Gå til innhold

Jentene jeg aldri kan få

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En liten kommentar til det med lavere kvalitet, noen ganger tror jeg folk leter etter noen som har kvaliteter som på en måte er litt selvmotsigende hvis du skjønner, altså er trøblete å finne i samme person.

F.eks. Man liker sjarmerende og morsomme typer som er veldig utadvendte. Men så vil man ha en fyr med orden i økonomien og som er arbeidsom. Så møter man en litt firkanta «nerdete» person som jobber r*va av seg og har alt på stell, og så var han ikke like karismatisk som han «fyren som jobba i baren på utestedet» eller han morsomme fra festen i forrige uke.

osv.

Anonymkode: 90c08...f90

Skjønner hva du mener, men en rolig, firkanta nerd er definitivt drømmen min 😄 

Anonymkode: e6147...c30

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det vel for de fleste fra tid til annen? Må jo bare innfinne seg i at ikke alle i hele verden er tilgjengelig for akkurat en selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min jobbet som journalist for et musikkblad da han var ung, brukte 20-årene på å reise på konserter/festivaler og intervjue verdenskjente artister av begge kjønn. Selvfølgelig skulle han gjerne ha giftet seg med Fiona Apple eller Björk eller noe sånt istedenfor en grå mus av ei norsk dame (uten musikalske evner), men sånn er nå livet, man får ikke alt man har lyst på.

Anonymkode: 55871...01a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, det et nøye. Bare fordi man ikke er en 20 år gammel, syltynn modell, betyr ikke at man har lavere KVALITET. Kvinner er ikke produkter eller varer. Derfor er dere single, gutter.

Anonymkode: f2d25...1ed

Jeg er i hvert fall ikke opptatt av slike språklige bagateller. Kvaliteten (😄) synker etter hvert som man blir eldre, i hvert fall etter fylte 30, det er ikke til å unngå, men er ikke nødvendigvis 20-åringer som er de mest attraktive. Syltynn er vel ikke positivt om du spør et større tilfeldig utvalg menn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Med kvinner han ikke kan få mener han vel kvinner han ikke har sjans på.

De fleste menn har det slik som TS.

Til slutt velger de fleste noen av litt lavere kvalitet.

Anonymkode: 6a8d0...e85

Håper ikke du omtaler deg selv slik. 

Anonymkode: 1babd...476

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo, det et nøye. Bare fordi man ikke er en 20 år gammel, syltynn modell, betyr ikke at man har lavere KVALITET. Kvinner er ikke produkter eller varer. Derfor er dere single, gutter.

Anonymkode: f2d25...1ed

Enig. Synes det fordummer debatten å gi mennesker et kvalitetsstempel på den måten. Den sier noe om holdningene man har til (her) kvinner. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mannen min jobbet som journalist for et musikkblad da han var ung, brukte 20-årene på å reise på konserter/festivaler og intervjue verdenskjente artister av begge kjønn. Selvfølgelig skulle han gjerne ha giftet seg med Fiona Apple eller Björk eller noe sånt istedenfor en grå mus av ei norsk dame (uten musikalske evner), men sånn er nå livet, man får ikke alt man har lyst på.

Anonymkode: 55871...01a

Så det du sier er at han tok til takke med deg på tross av at du ikke er superstjerne, og du tok til takke med han, selv om du tror han ikke finner deg attraktiv? Høres usunt ut spør du meg.

Virker som mange her har der for seg at det er en «standard» for «kvalitet» eller hva som er attraktivt.

Jeg kunne aldri tenkt meg en 20-årig supermodell, i alle fall ikke siden jeg var i 20-årene selv. Jeg er også ganske sikker på at Björk og jeg hadde vært en dårlig match, og jeg tror egentlig at jo mer livserfaring man har, jo mindre interessante blir denne typen overfladiske parametre.

Kanskje kan det være riktig for noen å «senke kravene», men da mener jeg at man bør gå i seg selv vurdere hvilke kvaliteter som faktisk er viktig for noen du potensielt skal dele resten av livet med, ikke at man skal ta til takke med en partner av «lavere kvalitet».

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er mange kvinner jeg har blitt forelsket i. Noen har vært svært snille og fått meg til å føle meg veldig verdsatt. Men de har alltid hatt kjæreste.

Det er de som er virkelig nydelige. Som ser smarte, siviliserte og friske ut. Også de har hatt kjæreste.

De jeg liker, kan jeg aldri få. De som virkelig får hode mitt til å spinne. 

Er ikke det idiotisk at en kan ha det slik?

Anonymkode: e55c8...16b

Tro meg, mange av de damene er mer sammensatte enn du ser ved første øyekast. Mange av de man omgås, så ser vi bare bare en side av de, og da framstår de som nydelige og fine damer. Mange av de har mørkere sider når du kommer helt innpå de. De er attraktive ja, men ikke om du skal bo med de 24/7. Jeg har ligget/vært elsker til en del slike damer, og vet helt andre sider av de. Mange av disse damene ville jeg ALDRI innledet et kjæresteforhold med. 

Anonymkode: 7484b...420

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at alle damene du liker er opptatte eller liker du dem fordi de er opptatt? Mange sliter nemlig litt med den siste. At de kun ser de som er opptatte fordi de er for eksempel er redd for forpliktelse, gjerne ubevisst. Man har en tendens til å lete etter det man tenker er sannheten. Tror man at alle de gode alt er tatt så vil hjernen autmatisk kun se de som er opptatt. En avart av confirmation bias. Det man tror er det man ser. 

Kjenner flere som har gått på den smellen der. Tror det er noe av det samme som gjør at enkelte velger dårlige partnere gang på gang og tror at alle mennesker er dårlige mennesker. Man ser kun de man ubevisst leter etter. 

Så mitt forslag er å bli ordentlig og oppriktig kjent med deg selv først. Hvilken personlighet du har, hva har du opplevd før rundt partnere, hvordan var oppveksten, hvordan var forholdet mellom foreldrene dine? Hva har du av verdier, hva liker du, hva ser du etter i et forhold, og hva leter du virkelig etter? Og det viktigste, bli glad i deg selv. Og det mener jeg, ordentlig glad i deg selv. Hvordan kan du bli glad i andre hvis du ikke er glad i deg selv først? Og hvem har hovedansvaret for å ta vare på deg og gi deg et godt liv? En partner? Nei, det er deg selv!

Ikke let etter lykken utenfor deg selv, den kan kun komme innenfra og du i deg selv er verdt like mye som alle andre akkurat nå. Du vil ikke bli mer lykkelig med en partner, det er kun annerledes en det du har nå og kan kun gi mer lykke hvis du selv gir deg lykken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det samme kunne du spurt hver eneste kvinne som «ikke finner en mann». Kanskje det kan være en idé og ikke avslå menn på eget nivå?

Anonymkode: 400ef...6fe

Hvilket nivå er det da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner hva du mener, men en rolig, firkanta nerd er definitivt drømmen min 😄 

Anonymkode: e6147...c30

Herlig kommentar 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Debatten om kjæreste er blitt helt noldus.

Nivå.

Liga.

Ta til takke med

Lavere kvalitet.

Herregud. Det normale kalles å FORELSKE seg. Det er ikke et jævla hierarki. Hvis man velger noen og tenker at man har valgt noen av såkalt lavere kvalitet eller man mener man har senket kravene ved sitt valg, så bør man være singel. Æsj. Tenk å tenke sånn om kjæresten sin.

Anonymkode: 23ee6...bee

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De fleste kvinner har det også sånn. Det er bare en liten prosent mennesker som er over gjennomsnittet vakre. De fleste mennesker har ikke et utseende man snur seg etter på gata.

Både menn og kvinner kan ha en unormalt sjarmerende personlighet, som gjør at de scorer høyere, selv med helt gjennomsnittlig utseende.

Anonymkode: 21391...4f3

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Heldigvis er det sånn at hva man synes er attraktivt varierer fra person til person, og da tenker jeg ikke bare på utseendet. 

Hele pakka, inkl. god kjemi, felles verdier osv. har betydning for hvem vi forelsker oss i. Den en ikke liker, kan godt være den en annen synes er helt fantastisk.

Om man skal finne en å bli sammen med, så må man være åpen for det. Ikke bare gå rundt og irritere seg over alle som ikke vil ha en. 

Anonymkode: d045c...d4d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 22.59):

Det er mange kvinner jeg har blitt forelsket i. Noen har vært svært snille og fått meg til å føle meg veldig verdsatt. Men de har alltid hatt kjæreste.

Det er de som er virkelig nydelige. Som ser smarte, siviliserte og friske ut. Også de har hatt kjæreste.

De jeg liker, kan jeg aldri få. De som virkelig får hode mitt til å spinne. 

Er ikke det idiotisk at en kan ha det slik?

Anonymkode: e55c8...16b

Det viser bare at du er like overfladisk som resten av verden. Jentene du sikler etter har som regel flere menn etter seg akkurat som at en gruppe menn har flere jenter etter seg. 

Anonymkode: 46a52...951

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sånn er det. De beste menneskene er som regel opptatt, menn som kvinner

Anonymkode: b516a...f16

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 23.20):

Dere er vel av ganske lav kvalitet selv da, for å si det rett ut. 

De pene  kvalitetsmennene får vel kvalitetsdamene. De stygge og stusselige mennene får vel klare seg selv. 

Anonymkode: 1f889...42b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 0.48):

Lavere kvalitet faktisk... huff. Trives som singel kjenner jeg, hvis man skal bli stemplet som dårlig materiale.

Anonymkode: 209d3...19a

Jeg får masse kommentarer på at jeg er skallet, bekreftelser på at det å være introvert, lav, dårlig jobb gjør meg mindre ansett hos damene.

Det betyr ikke at jeg er et dårligere menneske sånn sett, men i det overfladiske samfunnet gjør det meg mindre verdt i datingsammenheng.

Kvinner vil le høyere av vitsen som jeg forteller når det er en kjekk mann som forteller.

Bra utseende gjør at vi tillegger positive egenskaper til den personen mye fortere.

Jeg får for eks. hakeslepp av Emilie Nereng. Hun er så sjarmerende, søt og har et nydelig vesen. Spørsmålet er om hun egentlig har et nydeligere vesen enn andre, eller om det bare er utseende vi blir blendet av.

Endret av Nowayback
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nowayback skrev (31 minutter siden):

Jeg får masse kommentarer på at jeg er skallet, bekreftelser på at det å være introvert, lav, dårlig jobb gjør meg mindre ansett hos damene.

Det betyr ikke at jeg er et dårligere menneske sånn sett, men i det overfladiske samfunnet gjør det meg mindre verdt i datingsammenheng.

Kvinner vil le høyere av vitsen som jeg forteller når det er en kjekk mann som forteller.

Bra utseende gjør at vi tillegger positive egenskaper til den personen mye fortere.

Jeg får for eks. hakeslepp av Emilie Nereng. Hun er så sjarmerende, søt og har et nydelig vesen. Spørsmålet er om hun egentlig har et nydeligere vesen enn andre, eller om det bare er utseende vi blir blendet av.

Selvfølgelig er det utseende du blir blendet av. Men hun er også positiv og blid. Hadde hun vært uten sjarm hadde hun vært mye mindre pen. Alle vet dette, at personligheten har stor innvirkning på hvordan vi vurderer andres skjønnhet. Samtidig hadde en kvinne som var mindre pen enn Nereng, men med samme sjarm, fått mindre oppmerksomhet feks på byen hvis de var på samme sted. Dette er helt vanlig. Kjipt selvfølgelig, men ingen tvinger oss til å bli sammen med de som ikke ser oss fordi det er penere mennesker i samme rom. Jeg er heller ikke den peneste i rommet, langt ifra. 

Alle vet at utseende teller, men samtidig er det også subjektivt. Det finnes feks veldig pene menn som mange kvinner gir masse oppmerksomhet.

Jeg synes ikke stereotypisk menn er særlig interessante, akkurat som jeg har mannlige venner som ikke ser på Nereng som deres type. De ser hun er pen,  som jeg kan synes disse såkalt attraktive mannfolka er pene, men de oppfattes ikke som interessante. Jeg er bi og synes heller ikke Nereng er interessant. Hun er en influencer som er opptatt av ernæring og som poster store deler av livet sitt på some. Det interesserer meg ikke. Og det teller for meg, når jeg vurderer hvor attraktive jeg synes mennesker er.

Anonymkode: 23ee6...bee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...