AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Har noen brukt Walls to Paint eller lignende og kan fortelle hvordan de gjorde det, trinn for trinn? Spesielt rundt lister og stikkontakter. Lurer også på hvis jeg også skal ta tak og gulv, hva jeg bør starte med. Anonymkode: 1f40a...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Jeg målte og kappet så platene passet med tanke på dører, og vinduer, og laget hull til ledninger der jeg hadde stikkontakt og lysbrytere. Listene legges på etterpå, så vet ikke hva du mener man skal tenke på der? Vi startet med vegger, så fikk sparkel tørke mens vi la taket. Så gulvet til slutt. Da slipper man dekke til ett nytt gulv, og/eller risikere skader/søl på gulvet. Anonymkode: ffc64...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg målte og kappet så platene passet med tanke på dører, og vinduer, og laget hull til ledninger der jeg hadde stikkontakt og lysbrytere. Listene legges på etterpå, så vet ikke hva du mener man skal tenke på der? Vi startet med vegger, så fikk sparkel tørke mens vi la taket. Så gulvet til slutt. Da slipper man dekke til ett nytt gulv, og/eller risikere skader/søl på gulvet. Anonymkode: ffc64...735 Takk for svar. Hvor stort hull lagde du til ledninger? Regner med du fjernet selve plastbeskyttelsen rundt kontakten? Hva lagde du hull med? og hvorfor sparklet du når du brukte Walls to Paint? Anonymkode: 1f40a...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Hvor stort hull lagde du til ledninger? Regner med du fjernet selve plastbeskyttelsen rundt kontakten? Hva lagde du hull med? og hvorfor sparklet du når du brukte Walls to Paint? Anonymkode: 1f40a...05f Jeg lagde passe hull, det varierer jo hvor mange ledninger som eventuelt skal ut der. Brukte hullsag. Fjernet alle deksel ja, byttet også plassering på de fleste kontakter for å få det til å passe bedre til min bruk. Det skal ikke være mye skjevheter i underlaget før skjøtene blir synlig med walls2paint. Vi orket ikke bruke tid og penger på å avrette alle veggene, så vi sparklet heller de skjøtene hvor det var nødvendig. Anonymkode: ffc64...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg lagde passe hull, det varierer jo hvor mange ledninger som eventuelt skal ut der. Brukte hullsag. Fjernet alle deksel ja, byttet også plassering på de fleste kontakter for å få det til å passe bedre til min bruk. Det skal ikke være mye skjevheter i underlaget før skjøtene blir synlig med walls2paint. Vi orket ikke bruke tid og penger på å avrette alle veggene, så vi sparklet heller de skjøtene hvor det var nødvendig. Anonymkode: ffc64...735 Men dere la platene på eksisterende vegger? Jeg har gipsvegger med ulike lag tapet og så maling utenpå 😛 Ikke så veldig lekkert. Men jeg trenger at det er veldig enkelt å gjennomføre. Er ferdigmalt panel lettere, kanskje? Hvis du skal bytte plassering på kontakter må du vel bruke elektriker først? For å flytte dem? Anonymkode: 1f40a...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dere la platene på eksisterende vegger? Jeg har gipsvegger med ulike lag tapet og så maling utenpå 😛 Ikke så veldig lekkert. Men jeg trenger at det er veldig enkelt å gjennomføre. Er ferdigmalt panel lettere, kanskje? Hvis du skal bytte plassering på kontakter må du vel bruke elektriker først? For å flytte dem? Anonymkode: 1f40a...05f Vi la på eksisterende vegg ja. Det var noe liggende panel som var 50-70 år gammelt, noe stående panel av nyere dato, noe tapet, noe gips. Altså hummer og kanari så det holdt. Å skulle avrette alt ville tatt evigheter. Walls2paint er relativt enkelt, men det krever mye nøyaktighet. Jeg vurderte malt panel i stue etterpå, fordi det ikke krever like rette flater, og skjøter blir mindre synlig. Men samtidig synes jeg ikke malt panel er noe pent, så for meg er det bedre med walls2paint og heller sparkle litt på skjøtene der det er nødvendig. Hadde elektriker, siden jeg skulle flytte kontakter og legge inn ny kurs. Anonymkode: ffc64...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå