AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg ønsker å føde alene uten samboer, han har ikke vært noe til hjelp under tidligere fødsler og føler ikke behovet for å ha han eller noen andre enn helsepersonell til stedet. Kan jeg nekte han å bli med? Han får møte baby like etter, babyen vil ikke bli mindre hans etc. Dette blir mitt siste svangerskap og jeg ønsker genuint ikke å ha han med, noe usikker på hva jordmødre, sykepleiere etc.. kan si eller mene. Anonymkode: cc018...fc3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Dette bestemmer du, har du sagt det til han? Anonymkode: 5fe23...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette bestemmer du, har du sagt det til han? Anonymkode: 5fe23...cb8 Ja, han er ikke særlig fornøyd med det. Ble noe mer positiv når jeg foreslo at han kan være der under forløsningen. Men jeg ønsker i grunn ikke det heller. Jeg tror ikke at han forstår hvor sterkt jeg står i dette valget. Ts Anonymkode: cc018...fc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Jeg og min mann har 2 barn sammen. Jeg er en av de «sære» som ikke ønsket å ha mannen der under pressrier, og selve pressfasen har jeg vært alene om begge gangene. For meg har dette handlet om å miste kontroll over egen kropp i fødselens sluttfase, og da ville jeg være alene og ha minst mulig å forholde meg til. Mannen kom inn straks baby var ute. Vi har et lykkelig og trygt forhold ellers, og har vært sammen i 14 år. Det her handler kun om meg og mine ønsker. Og jeg kan ikke fatte og begripe disse fødende damene som pjuskes, masseres og strykes på under fødselen. Jeg vil helst ikke at noen skal ta på meg 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, han er ikke særlig fornøyd med det. Ble noe mer positiv når jeg foreslo at han kan være der under forløsningen. Men jeg ønsker i grunn ikke det heller. Jeg tror ikke at han forstår hvor sterkt jeg står i dette valget. Ts Anonymkode: cc018...fc3 Men om du ser det fra hans side så er det jo forståelig at han blir skuffet. og når man snakker om fødsel senere så blir det litt sånn, hun ønsket ikke at jeg skulle være der. Men dette bestemmer du selvsagt selv. Anonymkode: 5fe23...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Du skal selvfølgelig gjøre det som er best for deg selv. Men har du tenkt over at det er lurt å ha med noen andre? Jeg ble forlatt over lengre perioder under min fødsel, ting gikk plutselig fortere enn de trodde og jeg holdt på å føde alene på badet (på sykehuset). Sykehusene har spart inn på alle bauger og kanter og virker som de baserer seg på at man har med noen som støtter. Jeg hadde virkelig ikke ønsket å være der mutters alene hvis det hadde skjedd noe i periodene personalet er ute av rommet. Anonymkode: 90335...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Det er kvinnen som går igjennom dette, det er kvinnen som er pasienten og kvinnen som bestemmer om det skal være publikum eller ikke. Anonymkode: 9bea1...a5a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Pinkpashion skrev (33 minutter siden): Jeg og min mann har 2 barn sammen. Jeg er en av de «sære» som ikke ønsket å ha mannen der under pressrier, og selve pressfasen har jeg vært alene om begge gangene. For meg har dette handlet om å miste kontroll over egen kropp i fødselens sluttfase, og da ville jeg være alene og ha minst mulig å forholde meg til. Mannen kom inn straks baby var ute. Vi har et lykkelig og trygt forhold ellers, og har vært sammen i 14 år. Det her handler kun om meg og mine ønsker. Og jeg kan ikke fatte og begripe disse fødende damene som pjuskes, masseres og strykes på under fødselen. Jeg vil helst ikke at noen skal ta på meg 😂 Tror du du får til å forsvare ditt eget valg uten å være frekk mot de som føler det annerledes? Anonymkode: 90335...67c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men om du ser det fra hans side så er det jo forståelig at han blir skuffet. og når man snakker om fødsel senere så blir det litt sånn, hun ønsket ikke at jeg skulle være der. Men dette bestemmer du selvsagt selv. Anonymkode: 5fe23...cb8 Jeg forstår han veldig godt, er derfor jeg følte meg litt «tvunget» å foreslå at han er tilstede under forløsningen. At han kommer til å si det du skriver er jeg 100% sikker på at han gjør. Men føler at det får han bare gjøre, uten å gå inn på det noe dypere så virker hans erfaring utenom forløsningene at fødslene var skikkelig kjedelige. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du skal selvfølgelig gjøre det som er best for deg selv. Men har du tenkt over at det er lurt å ha med noen andre? Jeg ble forlatt over lengre perioder under min fødsel, ting gikk plutselig fortere enn de trodde og jeg holdt på å føde alene på badet (på sykehuset). Sykehusene har spart inn på alle bauger og kanter og virker som de baserer seg på at man har med noen som støtter. Jeg hadde virkelig ikke ønsket å være der mutters alene hvis det hadde skjedd noe i periodene personalet er ute av rommet. Anonymkode: 90335...67c Jeg har i grunn ikke tenkt veldig på det, men erfaringsmessig så tror jeg ikke han ville bidratt noe særlig, annet enn å hente hjelp. Jeg føler rett og slett at han er mer til bry enn til hjelp under omstendigheter som krever at man reagerer raskt. Anonymkode: cc018...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har født alene og med ledsager, og funnet ut at for meg er det aller best å ha en person jeg føler meg 100% komfortabel med, men er ikke den aktuelle personen det er det faktisk bedre å føde alene. Heller det enn noen som forstyrrer mer enn hjelper, eller som man føler seg flau sammen med. Hadde en veldig fin fødsel av andremann alene, og jordmødrene passer ekstra på hvis man ikke har med partner. Gjør det du føler deg komfortabel med... er ellers en stor tilhenger av kompromisser i forhold, men akkurat fødsel er så stort at her bør moren ha siste ordet selv. Anonymkode: 6f645...5bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du du får til å forsvare ditt eget valg uten å være frekk mot de som føler det annerledes? Anonymkode: 90335...67c Mener du jeg var frekk? Isåfall vis meg gjerne hvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Hvis du sier du vil føde alene vil jordmor og helsepersonell støtte deg på den og sørge for at du får fred. Det er du som er pasienten, selv om han er far. Synes du skal gjøre det som er best for deg. Din ro er faktisk veldig viktig for fødselen, så jo bedre du har det der og da jo tryggere er det for både deg og barnet deres. Og som du skriver kommer han jo til å få møte babyen så snart han er ute. Da mister han jo ikke noe tid med barnet sitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Må bare si det.. Høres så trist ut å ikke kunne dele denne opplevelsen sammen. Skjønner at mannen din blir skuffet her. Men såklart, valget er jo ditt. Anonymkode: bd040...5d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror du du får til å forsvare ditt eget valg uten å være frekk mot de som føler det annerledes? Anonymkode: 90335...67c Ho var da ikke frekk mot "oss andre" ? 😂 Hun forklarte ts om sitt valg og begrunnet det. Så ts kanskje skulle føle litt støtte. Det der var ikke frekt. Noen er hårsåre i dag.. Anonymkode: bd040...5d9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg fødte alene. Var ikke noen jordmødre eller leger som sa noe på det. Er mitt valg og min kropp, jeg bestemmer hvor komfortabel jeg er med andre i rommet og ikke. Man trenger ikke unødvendig stress mens man ligger der og skal presse. Anonymkode: a93e5...bc6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror du du får til å forsvare ditt eget valg uten å være frekk mot de som føler det annerledes? Anonymkode: 90335...67c Hæ? Frekk? 😆 Anonymkode: a93e5...bc6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Har født 2 ganger. Første var mannen med på. Den andre rak ikke mannen til sykehuset og kan si at jeg syntes det var tøft. Å ikke ha noen ved min side som kjente meg. Kun jordmor og meg. Og ingen å kunne dele etterpå med hva som skjedde under selve fødselen osv. Føltes som og at mannen hadde mistet noe også, at han hadde gått glipp av noe viktig. Når han kom var barnet alt tørket av, fått på seg klær og alt ligget ved brøstet i over 1 time. Og jeg alt fulgt inn på rommet vi skulle ha til vi skulle hjem Men ja ditt valg, men forstår godt samboeren din. Og hva hvis noe går galt, ja da kan det være godt å ha noen der. Det så vi med nr1. Barne pustet ikke da det ble født de løp avgårde med barnet og der og da lite info mens en lege igjen i rommet som satt å syde meg. Kan si de 30 min var lange før vi fikk vite ti g gikk bra Anonymkode: 62f47...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #18 Del Skrevet 31 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har i grunn ikke tenkt veldig på det, men erfaringsmessig så tror jeg ikke han ville bidratt noe særlig, annet enn å hente hjelp. Jeg føler rett og slett at han er mer til bry enn til hjelp under omstendigheter som krever at man reagerer raskt. Anonymkode: cc018...fc3 Jeg tenker ikke at den som er med skal bidra så mye mer enn å hente hjelp hvis det skjer noe. Det sitter litt i meg den gangen jeg nesten fødte i badekaret på sykehuset uten kyndig tilsyn. Jeg ser at flere skriver at jordmor passer ekstra på hvis man er alene, men samtidig leser man jo om fødeavdelinger hvor det er spart inn til benet. Hvis du da kommer i fødsel under en av toppene deres så risikerer du at det rett og slett ikke er mulig å bruke ekstra tid på deg fordi du er alene. Men det trenger jo ikke være han hvis du synes det ikke fungerer. Anonymkode: 90335...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #19 Del Skrevet 18 minutter siden Jeg skjønner skuffelsen til samboeren din. Det er jo ikke bare ditt barn som skal komme til verden. Det er like mye hans barn. Kan dere heller prøve å snakke om hva som skjedde under de andre fødslene som gjør at du nå ikke vil ha han med? Gjerne sammen med jordmor. Da får han kanskje en forståelse for hvorfor du vil være alene eller at han kan få en mulighet til å gjøre noe annerledes. Anonymkode: 9a673...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå