Gå til innhold

Hvis du hadde dødt, ville du at din kjæreste/mann skulle funnet seg en ny?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spurte min kjæreste  om det..

Siden han har sagt jeg er hans store kjærlighet så synes jeg det er rart hvis han finner en ny om jeg døde?! 

Jeg sa at jeg hadde valgt være alene fordi jeg elsker han så høyt at jeg klarer ikke se at en annen kan matche han,og jeg har mange krav. Mye fordi jeg tidligere har vært i svært vonde relasjoner.  

Kjæresten min sa at han kom nok til å finne noen, at han ikke ville være ensom hele livet,men at det betydde ikke  at den ble hans livs kjærlighet?! Han mener man kan ha relasjoner der man også mer har selskap og blir glad i hverandre.  Dette sa han nok fordi han har sagt jeg er hans livs kjærlighet og han har tatovert  meg på ryggen og.

Jeg ble fornærmet....jeg ønsker jo ikke at han ikke skal elske noen andre enn meg. Han lo oppgitt av meg,mente at det også var et litt absurd  spørsmål dette med døden. 

Hva med dere. Ville dere funnet en ny?

Anonymkode: ad4fd...cea

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig ønsker jeg at kona mi skulle finne kjærligheten igjen om jeg hadde falt i fra.

Anonymkode: e240c...928

• Liker 18
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med dere. Ville dere funnet en ny?

Jeg ville sikkert funnet en ny. Jeg håper virkelig kona mi kunne opplevd kjærligheten igjen om jeg dør før 😊

• Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper inderlig det. Samtidig ville jeg så veldig håpet at det var den «rette» stemoren for mine barn også. Synes jeg leser så mange innlegg her om mennesker som ikke liker stebarna, så det ville vært en stor angst om jeg ble alvorlig syk.

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ville jeg at kjæresten skulle funnet seg ei ny!  Det betyr jo ikke at han er mindre glad i meg 

Endret av lillesnillelilla
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet han hadde funnet seg en ny når han var klar for det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rosa Dartle skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg håper inderlig det. Samtidig ville jeg så veldig håpet at det var den «rette» stemoren for mine barn også. Synes jeg leser så mange innlegg her om mennesker som ikke liker stebarna, så det ville vært en stor angst om jeg ble alvorlig syk.

Ser den. Akkurat  det bryr jeg lite om da mine barn ikke har far så jeg har  kun kjæreste.  TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (Akkurat nå):

Hadde håpet han hadde funnet seg en ny når han var klar for det. 

Ok. Jeg er nok rar😔

TS

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville selvfølgelig ikke ønsket at en jeg elsker skal være alene resten av sitt liv. Man blir ikke erstattet, fortsetter å være en viktig person i livet. Men livet går videre etter døden, for de som er igjen.

Endret av Diskulis
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg hadde dødt? Dødt!?

Anonymkode: e5e85...2bf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er 100% mitt ønske at han finner en som kan gjøre ham lykkelig, man glemmer ikke en man har elsker og mistet av den grunn. 

Det er ikke ekte kjærlighet om du ikke ønsker at din partner skal være lykkelig om du dør. Hvem ønsker at sin kjære skal leve ensom resten av livet?

Anonymkode: b41bd...ed0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig ønsker jeg at kona mi skulle finne kjærligheten igjen om jeg hadde falt i fra.

Anonymkode: e240c...928

Samme ville jeg også. Tror ikke jeg ville funnet kjærligheten på nytt om hun døde men man vet aldri. Kanskje en meget god venninne å dele opplevelser med og spise middag med.

Anonymkode: be98c...116

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig hadde jeg ønsket at min kjære skulle finne en ny å elske og oppleve å få kjærlighet, hvis jeg døde!

Å unne den man elsker å være lykkelig, selv om man selv ikke får dele mer av livet, det er kjærlighet. Å ønske at han eller hun ikke skal finne seg en ny, det er egentlig ganske egoistisk, synes jeg.

Å finne en ny selv, om mannen døde, det hadde jeg nok sett på som utfordrende, men jeg håper jeg kunne funnet kjærlighet igjen.

Tror det er viktig å huske at kjærlighet kommer i mange ulike varianter, og at kjærlighet til en ny vil aldri være identisk med kjærligheten til den forrige. Ikke dårligere, ikke bedre. Annerledes. Og dermed heller ingen trussel mot tidligere kjærlighet.

❤️

Anonymkode: f24dd...e46

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, jeg er ikke så egoistisk at jeg ønsker at han skal leve alene resten av livet hvis jeg dør 

Anonymkode: ef91d...30c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han bør dø av hjertesorg, ellers blir det helvete 👹

Anonymkode: 0dba8...f96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg er nok rar😔

TS

Jeg kan forstå det med tanke på at du ikke ønsker å se han med en annen. Den tanken kan være vond å bære tanken på. Likevel så må man prøve å tenke at livet er for de levende og ikke de døde. Han elsker deg ikke noe mindre av den grunn. Det finnes ingen kjærlighet som kan erstatte en annen, for de er ulike siden vi er unike som individer. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har lest at det ofte er de som er i gode forhold som finner ny partner.  Det er uansett ikke noe man kan vite eller bestemme seg for på forhånd, så jeg synes det er et ganske håpløst spørsmål. Ingen vet hva som skjer videre i livet, og det virker for meg naivt å vite hvordan man vil reagere eller vurdere slikt.

Anonymkode: 5fbe2...37f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg hadde dødt? Dødt!?

Anonymkode: e5e85...2bf

Ja dau. Finito. Hinsides. Borte i natta vekk...Under torva, ferdig, kremert, lokket er spikra fast i kista. 

Comprende? 

Anonymkode: d2328...ddc

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (2 minutter siden):

Jeg kan forstå det med tanke på at du ikke ønsker å se han med en annen. Den tanken kan være vond å bære tanken på. Likevel så må man prøve å tenke at livet er for de levende og ikke de døde. Han elsker deg ikke noe mindre av den grunn. Det finnes ingen kjærlighet som kan erstatte en annen, for de er ulike siden vi er unike som individer. 

Ja,innser at det er min utrygghet  her. Aldri vært i en god relasjon  før han,så er vel opptatt av å bety mye. Må nok jobbe mer hos psykolog med dette🥰

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tanken er vond. Men jeg hadde ønsket at han var lykkelig og fant lykken på ny fordi jeg elsker ham.

Jeg er også ganske sikker på at han hadde funnet lykken på ny etter noen år når sorgen hadde lagt seg. Han er en veldig snill, intelligent og kjekk mann med en noe rar smak i damer (i mine øyne mindre pene. Ja jeg er også en av dem) så tror ikke han hadde hatt problemer med å finne seg ei😊

Jeg, derimot, tror jeg hadde hatt store problemer med å finne en som matchet han. Men hvem vet. 

Anonymkode: 2993e...9a8

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...