AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har bodd i enebolig frem til nå. Men nå ser jeg meg om etter ny bolig fordi jeg og mannen har gått i fra hverandre. Jeg har råd til enten en 4-roms leilighet eller ett lite rekkehus her i området. Begge deler koster omtrent det samme. Leilighetene er ganske nybygde, mens rekkehusene er fra 1970-1980 tallet. Hva hadde du gått for? Begge barna er under 6 år. Anonymkode: adea0...b68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Leilighet! Anonymkode: d46fc...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Er de månedlige kostnadene også ca. det samme? Ville generelt foretrukket rekkehus, men det spørs om tilstandsrapporten kan ha vise diverse kostbare ting grunnet alder. Endret 5 timer siden av nordlending 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Ganske gamle rekkehus, husk at det kommer energimerkingskrav ganske snart som vil gjøre det potensielt dyrt om det ikke er oppgradert ganske bra. Rekkehus krever en del vedlikehold, men leilighet kommer litt avhengig av etasje, til å gjøre det litt vanskeligere å følge med på barna når de leker ute. Du må skrive en + og - liste og se hva som er viktigst for deg. Anonymkode: 6eb4d...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Gå for rekkehuset. Barn har godt av hage, de lærer mye om natur der. Anonymkode: 54502...0a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Rekkehus har flere fordeler, egen hageflekk, egen parkering og de er ofte store over flere etasjer. jeg hadde ikke gått for leilighet. Anonymkode: 11415...5d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Hva er størst? Og hvor mye må gjøres på rekkehuset? Tenk på merkostnader til nødvendig oppussing/renovering. Har selv prøvd både enebolig, tomannsbolig og leilighet som alenemor med to små barn. Leiligheten ble liten altså. Sånn rent praktisk med alt barn skal ha, plass til oppbevaring, tørking av klær, osv. Særs upraktisk. Men, det sagt. Det året i en enebolig med store oppgraderingsbehov, det var særs upraktisk det også. Men av andre årsaker enn plass. Da jeg etterhvert kom meg inn på boligmarkedet selv og slapp å leie var jeg sjeleglad når jeg fikk meg hus. Pusser opp gradvis, ingenting bråhaster og det gir en mulighet for å "slå røtter" sett mtp at jeg ikke må ha noe større grunnet barn eller ny mann senere. Anonymkode: df1b9...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Jeg ville gått for rekkehus - barna kan lettere gå inn og ut selv, og du kan følge med på dem ute. Jeg ville også følt meg litt friere i et rekkehus med hage når du har barna alene på kveldene og ikke kan gå ut - da kan du være i hagen, pusle på verandaen osv, og ikke være fast inne i leiligheten. Mer plass til uteutstyr også kanskje, son sykler, akebrett osv. Men det kommer jo selvsagt an på typen rekkehus eller leilighet, og ikke minst din personlighet og hva du liker. Lykke til ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Eldre rekkehus har generelt sett mye bedre planløsning enn ny leilighet. Men, du må jo se på oppgraderings- og vanlig vedlikeholdsbehov vs nyere leilighet. Anonymkode: f15b4...dde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Leilighet, uten tvil. Anonymkode: 50ab8...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden nordlending skrev (12 minutter siden): Er de månedlige kostnadene også ca. det samme? Ville generelt foretrukket rekkehus, men det spørs om tilstandsrapporten kan ha vise diverse kostbare ting grunnet alder. Felleskostnadene er også cirka det samme. Anonymkode: adea0...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Rekkehus helt klart, mye mindre sjanse for å få naboer som klager på at barna dine hopper på taket i leiligheten under, mer fleksibelt og hvis hage så er jo det gull. Anonymkode: 7420a...a70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Rekkehus uten tvil Anonymkode: 7e0e7...cf3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Rekkehus. Det er det beste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Hvordan blir leiligheten kontra rekkehuset mtp det funsjonelle. Jeg er veldig glad for at jeg bodde i leilighet da barnet var lite. Alt på en flate var gull verd mtp huasrbeid mens barnet var tilstedet. Har rekkehus nå, 3.etg, blir veldig mye opp og ned trapper, er glad barnet ikke vil fotfølge meg lenger. Anonymkode: b7f1a...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Verken rekkehus eller leilighet kan være alenemor til to små. Anonymkode: 7b72e...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Rekkehus krever mye mer vedlikehold som tar tid fra deg og barna. Anonymkode: 30ec6...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Alenemor til to små? Leilighet, såklart! Hilsen sliten hus- og hageeier som savner det enkle livet i leilighet. Anonymkode: 9357d...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har bodd i flere rekkehus aldri igjen. Bor i leilighet nå og trives godt. Får også leilighet med hageflekk om det er ønskelig. Anonymkode: 69755...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå