Gå til innhold

Bli gravid igjen etter SA uten å få negative tester først?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har opplevd det, og gikk det bra?

Er det ekstremt sjeldent, eller ikke?

Kan det gjøre at HCG-måling blir rar, dvs. lite økning fordi f.eks. en graviditet går tidlig til grunne og HCG synker, mens en tidlig graviditet gjør at HCG stiger, slik at kombinasjonen blir svak stigning i starten og kan virke som at det ikke er normal økning?

Forklarte det sikkert dårlig, men håper noen skjønner og kanskje vet noe mer om det? Har lagt det inn i chatGPT og søkt på andre forum, men litt vage svar å finne.

Anonymkode: d3068...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du gravid så be om hcg måling. 

Anonymkode: 87c3e...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager, nå skjønte jeg spørsmålet. 

Nei, en tidlig spontanabort vil ikke påvirke hcg stigning i ny graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Beklager, nå skjønte jeg spørsmålet. 

Nei, en tidlig spontanabort vil ikke påvirke hcg stigning i ny graviditet. 

Formulerte meg uklart, men når man har en SA synker jo hcg. Om man da får eggløsning med lav hcg og blir gravid, vil vel kanskje hcg både stige og synke delvis samtidig i noen dager før det stiger normalt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Formulerte meg uklart, men når man har en SA synker jo hcg. Om man da får eggløsning med lav hcg og blir gravid, vil vel kanskje hcg både stige og synke delvis samtidig i noen dager før det stiger normalt igjen?

Man får nok ikke eggløsning før HCG er under 5. Men man kan  spontanabortere en tvilling og derfor få blødning og tro man har spontanabortert helt, og så lever den andre tvillingen likevel

Anonymkode: 5937f...08a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Man får nok ikke eggløsning før HCG er under 5. Men man kan  spontanabortere en tvilling og derfor få blødning og tro man har spontanabortert helt, og så lever den andre tvillingen likevel

Hadde eggløsning selv om hcg var rundt 30. Har lest andre tilfeller også, det er mulig. Gynekolog så det på ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er mulig jo. Mange som har fått det. Til og med en dame som ble gravid mens hun var gravid. Så fult mulig

Anonymkode: cd9b7...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er mulig jo. Mange som har fått det. Til og med en dame som ble gravid mens hun var gravid. Så fult mulig

men det blir noe annet. Ja, det er noen kvinner som blir gravide selv om de allerede er gravide - gjerne gravide <1 mnd. Men det er veldig sjeldent og det er veldig spesielt. At det er mulig betyr ikke at det er sannsynlig for TS. Det er en mulighet at TS vinner 1 million i lott men sannsynlig er det ikke, at det kommer til å skje denne måneden. 

Anonymkode: 2552c...a40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke noe om HCG o.l. men jeg ble gravid før jeg rakk å få mensen etter en spontanabort. Ble verdens beste unge!❤️

Anonymkode: d3f08...623

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det vil være minimale utfall her, fordi hcg etter SA er så lave hvis man har hatt eggløsning og blitt gravid. En vellykket graviditet øker hcg mye fortere enn hcg synker etter SA. 

Selv om hcg var 30 når du fikk eggløsning vil den etter 14 dager ha synket mye. Dvs, at cellene fra SA er så godt som borte innen ny graviditet lager hcg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det vil være minimale utfall her, fordi hcg etter SA er så lave hvis man har hatt eggløsning og blitt gravid. En vellykket graviditet øker hcg mye fortere enn hcg synker etter SA. 

Selv om hcg var 30 når du fikk eggløsning vil den etter 14 dager ha synket mye. Dvs, at cellene fra SA er så godt som borte innen ny graviditet lager hcg. 

Ja, det er sikkert riktig det du sier. Håper vel inderlig at alle disse rare målingene og datoene likevel kan stemme.

Eggløsning sannsynligvis 20.november.

Positiv test 2.desember. 

Negativ digital test 6.desember.

9.desember mensen.

11.desember positiv test -kjente murringer og tok test.

13.desember positiv digital test, men negativ test hos lege. Blodprøve viste HCG på 11.

17.desember var HCG 17. Mistanke om exu.

19.desember HCG 30. Gynekolog så på ultralyd at jeg nylig hadde hatt eggløsning, mulig dagen før.

23.desember HCG 84.

31.desember HCG 281.

2.desember HCG 307, og laparaskopi for å sjekke om det var exu. Det var det heldigvis ikke.

6.desember test fremdeles positiv med sterk strek. Ikke tempdrop som ved mens heller enda.

Enda ingen blødning. 

Noen som har opplevd lignende? Kan det være at dette er en normal graviditet som startet mens den fra forrige syklus var i ferd med å avsluttes? At det kan forklare de rare tallene? Takknemlig om noen orker å skrive om lignende erfaringer eller om noen vet hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er sikkert riktig det du sier. Håper vel inderlig at alle disse rare målingene og datoene likevel kan stemme.

Eggløsning sannsynligvis 20.november.

Positiv test 2.desember. 

Negativ digital test 6.desember.

9.desember mensen.

11.desember positiv test -kjente murringer og tok test.

13.desember positiv digital test, men negativ test hos lege. Blodprøve viste HCG på 11.

17.desember var HCG 17. Mistanke om exu.

19.desember HCG 30. Gynekolog så på ultralyd at jeg nylig hadde hatt eggløsning, mulig dagen før.

23.desember HCG 84.

31.desember HCG 281.

2.desember HCG 307, og laparaskopi for å sjekke om det var exu. Det var det heldigvis ikke.

6.desember test fremdeles positiv med sterk strek. Ikke tempdrop som ved mens heller enda.

Enda ingen blødning. 

Noen som har opplevd lignende? Kan det være at dette er en normal graviditet som startet mens den fra forrige syklus var i ferd med å avsluttes? At det kan forklare de rare tallene? Takknemlig om noen orker å skrive om lignende erfaringer eller om noen vet hva dette kan være.

Siste HCG måling skulle det stå 2.januar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siste HCG måling skulle det stå 2.januar på.

Og siste graviditetstest 6.januar....Glemmer visst at det er januar og ikke desember. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg beklager å si det, men økningen er altfor lav på over 2 uker..  Du skulle hatt mye mer hcg nå 🩵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

men det blir noe annet. Ja, det er noen kvinner som blir gravide selv om de allerede er gravide - gjerne gravide <1 mnd. Men det er veldig sjeldent og det er veldig spesielt. At det er mulig betyr ikke at det er sannsynlig for TS. Det er en mulighet at TS vinner 1 million i lott men sannsynlig er det ikke, at det kommer til å skje denne måneden. 

Anonymkode: 2552c...a40

Det er likevel normalt å kunne få eggløsning med lavt hcg i kroppen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ny pos test 14 dager etter SA. Regner med at det fremdeles var noe hcg tilstedet men ble likevel gravid på ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...