AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Har fått SMS der det står jeg må trykke på en link for å betale, og at jeg vil få tilsendt faktura med gebyr hvis jeg ikke gjør det innen 48 timer. Det står ikke noe telefonnummer for å kontakte dem. Googlet dem men finner ikke noe om betaling på nettsiden. Dette høres veldig ut som svindel. Er det andre som har fått en sånn SMS? Anonymkode: 3acee...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Vært hos legen i det siste og ikke betalt? Convene krever ofte inn for legetimer via SMS. Anonymkode: 524e7...85b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vært hos legen i det siste og ikke betalt? Convene krever ofte inn for legetimer via SMS. Anonymkode: 524e7...85b Har vært hos legen, men da pleier jeg å få SMS med faktura (hvor mye som skal betales, til hvilket kontonummer pluss KID). Denne SMS-en nå er bare en link og virker veldig svindelaktig. Det er jo ganske smart av svindlerne å stjele et kjent firmanavn sånn som dette. Anonymkode: 3acee...12d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden I min siste sms fra Convene står det "Hei! Du har valgt mobilbetaling som betalingsmetode for ditt besøk hos xxx legekontor den <dato>. Bruk https://pay.convenegroups.com/nb/s/<unik kode> og tast inn kode xxxx. Lenken er gyldig i 48 timer. Hvis du ikke betaler innen fristen, vil du få en faktura med gebyr" Er det likt? Anonymkode: 524e7...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har fått SMS der det står jeg må trykke på en link for å betale, og at jeg vil få tilsendt faktura med gebyr hvis jeg ikke gjør det innen 48 timer. Det står ikke noe telefonnummer for å kontakte dem. Googlet dem men finner ikke noe om betaling på nettsiden. Dette høres veldig ut som svindel. Er det andre som har fått en sånn SMS? Anonymkode: 3acee...12d Ja jeg har fått det flere ganger hvis jeg har glemt å betale på automaten på legekontoret mitt. Da stod det også noe om gebyr dersom det ikke ble betalt innen 48 timer. Ville likevel dobbeltsjekket det, mye svindel for tiden! Anonymkode: 120be...961 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden De er et betalings selskap som jeg ikke liker, og de har mye med helse foretak å gjøre, men de er bare et kombinert betalings selskap og inkasso selskap, og de lever av gebyrer og utsettelser. SMS ene deres er enkle men je får ingen faktura eller noe på det. https://no.trustpilot.com/review/convene.no Brukere sier det meste om de på trustpilot, de er "scum of the earth" De lever av å få deg til ikke å betale med en gang for så å gi deg gebyrer og renter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I min siste sms fra Convene står det "Hei! Du har valgt mobilbetaling som betalingsmetode for ditt besøk hos xxx legekontor den <dato>. Bruk https://pay.convenegroups.com/nb/s/<unik kode> og tast inn kode xxxx. Lenken er gyldig i 48 timer. Hvis du ikke betaler innen fristen, vil du få en faktura med gebyr" Er det likt? Anonymkode: 524e7...85b Liten feil i linken, skal være convenegroup og ikke convenegroups. Anonymkode: 524e7...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har vært hos legen, men da pleier jeg å få SMS med faktura (hvor mye som skal betales, til hvilket kontonummer pluss KID). Denne SMS-en nå er bare en link og virker veldig svindelaktig. Det er jo ganske smart av svindlerne å stjele et kjent firmanavn sånn som dette. Anonymkode: 3acee...12d Det er nok ekte. For å sjekke, gå inn på convene og logg deg inn der. Da vil du få opp evnt regninger. Mange legekontor bruker convene eller microlog som betalingsløsning. Anonymkode: 51121...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært hos legen, men da pleier jeg å få SMS med faktura (hvor mye som skal betales, til hvilket kontonummer pluss KID). Denne SMS-en nå er bare en link og virker veldig svindelaktig. Det er jo ganske smart av svindlerne å stjele et kjent firmanavn sånn som dette. Anonymkode: 3acee...12d Hvis dette er rett etter et besøk er det vel egentlig ikke så suspekt? Svindlere skal være jævli heldig å treffe det rett etter besøket. Convene er rettet inn mot fastleger og andre helseforetak med egenandeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): I min siste sms fra Convene står det "Hei! Du har valgt mobilbetaling som betalingsmetode for ditt besøk hos xxx legekontor den <dato>. Bruk https://pay.convenegroups.com/nb/s/<unik kode> og tast inn kode xxxx. Lenken er gyldig i 48 timer. Hvis du ikke betaler innen fristen, vil du få en faktura med gebyr" Er det likt? Anonymkode: 524e7...85b Den første delen er ikke med. Fra linken og resten av SMS-en er det likt. Mitt fastlegekontor har ikke betalingsautomat. Faktura pleier å komme på SMS dagen etter. Jeg var sist hos fastlegen for over tre uker siden så det er mulig at dette er betaling for den timen, men jeg synes det er veldig suspekt å bare sende link og «tidstrussel» for det er typisk svindel. Og ingen kontaktinfo. Så hvis dette er ekte må det være mange som ikke betaler og så får gebyr, men det er kanskje nettopp det de håper på? AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er nok ekte. For å sjekke, gå inn på convene og logg deg inn der. Da vil du få opp evnt regninger. Mange legekontor bruker convene eller microlog som betalingsløsning. Anonymkode: 51121...27d Jeg logget inn der med BankID men får opp at jeg ikke har fått tildelt noen rolle. Ingen faktura. Anonymkode: 3acee...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå