Gå til innhold

Hva er din/dine erfaringer med arbeidslivet?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Jeg har litt blandet erfaring i arbeidslivet. Det viktigste er ikke jobben i seg selv, men hvem du omgir deg med og man må passe på at man trives 😊 Jeg har hatt litt forskjellige ledere blant annet så hadde jeg en leder på et spisested, der jeg spydde i en søppelbøtte på et skift, to timer før jeg skulle hjem og hun skjelte meg huden full for at jeg ikke ville jobbe de siste timene. Syns det var hårreisende av henne og ikke greit i det hele tatt, men hun slett med å holde på de ansatte. Jeg jobbet flere år som avisbud som ung og syns det var chill 😊

Endret av Blått
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At din arbeidshverdag helt og holdent formes av hva du gjør den til selv. 

Anonymkode: b0312...e1f

Så sant ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At jeg valgte feil yrke. Trodde at jeg skulle holde ut et helt liv i helsevesenet med underbemanning og overarbeid. Det var ikke så ille da jeg valgte utdanning, men de siste 10 årene har det blitt spart inn såpass at ansatte bukker under pga. egen helse.

Anonymkode: f3ff6...1e4

Samme her. Total rovdrift. Nå jobber jeg med IT uten noen mer utdannelse. Hoppet opp 250k i året, jobber kun dag, fri hver helg, fri hver røddag, fleksitid, ferie når jeg vil, hjemmekontor, gratis trening++. Ler inni meg når kolleger som ikke har helsebakgrunn sier de er travel...

Anonymkode: e1c33...5fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det er viktigere å kjenne folk enn å ha utdanning. 

Anonymkode: 8951c...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her. Total rovdrift. Nå jobber jeg med IT uten noen mer utdannelse. Hoppet opp 250k i året, jobber kun dag, fri hver helg, fri hver røddag, fleksitid, ferie når jeg vil, hjemmekontor, gratis trening++. Ler inni meg når kolleger som ikke har helsebakgrunn sier de er travel...

Anonymkode: e1c33...5fe

Hvordan fikk du denne jobben uten utdannelse? Spør av nysgjerrighet. Har studert it og er effed, jobber som tilkallingsvikar på sykehjem nå.

Anonymkode: 8951c...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At man kan tjene bra penger i nesten alle yrker i Norge, bare man jobber nok.

Selv tok jeg ingen utdanning, men har betalt ned lån på bolig og bil 20 min utenfor Oslo i en alder av 40 år.

Nå har jeg kone og to barn, og vi sparer 800.000kr i året selv med helt middels jobber, da vi ikke har noe lån å betjene.

Dette med som sagt helt middels jobber og middels lønn.

Det er digg med Norge. At alle kan få et fint økonomisk liv bare man bretter ermene opp en periode.

Anonymkode: aa6c1...dab

Fikk du med en null for mye...?med middels lønn tjener man ikke så mye at du klarer å spare åtte hundretusen.

Anonymkode: c9ee1...49b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde en jobb jeg stortrivdes i, savner den nå også 22 år etter bedriften gikk konkurs.

Fikk meg ny jobb og følte meg som en slave for en nazi bedrift. Jeg ble gradvis dårligere av denne jobben og endte opp 100% ufør.

Nå som ufør klarer jeg etter 5 år å slappe av og faktisk kose meg i hverdagen.

Anonymkode: b372c...971

Mye likt her. Prøvde 3-4 forskjellige yrker, men arbeidslivet passet ikke for meg.

Ble ufør som 38-åring og har det mye bedre nå.

Anonymkode: c714b...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 18.50):

Jeg hadde en jobb jeg stortrivdes i, savner den nå også 22 år etter bedriften gikk konkurs.

Fikk meg ny jobb og følte meg som en slave for en nazi bedrift. Jeg ble gradvis dårligere av denne jobben og endte opp 100% ufør.

Nå som ufør klarer jeg etter 5 år å slappe av og faktisk kose meg i hverdagen.

Anonymkode: b372c...971

Veldig interessant, når jobb blir slitasje, og man aldri får hvile fra jobben så sier det vel mye om arbeidsmiljø. Godt jobbet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...