. Ikke kom å si noe annet 😄 

Barn skal bli ganske store før de har rytmen til voksne, der man forskyver døgnrytmen.

Det er vanlig at barnehagebarn står opp kl. 6, eller senest kl. 7, uansett når de legger seg. Det er derfor anbefalt å ikke legge dem for sent, for resultatet er bare mindre/dårligere søvn.

Anonymkode: c6720...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...