AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Hei! Jeg skal ha innflytningsfest imorgen. Tenkte å servere noe mat - men usikker på hva! Det kommer rundt 10-12 stykker, fra kl 7 og utover. Regner med de fleste kommer mellom 7 og halv 9 - så alle kommer ikke samtidig. TIps til hva jeg kan servere? Gjerne noe som gjør at jeg ikke trenger å jobbe med det når gjestene er her. Spiser ikke kjøtt. Anonymkode: 864b4...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Kaker og kjeks, evt ostebord. Anonymkode: a406e...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mim_madam Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Salat, foccacia og smør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Har du ikke tenkt på det før nå?? Da ville jeg bestilt noe take away, eller gått i varmdisken på meny for å se om noe egner seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Du er lovlig seint ute, men du rekker fremdeles å løpe ut og kjøpe alt du trenger til en chiligryte og lage den ferdig i kveld. Da får du minimalt med jobb i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar Pai, det kan serveres både varmt og kaldt, så da er det ikke så nøye når gjestene kommer. Så kan du lage en enkel salat og kjøpe noe balsamicoeddik å ha til. Anonymkode: e815a...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar Pizzasnurrer er alltid en hit her. Kan kjøpe ferdig deig, kline på pizzasaus, hakket løk, ost etc, og inn i ovnen. Unnagjort på minutter. Anonymkode: b203a...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar visp skrev (12 timer siden): Har du ikke tenkt på det før nå?? Da ville jeg bestilt noe take away, eller gått i varmdisken på meny for å se om noe egner seg. Er vel lite kjøttfritt i varmdisken på Meny hvis de ikke har börek, men ellers er jeg enig med deg. Når det kommer såpass mange ville jeg nok gått for en chili sin carne, den kan stå på lav varme på komfyren så alle får varm mat. Brød, smør og rømme ved siden av, så bør de fleste ble fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. januar #9 Del Skrevet 11. januar (endret) Denne suppa er fantastisk. Jeg lager den med matfløte i stedet for creme fraice og bruker en halv løk i tillegg til de andre ingrediensene samt bare 1/2 ts carry. Er såååå god. Server med foccasia, litt ris, eller nudler. Kan fint lages dagen før, avkjøles og varmes opp igjen. Kremet kyllingsuppe Endret 11. januar av Djungelvrål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar Det bør presiseres om det skal serveres et måltid rundt et bord der alle sitter med tallerken og bestikk, eller om det skal være fingermat eller stående buffet. Innflyttingsfester er jo gjerne folksomme slik at det ikke er sitteplass til alle. Mitt forslag, motsatt av hva jeg vanligvis ville sagt: En svært forenklet tapas-aktig buffet, med nybakt focaccia (du når å få ferdig en knafri hvis du setter deig nå), hummus og oliven, kanskje en pai med grønnsaker (synes det også var et godt forslag), og et lite ostefat med kjeks, nøtter i honning og noen druer. Alternativt en stor gryte suppe (feks purésuppe av gulrot med kokosmelk og ingefær, eller tyrkisk linsesuppe), suppeboller som også kan holdes i fanget eller i hånden om det trengs, og godt brød også her. Kan lages klar i god tid og varmes før servering, og så setter man bare gryte på/ved bordet, har masse koriander på toppen, kanskje en flaske god olivenolje til å ringle over, boller ved siden av, og lar folk forsyne seg selv. Anonymkode: 35c70...714 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar Pizza. Anonymkode: 1c751...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #12 Del Skrevet 12. januar TS her: Det ble pai! Med sopp, løk og purre! Funket utrolig bra, da det også er godt selv om det ettervært ikke holdes varm. Takk for tips generelt, gleder meg til å bruke flere av disse ideene senere. Anonymkode: 864b4...43f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå