Popcornni Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei, Jeg trenger litt råd da jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg og samboer har en baby på 9 mnd, å jeg er på det punktet jeg er totalt utslitt. Jeg er aldri ute av leiligheten, er jeg først ute er baby med. Barnefar skal kun ta ut pappapermisjon en dag i uken, selv om jeg helst skulle ønske han tok ut alt på en gang sånn at han kunne hjelpe avlaste litt og at jeg kan få litt egentid. Ikke misforstå helt, jeg elsker være med baby - men jeg føler meg helt bortkommen fra meg selv, de gledene jeg før hadde har jeg ikke den gleden av lenger. Hele jeg er tom og føler meg som en slave i egen kropp om det blir riktig si. Det ender opp med at jeg kan ligge våken til sent på kveld/natt etter baby og samboer har sovnet, bare tenke for meg selv, å føle meg helt udugelig. Jeg har hatt en interesse som er trening, men dit kommer jeg meg ikke lenger for baby kan ikke alltid være med. Samboer er litt vrang der å mener at enten får baby være med, ellers får jeg heller bare være hjemme. Er det for mye be om at han kan ta baby 1 time om dagen når han er ferdig på jobb, sånn at jeg kan få litt egentid? Føler meg egotisitsk for tanken, for han er jo sliten etter jobb selv. Jeg er den som gjør det meste med baby når han er hjemme, ikke skifter han bleie - da får jeg heller høre «du må bytte bleie». Sier jeg han kan gå bytte, får jeg bare dumme blikk tilbake. Selv om dette er en filleting starter jeg kjenne hvor påvirket jeg blir av å ta den kampen hver eneste gang nå som baby har startet bli såpass vrang på stellebordet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden I utgangspunktet er det ikke for mye forlangt, men dette er jo ting som burde vært avklart på forhånd. Det høres ærlig talt ut som du har fått barn med en som ikke er spesielt i barnet, og bare sånn passe interessert i deg. Var det annerledes før? Har du noen tro på at dette kommer til å endre seg? Hvis det gjør det, kommer du til å klare å se forbi hvordan han behandler deg nå? Anonymkode: 62337...981 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Det er ikke rart mange ikke ønsker å få barn. Barn er slitsomt i seg selv, men hvis man har en partner som ikke gidder å gjøre sin jobb og ta vare på barnet man har laget og mener det kun er kvinnens ansvar i et forhold så blir det slitsomt og trist. Man ønsker jo ikke å være alene om ansvaret? Man blir som en aleneforelder i et forhold og da føles det ekstra ille. Man kan jo likesågodt skille seg, hvis man allerede er som en aleneforelder. Og slippe dusten av en mann Anonymkode: cc5f5...9b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Popcornni skrev (32 minutter siden): Hei, Jeg trenger litt råd da jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg og samboer har en baby på 9 mnd, å jeg er på det punktet jeg er totalt utslitt. Jeg er aldri ute av leiligheten, er jeg først ute er baby med. Barnefar skal kun ta ut pappapermisjon en dag i uken, selv om jeg helst skulle ønske han tok ut alt på en gang sånn at han kunne hjelpe avlaste litt og at jeg kan få litt egentid. Ikke misforstå helt, jeg elsker være med baby - men jeg føler meg helt bortkommen fra meg selv, de gledene jeg før hadde har jeg ikke den gleden av lenger. Hele jeg er tom og føler meg som en slave i egen kropp om det blir riktig si. Det ender opp med at jeg kan ligge våken til sent på kveld/natt etter baby og samboer har sovnet, bare tenke for meg selv, å føle meg helt udugelig. Jeg har hatt en interesse som er trening, men dit kommer jeg meg ikke lenger for baby kan ikke alltid være med. Samboer er litt vrang der å mener at enten får baby være med, ellers får jeg heller bare være hjemme. Er det for mye be om at han kan ta baby 1 time om dagen når han er ferdig på jobb, sånn at jeg kan få litt egentid? Føler meg egotisitsk for tanken, for han er jo sliten etter jobb selv. Jeg er den som gjør det meste med baby når han er hjemme, ikke skifter han bleie - da får jeg heller høre «du må bytte bleie». Sier jeg han kan gå bytte, får jeg bare dumme blikk tilbake. Selv om dette er en filleting starter jeg kjenne hvor påvirket jeg blir av å ta den kampen hver eneste gang nå som baby har startet bli såpass vrang på stellebordet. Wow, han der er ikke spesielt grei med deg eller barnet deres. Føler du at han viser noen interesse for barnet i det hele tatt? Har du spurt han om han oppriktig mener at det er rettferdig at du skal ta vare på barnet alle timene han er på jobb i tillegg til at du skal ta barnet alle timene etter jobb? For enten er det jo sånn at det å ta vare på en baby er en jobb (som det er) - og da fortjener jo DU litt fri i løpet av dagen også. Eller mener han at det er å ha fri - da skal det jo ikke koste ham noe å ta barnet en time etter jobb...? De dagene han er i permisjon skal han altså ha babyen fra morgen til kveld uten unntak, og du skal ikke hjelpe til med en eneste bleie? Jeg vet ikke jeg altså, han der høres litt ut som et håpløst tilfelle. Anonymkode: 73d07...e96 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popcornni Skrevet 7 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow, han der er ikke spesielt grei med deg eller barnet deres. Føler du at han viser noen interesse for barnet i det hele tatt? Har du spurt han om han oppriktig mener at det er rettferdig at du skal ta vare på barnet alle timene han er på jobb i tillegg til at du skal ta barnet alle timene etter jobb? For enten er det jo sånn at det å ta vare på en baby er en jobb (som det er) - og da fortjener jo DU litt fri i løpet av dagen også. Eller mener han at det er å ha fri - da skal det jo ikke koste ham noe å ta barnet en time etter jobb...? De dagene han er i permisjon skal han altså ha babyen fra morgen til kveld uten unntak, og du skal ikke hjelpe til med en eneste bleie? Jeg vet ikke jeg altså, han der høres litt ut som et håpløst tilfelle. Anonymkode: 73d07...e96 Virker nesten som om det er dette han mener. Helger også, for da har jo han tross alt fri etter en lang uke med jobb 😅 Han tror vi bare slapper av hjemme ja og at det ikke er noe jobb😩 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Husker jeg tok ut 4 måneder med gutten min og kjerringa gikk på jobb, det er den beste tiden i livet mitt tror jeg, snakk med din partner og be han ta ut mer raskere hvis dette er noe du ønsker, han vet ikke dette instinktivt, sikkert jobben som presser han til å ta det over lengre tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Popcornni skrev (48 minutter siden): Hei, Jeg trenger litt råd da jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg og samboer har en baby på 9 mnd, å jeg er på det punktet jeg er totalt utslitt. Jeg er aldri ute av leiligheten, er jeg først ute er baby med. Barnefar skal kun ta ut pappapermisjon en dag i uken, selv om jeg helst skulle ønske han tok ut alt på en gang sånn at han kunne hjelpe avlaste litt og at jeg kan få litt egentid. Ikke misforstå helt, jeg elsker være med baby - men jeg føler meg helt bortkommen fra meg selv, de gledene jeg før hadde har jeg ikke den gleden av lenger. Hele jeg er tom og føler meg som en slave i egen kropp om det blir riktig si. Det ender opp med at jeg kan ligge våken til sent på kveld/natt etter baby og samboer har sovnet, bare tenke for meg selv, å føle meg helt udugelig. Jeg har hatt en interesse som er trening, men dit kommer jeg meg ikke lenger for baby kan ikke alltid være med. Samboer er litt vrang der å mener at enten får baby være med, ellers får jeg heller bare være hjemme. Er det for mye be om at han kan ta baby 1 time om dagen når han er ferdig på jobb, sånn at jeg kan få litt egentid? Føler meg egotisitsk for tanken, for han er jo sliten etter jobb selv. Jeg er den som gjør det meste med baby når han er hjemme, ikke skifter han bleie - da får jeg heller høre «du må bytte bleie». Sier jeg han kan gå bytte, får jeg bare dumme blikk tilbake. Selv om dette er en filleting starter jeg kjenne hvor påvirket jeg blir av å ta den kampen hver eneste gang nå som baby har startet bli såpass vrang på stellebordet. Du er ikke urimelig nei. Du har permisjon i arbeidstiden. Når arbeidstiden er over har dere begge like mye ansvar for babyen. Så så klart er det fullstendig rimelig at han har babyen en stund på ettermiddagen sånn at du får trent. Permisjon med baby er ingen ferie. Er ikke bare han som kan si han er sliten pga jobb. Hva de dagene han har permisjon da? Får du no egentid da? Tar han ungen da fra morgen til kveld slik du gjør ellers når han er på jobb? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Popcornni skrev (53 minutter siden): Hei, Jeg trenger litt råd da jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg og samboer har en baby på 9 mnd, å jeg er på det punktet jeg er totalt utslitt. Jeg er aldri ute av leiligheten, er jeg først ute er baby med. Barnefar skal kun ta ut pappapermisjon en dag i uken, selv om jeg helst skulle ønske han tok ut alt på en gang sånn at han kunne hjelpe avlaste litt og at jeg kan få litt egentid. Ikke misforstå helt, jeg elsker være med baby - men jeg føler meg helt bortkommen fra meg selv, de gledene jeg før hadde har jeg ikke den gleden av lenger. Hele jeg er tom og føler meg som en slave i egen kropp om det blir riktig si. Det ender opp med at jeg kan ligge våken til sent på kveld/natt etter baby og samboer har sovnet, bare tenke for meg selv, å føle meg helt udugelig. Jeg har hatt en interesse som er trening, men dit kommer jeg meg ikke lenger for baby kan ikke alltid være med. Samboer er litt vrang der å mener at enten får baby være med, ellers får jeg heller bare være hjemme. Er det for mye be om at han kan ta baby 1 time om dagen når han er ferdig på jobb, sånn at jeg kan få litt egentid? Føler meg egotisitsk for tanken, for han er jo sliten etter jobb selv. Jeg er den som gjør det meste med baby når han er hjemme, ikke skifter han bleie - da får jeg heller høre «du må bytte bleie». Sier jeg han kan gå bytte, får jeg bare dumme blikk tilbake. Selv om dette er en filleting starter jeg kjenne hvor påvirket jeg blir av å ta den kampen hver eneste gang nå som baby har startet bli såpass vrang på stellebordet. Du må være mer tydelig. Jeg hadde ikke spurt om det passet at jeg trente, jeg hadde bare sagt at jeg skulle og at jeg ikke kan ta med meg barnet. Samme med bleieskift. Antageligvis så vet han at du gir etter og utnytter seg av det, så han må rett og slett få litt voksenoppdragelse en periode, hvor han lærer seg at du ikke lar deg utnytte lenger. Samme med permisjon, bare si at han må (om ikke det ligger tungtveiende grunner til det) ta ut mer sammenhengende perm da du er helt på felgen. Klarer han ikke ta hensyn til det så hadde jeg begynt å sette store spm tegn ved forholdet. Anonymkode: 0194b...e2b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Som folk sier her, du har permisjon i arbeidstiden. Du har ikke permisjon på ettermiddag/ kveld. Du har ikke permisjon på natta. Da er det like mye hans ansvar. Selv om han er sliten etter jobb. Selv om han skal opp på morgenen. Dere må finne en balanse som fungerer for begge. Jeg tenker du må snakke ordentlig med han. For selvsagt skal han ta bleier, minst annenhver når han er hjemme. Selvsagt skal du trene alene. Selvsagt skal du gå ut døra og møte venner uten baby. Jeg tenker også at det er utrolig problematisk at du føler deg egoistisk fordi han må ta vare på sin egen unge en time etter jobb. Det er overhodet ikke du som er egoistisk her. Jeg tenker også det høres veldig viktig ut at han tar ut sammenhengende permisjon, så han skjønner hvilket ansvar og hvor slitsomt det er å være hjemme med en baby. Skal dette funke når hen blir større må han skjønne det. Og han må ville deg vel - det betyr å gi deg tid til å være deg, ikke bare mamma. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Det er ikke for mye forlangt at faren er sammen med sitt barn hele tiden han ikke er på jobb, morgen, middag, kveld. Barnet er faktisk hans ansvar, like mye som det er ditt. Og dere 3 er én familie. Så "sliten etter jobb" at man ikke fungerer i sin egen familie og eget hjem ikke kan ta vare på eget lite barn er ingen under 50 år som er friske nok til både å jobbe og klare å lage det barnet. Hvorfor har han barn? Hvorfor har han deg som samboer? Du kan trene én time på ettermiddagen, og hele den dagen han har pappaperm, da må du ut av huset i minst 8 timer hver uke. Og det er virkelig på tide at at far tar ansvar og tilbringer tid med barnet sitt både alene og selv om du er hjemme. Anonymkode: 3e9da...84b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Hvor gamle er dere? Ekstremt umoden holdning av mannen het Anonymkode: 8fddb...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Popcornni skrev (2 timer siden): Hei, Jeg trenger litt råd da jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg og samboer har en baby på 9 mnd, å jeg er på det punktet jeg er totalt utslitt. Jeg er aldri ute av leiligheten, er jeg først ute er baby med. Barnefar skal kun ta ut pappapermisjon en dag i uken, selv om jeg helst skulle ønske han tok ut alt på en gang sånn at han kunne hjelpe avlaste litt og at jeg kan få litt egentid. Ikke misforstå helt, jeg elsker være med baby - men jeg føler meg helt bortkommen fra meg selv, de gledene jeg før hadde har jeg ikke den gleden av lenger. Hele jeg er tom og føler meg som en slave i egen kropp om det blir riktig si. Det ender opp med at jeg kan ligge våken til sent på kveld/natt etter baby og samboer har sovnet, bare tenke for meg selv, å føle meg helt udugelig. Jeg har hatt en interesse som er trening, men dit kommer jeg meg ikke lenger for baby kan ikke alltid være med. Samboer er litt vrang der å mener at enten får baby være med, ellers får jeg heller bare være hjemme. Er det for mye be om at han kan ta baby 1 time om dagen når han er ferdig på jobb, sånn at jeg kan få litt egentid? Føler meg egotisitsk for tanken, for han er jo sliten etter jobb selv. Jeg er den som gjør det meste med baby når han er hjemme, ikke skifter han bleie - da får jeg heller høre «du må bytte bleie». Sier jeg han kan gå bytte, får jeg bare dumme blikk tilbake. Selv om dette er en filleting starter jeg kjenne hvor påvirket jeg blir av å ta den kampen hver eneste gang nå som baby har startet bli såpass vrang på stellebordet. Du må virkelig sette hardt mot hardt og realitetsorientere guttungen. Han har valgt å få barn, han har valgt å ha samboer - og han burde ha vokst opp før han valgte å være voksen nok til å ha sex. Klarer han ikke å vokse opp brennkvikt, gå videre i livet. Anonymkode: cc4c8...7a5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Sett ned foten NÅ, det blir ikke bedre med tiden og det blir ikke bedre av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Du er overhodet ikke urimelig, og jeg synes du skal slutte å være så hardt mot deg selv. Her er det kun samboeren din som er vanskelig og urimelig. Din jobb er å passe babyen nå som du er i permisjon, altså er du ikke hjemme og "slapper av", men du jobber de samme arbeidstidene som ham. Når arbeidsdagen er over for dere begge, er det altså begges ansvar å fordele "jobben" med babyen. Det er ikke slik at han har mer rett på egentid eller å slappe av enn deg fordi han jobber borte. Å være hjemme med baby kan i mange tilfeller være mye mer krevende enn en vanlig arbeidsdag. I tillegg synes jeg det helt hårreisende at han aldri skifter bleier. Hvor gammel er han, egentlig? Ikke at det har noe å si - min mann ble pappa tidlig og han har skiftet like mange bleier som meg - uoppfordret. Anonymkode: ccade...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Popcornni skrev (3 timer siden): Hei, Jeg trenger litt råd da jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg og samboer har en baby på 9 mnd, å jeg er på det punktet jeg er totalt utslitt. Jeg er aldri ute av leiligheten, er jeg først ute er baby med. Barnefar skal kun ta ut pappapermisjon en dag i uken, selv om jeg helst skulle ønske han tok ut alt på en gang sånn at han kunne hjelpe avlaste litt og at jeg kan få litt egentid. Ikke misforstå helt, jeg elsker være med baby - men jeg føler meg helt bortkommen fra meg selv, de gledene jeg før hadde har jeg ikke den gleden av lenger. Hele jeg er tom og føler meg som en slave i egen kropp om det blir riktig si. Det ender opp med at jeg kan ligge våken til sent på kveld/natt etter baby og samboer har sovnet, bare tenke for meg selv, å føle meg helt udugelig. Jeg har hatt en interesse som er trening, men dit kommer jeg meg ikke lenger for baby kan ikke alltid være med. Samboer er litt vrang der å mener at enten får baby være med, ellers får jeg heller bare være hjemme. Er det for mye be om at han kan ta baby 1 time om dagen når han er ferdig på jobb, sånn at jeg kan få litt egentid? Føler meg egotisitsk for tanken, for han er jo sliten etter jobb selv. Jeg er den som gjør det meste med baby når han er hjemme, ikke skifter han bleie - da får jeg heller høre «du må bytte bleie». Sier jeg han kan gå bytte, får jeg bare dumme blikk tilbake. Selv om dette er en filleting starter jeg kjenne hvor påvirket jeg blir av å ta den kampen hver eneste gang nå som baby har startet bli såpass vrang på stellebordet. Gratulerer du har ikke bare et barn...Du har to... Det er ingen god ide at han skal avlaste deg med de ræva holdningene han har der. Det smitter over på babyen...I situasjonen så hadde jeg personlig bitt tennene sammen og skifta bleien sjøl. På et passende tidspunkt hadde jeg krevd parterapi. Om han ikke hadde vært villig til det så hadde jeg valgt å forlate han... Om dette får fortsette så vil det bare være ødeleggende for dere alle tre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Brydde han seg om deg før dere fikk barn? Anonymkode: ee3e3...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Klassiker. Kvinne som ikke setter grenser blir sammen med selvsentrert mann. I slike forhold er det bare førstnevnte som har selvinnsikt (og i tillegg alltid tviler på seg selv) og endringsvilje. Selvsentrerte mennesker har lite selvinnsikt og ønsker ikke endring fordi de har fordel av status quo. Så du må bestemme selv, ts. Hevde deg eller gå. Anonymkode: 08854...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Popcornni skrev (2 timer siden): Han tror vi bare slapper av hjemme ja og at det ikke er noe jobb Hvis han faktisk mener det så er det vel ikke noe stress for han å slappa av med ungen hjemme alene en gang i blant. Dere bør ta en alvorlig samtale om at hvile og fritid skal være tilgjengelig for begge. Ellers burde du egentlig bare gå, for er han ikke interessert i å finne en løsning nå blir det ikke noe bedre, og du har bedre rettigheter uten han. Anonymkode: 3591d...76d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Det er jo helt hinsides all fornuft at en mann skal diktere hva en annen person skal gjøre. hadde min mann sagt «du får ta babyen med deg eller bli hjemme» hadde jeg ledd meg ihjel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå