AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Jeg har samboer og barn, og stor familie, men føler meg likevel ekstremt ensom. Er det mulig å finne vennskap i voksen alder? Jeg bor på et lite sted. Som ung voksen flyttet jeg vekk noen år, og da jeg kom tilbake hadde alle etablert seg og var "satt". Så det har ikke fungert å ta opp kontakten med gamle kjente. Hva kan jeg gjøre? Må jeg være venneløs for alltid? Jeg er ikke så god på det sosiale heller, for å være ærlig. Ikke flink å ta initiativ, eller å opprettholde kontakt. Tenker at folk har bedre ting å ta seg til enn å byrdes med meg... Anonymkode: 1bb8b...f28 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Hvor holder du til? Er i samme situasjon som deg men er 30 år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Har du en hobby du liker? Eventuelt prøve en ny hobby? Ta et kurs? Jeg har fått alle mine venner i voksen alder gjennom en sport jeg driver med. Har fortsatt kontakt med enkelte fra barndommen, men det er definitivt vennene fra hobbyen min som dominerer. Anonymkode: 6279a...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Jeg har ikke familie heller. Lite venner. Hvilken sport fikk du over her venner gjennom? Anonymkode: a11eb...0a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Må du bo på et lite sted? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar norw skrev (9 minutter siden): Må du bo på et lite sted? Ja, egentlig. Har barn som går på skole her og trives. Samboer har en god jobb. Å tvinge dem til å flytte fordi jeg er ensom... Det virker egoistisk. Anonymkode: 1bb8b...f28 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar Queen94 skrev (3 timer siden): Hvor holder du til? Er i samme situasjon som deg men er 30 år Vestlandet. Du da? Anonymkode: 1bb8b...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du en hobby du liker? Eventuelt prøve en ny hobby? Ta et kurs? Jeg har fått alle mine venner i voksen alder gjennom en sport jeg driver med. Har fortsatt kontakt med enkelte fra barndommen, men det er definitivt vennene fra hobbyen min som dominerer. Anonymkode: 6279a...c8b Det er greia med å bo på et lite sted, det finnes ikke så mange muligheter. Jeg kunne godt tenke meg å begynne med dans eller kampsport, men slikt finnes ikke. Kor er en mulighet, men jeg aner ikke om jeg kan synge. Begynte du med sporten i voksen alder? Anonymkode: 1bb8b...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Del Skrevet 10. januar Jeg er i samme situasjon. Har mange bekjente, gode kolleger, men ingen venninner. Jeg trodde det kanskje skulle klaffe med barnas venners mødre, mannens venners koner, men alle er liksom satt, har nok med sitt eller er i andre livssituasjoner. Jeg har kun en hobby som jeg gjør utenfor huset, og treffer hyggelige folk der, men ingen som ville vært naturlig å invitere på cafe liksom. Det er sårt og vanskelig. Anonymkode: d8ca7...622 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Del Skrevet 10. januar Jeg tenker at første prio er å jobbe med seg selv, for det er lite attraktivt å henge med andre som er så usikker på seg selv. Det sier jeg på generelt grunnlag. Dessverre er det slik at de fleste tiltrekker seg mennesker som er utadvent og trygg på seg selv. Samt har en positiv kroppsholdning, Man trenger nødvendigvis å ikke være så god sosialt. Anonymkode: 2dd98...360 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Del Skrevet 10. januar Samme her. Liten familie... har flere tantebarn men virker som de/familien har med sitt å gjøre og er opptatt uker i forveien. Vil ikke at jeg og bar et mitt kommer i veien. Vi er ikke "sånne" venner... Ellers har jeg mange bekjente men ingen gode venner. Veldig synd og utrolig ensomt. Skulle gjerne gå å stå på ski, tur, ol men æ... sånn er det. Anonymkode: 44ec4...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vestlandet. Du da? Anonymkode: 1bb8b...f28 Oh, bor i Drammen. Litt for langt unna 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg tenker at første prio er å jobbe med seg selv, for det er lite attraktivt å henge med andre som er så usikker på seg selv. Det sier jeg på generelt grunnlag. Dessverre er det slik at de fleste tiltrekker seg mennesker som er utadvent og trygg på seg selv. Samt har en positiv kroppsholdning, Man trenger nødvendigvis å ikke være så god sosialt. Anonymkode: 2dd98...360 For noe tull, det finnes noen for alle. Det er en uting at man skal "fikse seg selv" før man omgåes andre. Denne tryggheten får man gjerne i møte med andre. Anonymkode: 750f2...d0f 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Del Skrevet 12. januar Ikke lett og finne nye venner i voksen alder. Anonymkode: 8e483...cce 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #15 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 20.26): Jeg har samboer og barn, og stor familie, men føler meg likevel ekstremt ensom. Er det mulig å finne vennskap i voksen alder? Jeg bor på et lite sted. Som ung voksen flyttet jeg vekk noen år, og da jeg kom tilbake hadde alle etablert seg og var "satt". Så det har ikke fungert å ta opp kontakten med gamle kjente. Hva kan jeg gjøre? Må jeg være venneløs for alltid? Jeg er ikke så god på det sosiale heller, for å være ærlig. Ikke flink å ta initiativ, eller å opprettholde kontakt. Tenker at folk har bedre ting å ta seg til enn å byrdes med meg... Anonymkode: 1bb8b...f28 Du kan prøve venneapper evt nettverksgrupper om dere har det der du bor. Jeg fant meg enda en vennegjeng i voksen alder som er i samme livssituasjon som meg Anonymkode: 0b5ca...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 0.12): Det er greia med å bo på et lite sted, det finnes ikke så mange muligheter. Jeg kunne godt tenke meg å begynne med dans eller kampsport, men slikt finnes ikke. Kor er en mulighet, men jeg aner ikke om jeg kan synge. Begynte du med sporten i voksen alder? Anonymkode: 1bb8b...f28 Jeg var 21 år. Begynte med en annen (men liknende) sport da jeg var 30 år, fått mange nye venner etter det også. Men kjenner flere som har begynt i 30-40 årene, og noen eldre også. Men ja, skjønner at det snevrer seg litt inn når du bor på et lite sted. Er det noe tilbud i det hele tatt der du bor, sånn at du får truffet folk? Kan du reise bort en helg på et kurs i noe? Dra på turer med DNT? Eller finnes er det jo mulighet for å bli kjent online. Hva med en online bokklubb? Anonymkode: 6279a...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Del Skrevet 12. januar Er du forresten sikker på at gamle kjente ikke er interessert i vennskap? Du sier jo selv at du er dårlig på å ta initiativ og opprettholde kontakt. Man må ofte by en del på seg selv for å danne og ikke minst beholde vennskap. Hva har du gjort for å forsøke å ta opp kontakten igjen? Anonymkode: 6279a...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 12. januar #18 Del Skrevet 12. januar Følger tråden her fordi jeg er i lignende situasjon. Jeg er ca. 30, og venner i voksen alder er jeg dårlig på. Hadde venner som ungdom og i student, men vi har flyttet til forskjellige steder. Jeg har mann, barn og stor familie som jeg er veldig glad i. Greie kolleger har jeg også. Men savner likevel venner. Har en hyggelig tone med de fleste av andre foreldre rundt barna mine, naboer osv. Men jeg er nok litt tilbakeholden av personlighet, så er ikke kjempeenkelt å komme innpå noen. Blir fort høflighetsfraser frem til jeg har fått litt tid sammen med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #19 Del Skrevet 12. januar Om du ikke finner via jobb eller foreldrene til barnas venner er hobbyer omtrent eneste mulighet. Du må jobbe med deg selv og for å føle du kan ta plass i andres liv, og by litt på seg selv og. Start på treningsstudio. Fint sted å møte andre. Dessuten sunt i samme slengen. Finn ut om det er noen lesesirkler, «syklubber» eller andre ting. Selv små steder har noe på gang. Frivillig arbeid. Tenk og på at venner kommer i forskjellige «nivåer», og ikke sats på å finne en supernær bestevenn med en gang, men heller flere litt løsere vennskap du kan bygge videre. Å finne veldig nære venner i voksen alder tar litt tid. Anonymkode: 1e8ec...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #20 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er du forresten sikker på at gamle kjente ikke er interessert i vennskap? Du sier jo selv at du er dårlig på å ta initiativ og opprettholde kontakt. Man må ofte by en del på seg selv for å danne og ikke minst beholde vennskap. Hva har du gjort for å forsøke å ta opp kontakten igjen? Anonymkode: 6279a...c8b Tenkte det samme. Har noen venner, som er ensomme, men spør de de mange nok ganger og det ikke passer eller må dra ord og samtaler ut av de, gir du opp.. Men det fins vel noen for alle der ute! Tror nok noen ikke er så flinke å ta kontakt heller, eller gi noe særlig respons selv! Viktig å gjøre en innsats selv og! Anonymkode: 28f17...6a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå