AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #61 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Keg og mannen hadde en periode i barselpermen min da han var litt sånn. Ikke vært sånn før eller siden. Men: Vi var på FVK, og jeg bare sa det som det var: at det er mindfuck og nedpykende for meg med giftig kommunikasjon før og etter sex, mens underveis i sex så gikk det i «elsker deg» og stor interesse for meg. Han skjønte det og vi fikk endring på ting - jeg var ikke god på kommunikasjonen jeg heller i den perioden. Men, det hadde jo ikke foregått over lsng tid og handlet om stress og uttslt søvnmangel hos begge. Hva med en tur på fvk? Anonymkode: fb625...f1d Har vært der og alt ble verre av at jeg tok opp alle situasjoner. Det er ikke en periode, det blir bare verre. Anonymkode: b1dda...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 5 timer siden #62 Del Skrevet 5 timer siden Psykisk vold. På tide å forlate han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #63 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært der og alt ble verre av at jeg tok opp alle situasjoner. Det er ikke en periode, det blir bare verre. Anonymkode: b1dda...668 Ja, og det kommer til å bli enda verre. Du må komme deg vekk fra denne mannen, ts. Anonymkode: 1b517...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #64 Del Skrevet 5 timer siden Har du vært hos psykolog og bearbeidet det du opplevde i barndommen? Anonymkode: 1e836...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #65 Del Skrevet 5 timer siden Menn synes at det å ligge med noen har en enormt stor verdi. Derfor kan de være villige til å gjøre ganske mye for å få til akkurat det. Det kan ofte overraske oss kvinner, fordi vi tror at sex betyr at noen liker oss. Det betyr egentlig bare at de liker sex. Når det er sagt, denne mannen er i tillegg en veldig slem type. Jeg er enig med de som sier at han gaslighter deg. Det vil si at han sier ting han vet er løgn for å lure deg til å tro at det er sant (selv om dere begge to vet at det ikke er sant). Dette gjør han for å få deg til å bli så usikker på deg selv at du snart lurer på om du blir gal og at du derfor ikke kan stole på deg selv eller din egen hukommelse. Han ødelegger selvtilliten din og bryter deg ned slik at han kan gjøre som han vil med deg uten protester. Han kan da f.eks. si at det er normalt å gå på fylla i flere helger i måneden når man har små barn, fordi han ikke vil ha noe ansvar, leve som om han er en unggutt og ikke en pappa. Det er en veldig stygg ting han gjør mot deg. Det er psykisk vold. Diskutere med han er nytteløst i og med at han lever i sin egen verden der hans løgner skal være sannheten. Du vil alltid tape de diskusjonene. Han kommer aldri til å si unnskyld, at du har rett eller at han tar feil. Det eneste du kan gjøre her er å gå fra han. Jeg tror du vil ha et mye triveligere liv alene. Du finner garantert noen andre, det tviler jeg ikke et sekund på. Men bruk goood tid og bli godt kjent før du inviterer noen andre inn i livet ditt. Ikke la deg pushe inn i et nytt forhold med en liknende type. Vær veldig kresen! Finn ut hva dine grenser er (dette kan ta tid å finne ut av), hold fast på dem og gjør kort prosess (avslutt forholdet!) hvis grensene ikke blir respektert. Det kan være lurt å finne en person i det virkelige liv som kan støtte deg i situasjonen du er i og være på ditt lag. Du kan få samtaler (veiledning) f.eks. på Krisesenteret eller psykisk helseteam i kommunen din. Begge disse er lavterskel, det vil si at det er gratis og du kan ta kontakt med dem selv. Til sist var det veldig trist å lese at du ikke har noen støtte i familien din. Det er fryktelig at de ikke tror på deg angående overgrepene du har blitt utsatt for og at de omgås din overgriper. Jeg har dessverre ikke noe annet råd enn at du bør ha minst mulig med dem å gjøre. Skulle ønske du hadde sagt det høyt og tydelig i familieselskapet akkurat hva slags type dette er og hva han har gjort. Det er overgriperen som skal bære all skammen for det han har gjort mot deg, ikke du. Anonymkode: 03bcb...63e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #66 Del Skrevet 4 timer siden Uff, her er det ingen kjærlighet i denne relasjonen. Han hater deg jo:( Anonymkode: 51e84...322 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå