Gå til innhold

Hvis du hadde dødt, ville du at din kjæreste/mann skulle funnet seg en ny?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selvfølgelig hadde jeg ønsket at han skulle finne kjærligheten på nytt. Jeg vil jo at han skal være lykkelig. 

fremstår sært å ikke ønske det ovenfor det mennesket man setter høyest… ønske evig ensomhet og et liv uten kjærlighet. Fremstår bittert og egoistisk spør du meg. 

Anonymkode: 21160...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde ønsket at en kjæreste/mann hadde fortsatt å leve livet, om han fant kjærlighet på veien og hun var god mot ham, så hadde jeg unnet ham det. Da man ønsker den man er glad i/elsker det aller beste i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, håper han ville funnet kjærligheten igjen, og at hun ville vært god mot barna våre. Men hadde nok også egoistisk nok håpt at det hadde gått litt tid før han var klar for å finne noen igjen. Synes alltid det er så rart at noen finner seg en ny før det har gått et år etter at deres kjære har falt fra. Hvor sterk var kjærligheten da, hvis man så lett finner noen annen.. Hvis mannen min hadde dødd kan jeg ikke se for meg å gå inn i et nytt forhold med noen på mange år. 

Anonymkode: 0e9bc...631

Det kan vel være tilfeldigheter som avgjør hvor lang tid det tar før man finner en ny?

Kanskje man treffer på en man kjenner fra tidligere? Kanskje man har en god venn av motsatt kjønn som "rykker opp" fra venn til kjæreste? Det trenger ikke bety at man ikke var forelsket i den som døde. Det betyr heller ikke at man har vært emosjonelt utro.

Endret av petterm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten min mistet kona og moren til hans barn.

Hun ønsket selvfølgelig at han skulle finne kjærligheten igjen og at barna skulle ha en mor i oppveksten(de var barnehagebarn da hun døde).

Han vil alltid elske henne og sorgen og savnet vil innimellom komme i små bølger. Vi har pratet masse om henne og hun dukker opp i samtaler både alene og sammen med barna.

Men det er ingen tvil om hvor høyt han elsker meg. Vi er så utrolig samkjørt og han har aldri opplevd et så "enkelt" forhold uten masse drama. Vi er som én person og Tvillingsjeler. Det var som om vi var ment å møtes når vi møttes.

Jeg anser barna som mine og vi elsker hverandre. Barna ønsker oss som en familie.

Nå skal vi kjøpe hus sammen.

Hadde jeg dødd hadde jeg selvfølgelig også ønsket han skulle finne kjærligheten på ny. (Men jeg kan ikke dø og utsette han og barna for det en gang til). Det samme hadde han ønsket for meg.

Jeg vil ikke se for meg et liv uten han, men han har fått meg til å innse at kjærligheten kan dukke opp når du minst venter det og at hjertet er stort nok til å ha flere livskjærligheter. Verden er for stor med for mye mennesker til å ha mer enn én sjelevenn. Utfordringen er å finne hverandre.

Vi var heldig.

Anonymkode: b6ea2...848

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg ville gjerne at mannen min skulle ha funnet seg en ny hvis jeg dør. Men merker at jeg ønsker i så fall at hun skal ha noen av våre felles verdier, like å skape et hyggelig hjem, være positiv og snill med familien, osv. Bli glad i barna, og fylle min plass.

Hvis mannen min dør tviler jeg sterkt på at jeg selv møter en ny, for han er helt fantastisk og jeg tror savnet blir for stort til at jeg orker å slippe inn noen ny i livet.

Anonymkode: f3ce5...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ok. Jeg er nok rar😔

TS

Anonymkode: ad4fd...cea

Kanskje bare veldig ung? Vi har vært sammen og gift lenge. Jeg håper han ikke vil være ensom hvis jeg dør, jeg elsker ham og vil det beste for ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke at jeg har noe ønske om at mannen min skal være ensom - men jeg tviler veldig sterkt på at han blir det også. Han er kjekk og sjarmerende, jeg tror ikke han elsker meg SÅ høyt at han ikke klarer å finne noen "like bra", og han kommer absolutt til å trenge hjelp med barna våre dersom jeg dør med det første (barnehagebarn). 

Anonymkode: c20bf...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke funnet en ny. Blir jeg singel nå er jeg ferdig med å verte opp menn. 
Men jeg hadde virkelig håpet at min samboer hadde funnet noen andre! Jeg vil ikke at han skal være ensom og alene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, for jeg vil at han skal ha det bra etter jeg hadde dødd. Det er selvfølgelig uaktuelt når jeg lever, men er jeg dø så er jeg død. Er så glad i han og elsker han så høyt at jeg vil at han skulle hatt et gøy liv etter meg.

Anonymkode: 75346...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Såklart..det heter til døden skiller dere ad...  hvis du har kirkebryllup da... 

Lengre kan det ikke bli.

Anonymkode: 84cea...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ble fornærmet....jeg ønsker jo ikke at han ikke skal elske noen andre enn meg. Han lo oppgitt av meg,mente at det også var et litt absurd  spørsmål dette med døden. 

Anonymkode: ad4fd...cea

Jøss altså. Det heter til døden.. Blir du fornærmet over at noen holder ekteskapsløftet? 

Anonymkode: 84cea...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt er at jeg ønsker at hun skal ha det bra, uavhengig av om jeg dør eller ikke. Om hun blir like gammel som resten av damene i familien hennes, 90+, så kan jeg ikke forvente at hun skal være alene i 30-40 år. Jeg er jo død, og har jo ikke peiling likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mistet min store kjærlighet etter mange års samboerskap som ganske ung, og selv om jeg etter mange år etter dødsfallet kom i nye forhold har jeg aldri funnet det jeg vil kalle ekte kjærlighet igjen. Kun selskap. Jeg er nesten 50 år nå. Det er ganske stusslig. Og jeg er nok relativt skadet etter det dødsfallet også, til tross for terapi. Så det å finne noen ny er vanskelig pga det også.
Vet ikke om det er noe å ønske for kjæresten din? Skjønner ikke hvorfor du blir fornærmet. Han høres reflektert ut. 

Anonymkode: 0d390...af3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kjæresten min mistet kona og moren til hans barn.

Hun ønsket selvfølgelig at han skulle finne kjærligheten igjen og at barna skulle ha en mor i oppveksten(de var barnehagebarn da hun døde).

Han vil alltid elske henne og sorgen og savnet vil innimellom komme i små bølger. Vi har pratet masse om henne og hun dukker opp i samtaler både alene og sammen med barna.

Men det er ingen tvil om hvor høyt han elsker meg. Vi er så utrolig samkjørt og han har aldri opplevd et så "enkelt" forhold uten masse drama. Vi er som én person og Tvillingsjeler. Det var som om vi var ment å møtes når vi møttes.

Jeg anser barna som mine og vi elsker hverandre. Barna ønsker oss som en familie.

Nå skal vi kjøpe hus sammen.

Hadde jeg dødd hadde jeg selvfølgelig også ønsket han skulle finne kjærligheten på ny. (Men jeg kan ikke dø og utsette han og barna for det en gang til). Det samme hadde han ønsket for meg.

Jeg vil ikke se for meg et liv uten han, men han har fått meg til å innse at kjærligheten kan dukke opp når du minst venter det og at hjertet er stort nok til å ha flere livskjærligheter. Verden er for stor med for mye mennesker til å ha mer enn én sjelevenn. Utfordringen er å finne hverandre.

Vi var heldig.

Anonymkode: b6ea2...848

Nydelig 💕 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner at dette er litt vondt for deg. Men det vanlige er å ønske at partneren skal bli lykkelig igjen med noen andre når du ikke finnes mer. Det betyr ikke at de ikke savner deg og elsker deg. 
En i min nære familie har dødd av kreft. Hun ønsket at mannen hennes skulle finne en ny når hun var borte, og bli lykkelig igjen. Hun snakket mye med både ham og barna deres (store barn) om det, så alle skulle vite at det var greit. Nå har det gått noen år og han er samboer med ei snill og god dame både han og barna er glad i. Men han kan fortsatt gråte over den som er borte, og savne henne - sorg kommer i bølger. Heldigvis forstår den nye det veldig godt, og de snakker uten problem sammen både dem i mellom og med barna om hun som er borte. Det har vært veldig bra både for ham og barna at hun kom inn i livet deres. 

Anonymkode: 860b5...781

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...