Gå til innhold

Fishtail


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har funnet ett par linker på internett som denne.

Men jeg får det ikke til... :sur: Noen som kunne ha forklart til meg hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt vanskelig å forklare uten å vise, men jeg kan forsøke ;)

Tenkt deg at du skal flette en vanlig flette. Begynn lenger oppe på hodet enn vanlig. Hver gang du tar den ytterste hårtusten over den midterste (du har tre hårtuster du skal flette, sant?) så tar du litt ekstra hår fra siden av hodet med i den hårtusten du tar over den midterste. Gjør dette hver gang du tar en hårtust fra siden (både den fra høyre og den fra venstre), helt til du har tatt med alt håret.

Vet ikke om dette ble mer forrvirrende eller? Det beste hadde nok vært om du fikk noen du kjente til å vise deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei takk for svar, men den typen som du forklarer kan jeg. Pariserflette kaller jeg den. Den typen jeg lurer på, vist på bildet i linken, kalles Fishtail eller Herringbone. Ingen av mine venninner kan denne typen, så derfor henvender jeg meg her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ikke så veldig vanskelig å flette fiskeflette.Faktisk nesten enklere enn pariserflette.

Det du gjør er at du deler alt håret i to. Deretter tar du ytterste hårtust på høyre hårdel og legger den over på venstre delen. (Finest hvis du tar små deler med hår..) Husk å stramme til. Deretter tar du litt hår fra ytterste venstredel og legger den over høyresiden. Slik fortsetter du helt til du er ferdig.. :)

Håper du forstod det..Veldig vanskelig å forklare, men det var bra bilder på linken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Glemte å si at det var den enkle versjonen av fiskeflette. Men dersom du skal flette fiskeflette som pariser flette, gjør du nesten likt. Bare at du tar hår fra resten av hodet på en måte... Var det forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...