AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Heihei, Først av alt vil jeg si at jeg vet jeg er skurken i dette. Jeg snoket i typen sin mobil, og leste gamle meldinger mellom han og eks-kjæresten (fra før vi ble sammen, ikke snakk om utroskap). Jeg har aldri gjort noe lignende før, men opplevde utroskap i mitt forrige forhold. Min daværende kjæreste var utro med eksen sin. Usikkerheten tok rett og slett over. Jeg sa det til kjæresten med en gang, og han tilga meg. Det vet jeg ikke er en selvfølge, da det er et grovt overtramp på kjæresten min sine grenser og privatliv. Men dette er det jeg trenger hjelp med fra dere, siden jeg ikke vil gjøre ting vanskeligere for kjæresten enn jeg allerede har gjort: Å lese de meldingene var veldig opprørende for meg, fordi det gikk opp for meg hvor lite unik jeg er. Han skrev veldig likt til henne som han gjør til meg. Utrykker den samme store kjærligheten, bruker de samme komplimentene og er generelt helt lik som han er med meg. Ja, dette er lenge siden og før vi møttes, men jeg har tenkt at de tingene er unikt mellom oss. Men så ser jeg at han formulerer seg helt likt med henne. Er på akkurat den samme måten. Det jeg har tenkt er noe spesielt mellom oss, er bare sånn han kommuniserer. Noen ting er nesten ordrett setninger jeg kan sverge han har skrevet og sagt til meg. Så det jeg lurer på er: 1. Overtenker jeg dette? Er dette egentlig vanlig? Altså at mennesker skriver på lik måte i forhold og bruker de samme komplimentene? 2. Hvordan skal jeg tolke dette? 3. Hvordan hadde du selv håndtert dette? Og sist men ikke minst: Hvordan kan jeg slutte å være så jævla usikker og ta meg sammen? Tips? Terapi? Vurderer det nå. Anonymkode: ae02f...a2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Kjipt at det er så likt. Men vi er jo litt sånn samme personen når først i et forhold med en man har følelser for. Visse ting endrer seg med livserfaring, alder osv. men de fleste endrer seg ikke så veldig. Eller kjærlighetsspråk. Han mente nok det han sa til henne og han mener det han sier til deg. Men menn er ikke så kreative, de er litt mer enkle. Plager ikke meg om typen min var nogenlunde lik med sin eks. Nå er han med meg og min kjæreste. jeg gikk også gjennom typen sin mobil, fant ingen samtaler med ekser, han er sånn som sletter alt etter endt forhold. Men fant noen flørte meldinger med flørter fra perioden han var singel, var godt å se at ikke har kommunisert med dem på samme måte som meg, da de meldingene virket ikke til å ha følelser i seg. Men med eksen kan jeg tenke med det må ha vært ganske likt. Anonymkode: 91cd4...446 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Kan bare svare for meg selv, men tror jeg er ganske lik over tid og flørter på samme måte med de jeg flørter med. Min stil og humor og måte å uttrykke meg på er unik for meg, men sikkert ganske lik for de som treffer mer. Litt rart at han har tatt vare på dialigrn. Jeg personlig sletter alt av meldinger, ville ikke funnet noe fra en eneste ex på mine devicer eller sosiale medier. Men om de gutta kom sammen for å diskutere meg og hadde kopier av samtaler ville det sikkert ikke vært helt unikt nei😁 Han er jo seg selv. Anonymkode: b5dd5...63c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Du burde ikke ha lest mld, det går dessverre bare utover deg selv. fortid er fortid. Med mindre man har hatt en partner hele livet så har alle en fortid. Anonymkode: 4c569...f8f 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Det er vel sånn han kommuniserer med den han elsker... Akkurat nå er det deg han er sammen med, dermed er du unik for han. Nå. Det er det som teller. Endret 7 timer siden av Tubaluba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden 1. Overtenker jeg dette? Er dette egentlig vanlig? Altså at mennesker skriver på lik måte i forhold og bruker de samme komplimentene? Ja, du overtenker. Selv om han nå er i et nytt forhold, så er det mye å forvente at han skal endre seg til en helt annen person. Jeg ville heller blitt skremt hvis jeg var sammen med en som viste seg å ha en helt annen personlighet enn han hadde tidligere i livet. 2. Hvordan skal jeg tolke dette? Du skal ikke tolke dette på noen måte. Han har hatt et liv før deg, det må du akseptere og slutte og grave i. 3. Hvordan hadde du selv håndtert dette? Jeg ville jobbet med meg selv. Du ødelegger for deg selv hvis du ikke begynner med det snarest. Og sist men ikke minst: Hvordan kan jeg slutte å være så jævla usikker og ta meg sammen? Tips? Terapi? Vurderer det nå. Denne kan jeg dessverre ikke svare på. Men du har åpenbart en stor jobb fremfor deg. Anonymkode: 0a25a...4e6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Heihei, Først av alt vil jeg si at jeg vet jeg er skurken i dette. Jeg snoket i typen sin mobil, og leste gamle meldinger mellom han og eks-kjæresten (fra før vi ble sammen, ikke snakk om utroskap). Jeg har aldri gjort noe lignende før, men opplevde utroskap i mitt forrige forhold. Min daværende kjæreste var utro med eksen sin. Usikkerheten tok rett og slett over. Jeg sa det til kjæresten med en gang, og han tilga meg. Det vet jeg ikke er en selvfølge, da det er et grovt overtramp på kjæresten min sine grenser og privatliv. Men dette er det jeg trenger hjelp med fra dere, siden jeg ikke vil gjøre ting vanskeligere for kjæresten enn jeg allerede har gjort: Å lese de meldingene var veldig opprørende for meg, fordi det gikk opp for meg hvor lite unik jeg er. Han skrev veldig likt til henne som han gjør til meg. Utrykker den samme store kjærligheten, bruker de samme komplimentene og er generelt helt lik som han er med meg. Ja, dette er lenge siden og før vi møttes, men jeg har tenkt at de tingene er unikt mellom oss. Men så ser jeg at han formulerer seg helt likt med henne. Er på akkurat den samme måten. Det jeg har tenkt er noe spesielt mellom oss, er bare sånn han kommuniserer. Noen ting er nesten ordrett setninger jeg kan sverge han har skrevet og sagt til meg. Så det jeg lurer på er: 1. Overtenker jeg dette? Er dette egentlig vanlig? Altså at mennesker skriver på lik måte i forhold og bruker de samme komplimentene? 2. Hvordan skal jeg tolke dette? 3. Hvordan hadde du selv håndtert dette? Og sist men ikke minst: Hvordan kan jeg slutte å være så jævla usikker og ta meg sammen? Tips? Terapi? Vurderer det nå. Anonymkode: ae02f...a2f Du vil få ulike svar her.. Mange vil nok si fortid er fortid, betyr ingenting. Jeg er ikke helt enig,altså jeg hadde reagert som deg. Jeg forventer at når kjæresten min sier jeg er hans livs kjærlighet så skal jeg også ha mer kjærlighet fra han enn det han gav eksene. Utifra det jeg har funnet når jeg som deg snoket på mobilen en gang ( og sa det også til han) så er de meldingene han skriver til meg mye dypere. Jeg hadde vært knust om han hadde sagt til eksen på melding at hun også var hans store kjærlighet. Jeg tenker ikke på standard ord som Elsker deg. Glad i deg. Man kan jo forvente at når man er sammen med noen så brukes de ordene, men dypere tekster og ord som mitt alt,livs kjærlighet, sjelevenn osv vil jeg helst ha alene. Jeg vet han hadde en ungdomskjæreste han kalte sjelevenn, men det er 20 år siden ,og i følge min kjære er han utviklet seg litt som person siden den gang. Man blir eldre og finner ekte kjærlighet. Anonymkode: f6aee...534 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåleputa Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Jeg tror han føler kjærlighet på samme måte for alle sine kjærester. Han er mann og han kan ikke noe for å føle det samme for alle kjærester. vi kvinner føler annerledes for en og annen følelse for en annen. Varme følelser/ kjærlighet er den samme følelsen for han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Du fortjener helt klart å ha det jævlig. Føl godt på den følelsen. Men når du ikke respekterer kjæresten din og ikke anerkjenner at han er en person med rettigheter, hvorfor er du i dette forholdet? Anonymkode: 3255d...137 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Så det jeg lurer på er: 1. Overtenker jeg dette? Er dette egentlig vanlig? Altså at mennesker skriver på lik måte i forhold og bruker de samme komplimentene? 2. Hvordan skal jeg tolke dette? 3. Hvordan hadde du selv håndtert dette? Og sist men ikke minst: Hvordan kan jeg slutte å være så jævla usikker og ta meg sammen? Tips? Terapi? Vurderer det nå. Anonymkode: ae02f...a2f 1. Ja, du overtenker. Dette er fortid og ting du ikke har noe med. Er vel ikke noe rart i at folk har en måte å uttrykke seg på og at denne måten ikke endrer seg stadig vekk. 2. Du kan tolke det som at han elsket eksen tidligere og at han nå elsker deg. 3. Heldigvis snoker jeg ikke i andres privatliv, så jeg slipper sånne situasjoner. Du må bare slå deg til ro med at han har hatt forhold før deg, men nå har han valgt deg. Terapi høres lurt ut, ikke sunt å holde på sånn som du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du fortjener helt klart å ha det jævlig. Føl godt på den følelsen. Men når du ikke respekterer kjæresten din og ikke anerkjenner at han er en person med rettigheter, hvorfor er du i dette forholdet? Anonymkode: 3255d...137 Slapp av da, ts sier jo at hun vet hun gjorde noe veldig dumt, som hun fortalte til kjæresten, og kjæresten har tilgitt henne. Så den saken trenger du ikke rippe opp i. Anonymkode: 997ff...1be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Mange formulerer seg jo rimlig likt når de sier og skriver ting. Så vil jo da ofte bli likt når en formulerer seg. Er som læreren jenta hadde på ungdomskolen. Han så fort til tider at enkelte ikke hadde skrevet en tekst. Fordi de ofte hadde samme formuleringer i tekster Anonymkode: 15e69...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Hvis du ser på meldinger du har sendt til dine ekser, så er nok disse ganske like de de du har sendt til den nåværende også. Man endrer ikke ordforråd og skrivestil hver gang man får seg ny kjæreste. Anonymkode: 4a3b5...2f8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Hvor gamle er dere ca? Anonymkode: df662...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Det er hans kjærlighetsspråk, og vil nok være ganske likt til alle damer han er sammen med. Legg dette bak deg, eller så ødelegger du forholdet. Sjalusi er gift. Anonymkode: 96d60...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Jeg tror at vi mennesker snakker til andre på stort sett samme måte, altså ulikt om det er foreldre, søsken, venner osv men likt mellom venner med små forskjeller basert på hvor nære venner man er om du skjønner. Da er det nærliggende å tenke at man også har tilnærmet likt kjærlighetsspråk til partneren man er med nå som den man var med før i stor grad, selvsagt ikke 100% fordi de er ulke mennesker osv men ja - at mye blir likt, man er liksom ikke "unik" i så måte, man er i kategorien kjæreste.. Så ja, dersom du velger å la dette plage deg tror jeg du over tid vil påvirke relasjonen dere har så jeg ville lagt bort de tankene for egen del og fokusert på her og nå. Endret 6 timer siden av Carrot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden For å skru klokken tilbake til 2003, her kommer mine two cents; Dere gjør begge feil her, du som snoker og han som ikke sletter meldinger med eksen. Snoking fungerer kun til en ting; om du er 98% sikker på noe, og egentlig bare vil ha det bekreftet. I alle andre sammenhenger er det gift. Det er så mye som kan tolkes alle veier, men du får ikke noe ordentlig svar, og framstår i tillegg som en tulling. For ikke å snakke om at det eter deg opp innvendig å spekulere om slike ting. Bevare meldinger, bilder og andre memorabilia fra ekser er gift det også. Får deg til å framstå som du ikke er ferdig med forholdet. For ikke å snakke om dersom du forsvarer deg med at det er en del av livet mitt, noe som framstår som tidenes verste og mest elendige svar. Anonymkode: 218d0...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden Jeg vet ikke om jeg ville orket et slikt forhold, om det både snokes og reageres på at man har formulert seg relativt likt med andre damer tidligere. Da må hun isåfall innse at det er hun som har ting å jobbe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Her må du jobbe med deg selv. Jeg er skilt og har nå ny kjæreste som også er skilt. Jeg elsket eksmannen min en gang i tiden. Kjæresten min elsket sin ekskone. Men vi elsker hverandre nå. «Du er best», «Elsker deg», «Du er så sexy» osv osv er alle helt naturlige ting å si til den man er i et forhold med. Du må tåle at han har elsket noen før deg. Anonymkode: 4ecfa...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden Terapi høres ut som en god ide. Anonymkode: 03124...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå