Ny Bruker Skrevet 14. januar #21 Del Skrevet 14. januar Null problem. Bare deilig med ferie og et barn som bruker vogna og ingen fastføde enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #22 Del Skrevet 14. januar Hva får deg til å tro at babyen din ikke skal kunne dra utenfor Norges grenser. Tullprat selfølgelig går dette bra. Skulle nesten tro alle kom til Norge for å føde oppdra barn 😂😂😂. Reis dere blir fint for alle i en hektisk verdag Anonymkode: b41db...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 14. januar #23 Del Skrevet 14. januar ja null problem, vært med alle mine når de var mellom 4-8 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 14. januar #24 Del Skrevet 14. januar (endret) Vi dro med en på 8 mndr. Gjennomgående åpen vogn på stranda, appelsin og tzatziki på kvelden. Aldri brukt ferdig barnemat, han fikk pupp, holdt lenge. Endret 14. januar av Stor pike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #25 Del Skrevet 14. januar Jeg gjorde ikke det før ungene var større. Det er ikke behagelig for dem. Ikke på flyet, ikke i varmen. I tillegg er det som du sier annen bakteriekultur og fare for smitte og du har bare helsevesenet der nede til å hjelpe deg. Det er jo i hver fall ikke av hensyn til ungen at du skal utsette den for dette... Må man absolutt til syden?? Skjnner ikke folks besettelse på det. Vi har alltid prioritert ferier om er bra for barna. Kortreiste ferier i Skandinavia i hyggelige feriehus. Ro samt nærhet til vann osv. Alltid vært veldig hyggelig. Anonymkode: b75b2...89c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #26 Del Skrevet 14. januar Ja. Uten betenkeligheter. Anonymkode: 48d0f...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #27 Del Skrevet 14. januar Vi reiste til Spania med en på 5 mnd. Bodde i Airbnb-leilighet, og hadde ikke noe nærkontakt med folk der nede, altså ut over at vi satt på restaurant og gikk rundt i gatene. Jeg fullamma, så vi trengte ikke tenke på mat. Hadde med oss det vi trengte av bleier og annet utstyr. Ikke noe stress, bortsett fra at jeg bekymra meg for flyturen i forkant. Den gikk helt supert, så var ikke noe å grue seg for. Anonymkode: d4417...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #28 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 12.35): Hadde ikke gjort det, av hensyn til andre. Hva gjør du hvis babyen hyler hele veien på flyet? Anonymkode: ecb0c...928 Nå har jeg flydd mye, både med og uten barn. Og da mine var babyer. Og de har aldri hylt eller grått på flyet. Og jeg har aldri vært plaget av andre med babyer heller. Men fløy en gang i 4,5 time, med en 5 åring foran oss, som skrek helt hysterisk gjennom hele flyturen. Og tro meg, en 5 åring skriker mye høyere enn en baby. Anonymkode: ff5f3...478 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #29 Del Skrevet 14. januar Overhodet ikke. Har mange leger i min omgangskrets og familie og de synes det er hårreisende at det ikke blir advart mot å reise utenlands før meslingvaksine. Det er ikke destinasjonen som er problemet, men flyplasser er visstnok en gigantisk smittepool og ingen av legene jeg kjenner fløy utenlands med sine før meslingvaksine var tatt. Anonymkode: e9d96...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #30 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg gjorde ikke det før ungene var større. Det er ikke behagelig for dem. Ikke på flyet, ikke i varmen. I tillegg er det som du sier annen bakteriekultur og fare for smitte og du har bare helsevesenet der nede til å hjelpe deg. Det er jo i hver fall ikke av hensyn til ungen at du skal utsette den for dette... Må man absolutt til syden?? Skjnner ikke folks besettelse på det. Vi har alltid prioritert ferier om er bra for barna. Kortreiste ferier i Skandinavia i hyggelige feriehus. Ro samt nærhet til vann osv. Alltid vært veldig hyggelig. Anonymkode: b75b2...89c Har reist med våre siden de var 4mnd. Alt fra Asia, USA, og sør i Europa. Du så deilig det var for babyene å reise til varmere strøk når det var vinter i Norge. Å kunne ligge i bare bleie å sprelle med bare tær i stedet for å ligge innpakket lag på lag i en vogn i 10minusgrader. Å bade å deilig vann, eller krabbe rundt i sanden. Vi i vår familie drar på ferie som Er bra for oss alle, vi har ikke kun ferie for barna sin skyld - har alltid vært veldig hyggelig. Vi liker varmen godt - derfor er vi «så besatt» av å reise sørover. Om man skal følge din tankegang så hvorfor skal man dra på ferie i det hele tatt? Man kan jo bare bli hjemme? kortreiste ferier som da ofte inkluderer lange bilturer har aldri vært noe for mine barn (for de ble ungdommer), eller meg og min mann Sikkert topp for deg og dine barn - men familier er ulike. Anonymkode: d38b0...531 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 15. januar #31 Del Skrevet 15. januar Ville absolutt reist 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #32 Del Skrevet 15. januar Vi reiste og var borte i noen uker da den eldste var fire mnd, snakket med helsesykepleier og fremskyndet en vaksinasjon først. Det var en nydelig tur. Vi så frem til samme type reise da nr. to var i samme alder, men hun ble født i 2020, og da var det hverken mulig eller forsvarlig. Så jeg ville absolutt gjort det igjen. Vel og merke hvis det er noe en har lyst til, enten det er for å få varme, avslapning, oppleve noe bestemt mens en har mulighet til å ta fri, være sammen som familie i en annen setting, besøke familie. Glade og uthvilte foreldre, er bra for babyen. Anonymkode: f0524...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #33 Del Skrevet 15. januar Vi reiste da baby var 6 mnd, men det var utenom turistsesongen, og vi omgikk ikke med lokale. Som de sa på helsestasjonen, de fleste voksne i det landet er vaksinert, og babyen var uansett for liten til å skulle leke med andre barn. Sjansen for å bli smittet er veldig lav når man ikke sosialiserer med andre. Anonymkode: c70b6...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 15. januar #34 Del Skrevet 15. januar Det kommer kanskje litt an på hvor ift flytid. Ellers ser jeg ikke problemet med å dra på en sånn tur. Ville imidlertid ikke reist med en uvaksinert baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #35 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 0.03): Ville dere ha reist til syden med en baby på 5-6 mnd? Tenker da spesielt på immunforsvaret, og at ikke all vaksinene er tatt. Er det noe fare for dem å bli smittet hvis vi reiser til typ. Spania/hellas/kreta o.l? Anonymkode: 1513d...363 Anbefalingene er 2 doser av vaksinene (kom09 og pne) før man reiser (de kan fremskyndes), men mange reiser også med en dose. Jeg ville ventet til meslingevaksinen også er gitt (tidligst når de er 9 mnd bruker 14 dager på å virke), men mange reiser uten. Anonymkode: af275...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå