Gå til innhold

Sønn med alvorlig sosial angst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kan legen komme på hjemmebesøk? Og da for å få dokumentert reaksjonen til sønnen din.

Og hør hva slags tilbud kommunen har. Mitt ene unge voksne barn, fikk prate med psykolog online.

Her må jo lege få dokumenter hvor ille det er. Og få dokumenter hvordan det har vært med skolegang, og all hjelpen han fikk da. For han burde jo få uføretrygd. Men han burde jo og få hjelp, så han kan få et bedre liv. 

Anonymkode: d1a92...437

For å komme arbeidsavklaringstiltak så måtte han få diagnose fra en psykolog, hadde tidligere bare fått den (sosial angst) hos bup og det holdt ikke. Da klarte han faktisk å snakke i tlf med en psykolog. Det var mye forberedelser med å lete på nettet og se på bilder av alle psykologene osv. Og så var det det at de egentlig krevde video-samtale, men hun han valgte gjorde heldigvis et unntak og tok det på tlf. Dette er vel to år siden nå. Han har nok blitt enda litt mer engstelig siden den gang, pga enda flere år med isolasjon. Men det gir meg håp å tenke på dette. Skal minne han på det, husker han sa hun virket så snill og at hun gjorde det mindre skummelt for han 🥲

Det er dokumentert mye på skolen, og lege har også vært til stede en gang på skolemøte så det står det om i journalen hans. Om legen kommer hjem til oss så får han i det minste dokumentert hvor ille det er ja. Så sikkert ikke dumt uansett om han får sett/snakket med sønnen min eller ikke.

Anonymkode: b6a44...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4ette3 skrev (3 minutter siden):

Jeg har slitt med ekstrem sosial angst mesteparten av livet. Jeg er mye bedre nå etter en lengre innleggelse, kan være sosial, gå i butikken, gå til legen osv. I mange år var den eneste kontakten jeg hadde med folk utfor familien hjelpeapparat. Kan det være en ide å koble på et eller annet ambulant(miljøtjeneste eller et ambulant team eller hva enn som finnes der dere er), og så møte denne personen hjemme hvor du er tilstede? Kanskje alt han trenger å gjøre de 10 første gangene er å si hei i døra eller noe. Etter min erfaring pleier ambulerende team være ganske fleksible.

Og et spørsmål, ønsker han et bedre liv, eller å ikke være hemmet av den sosiale angsten? Om han ikke vil det så er det jo ikke så mye å gjøre. 

Ja, han ønsker det 🥲❤️ Tror det han drømmer mest om er å kunne møte/få seg venner. Og sikkert det å kunne gå i butikken, få seg jobb, ta lappen... Det har bare vært så mange nederlag at vi sliter litt med å se at det skal finnes en løsning for å komme dit 😥 Men jeg kommer aldri til å slutte å støtte han eller gi opp håpet. Og må bare håpe at jeg klarer å hjelpe han med å holde den lille gløden han har, i live, slik at det ihvertfall ikke blir verre.

Anonymkode: b6a44...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...