AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Hei. Sfo åpner klokken 07:00. Ferdig 08.00 på morgen, og skolen starter 08.30, det er da «stemgt» i en halv time. Da er dørene låst. I dag var det et tilfelle hvor et barn tisset på seg i dette tidsrommet. Jeg sto å banket på i ti minutter før noen åpnet døren. Det var tolv minus. Er dette lov? De skal vel ha tilgang på toaletter? Anonymkode: e6eb8...6cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Sfo åpner klokken 07:00. Ferdig 08.00 på morgen, og skolen starter 08.30, det er da «stemgt» i en halv time. Da er dørene låst. I dag var det et tilfelle hvor et barn tisset på seg i dette tidsrommet. Jeg sto å banket på i ti minutter før noen åpnet døren. Det var tolv minus. Er dette lov? De skal vel ha tilgang på toaletter? Anonymkode: e6eb8...6cb Har de bare 1 dør/ inngang på skolen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Tenker du får kontakte skoleledelsen å høre der før, evt gå videre opp til oppvekst og skole-sektoren på kommune nivå. Anonymkode: 8bc3a...d3e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Hos oss er døra inn til barnas garderobe låst, men om det er noe kan de gå hovedinngangen. Det er og voksne ut fra sfo stenger til det ringer ut som kan hjelpe om det er noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei. Sfo åpner klokken 07:00. Ferdig 08.00 på morgen, og skolen starter 08.30, det er da «stemgt» i en halv time. Da er dørene låst. I dag var det et tilfelle hvor et barn tisset på seg i dette tidsrommet. Jeg sto å banket på i ti minutter før noen åpnet døren. Det var tolv minus. Er dette lov? De skal vel ha tilgang på toaletter? Anonymkode: e6eb8...6cb Hæ, er det meningen at barna skal stå ute å vente en halvtime mellom sfo og skole?👀 Blir de liksom kastet ut fra sfo da? Aldri hørt at det er sånn… Anonymkode: 0152c...d27 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Gidavmeg skrev (4 minutter siden): Hos oss er døra inn til barnas garderobe låst, men om det er noe kan de gå hovedinngangen. Det er og voksne ut fra sfo stenger til det ringer ut som kan hjelpe om det er noe. Sånn er det her og. Anonymkode: 56d73...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Spesiell praksis. Men det må vel være noen fra SFO som er ute med barna i dette tidsrommet? Hadde tatt det opp med skolen, det bør jo være en dør åpen et sted. Anonymkode: 319b0...2a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Har aldri hørt at barn som har sfo blir kastet ut. Der jeg jobbet fikk sfo barna beskjed å gå opp i skolegården 10 min før det ringte inn. Men vet noen skoler har dører låst til det ringer inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden På skolen jeg jobber er hoveddøren låst fra kl. 8.00-8.15 når det er skolestart. Elevene må gå rundt bygget og inn i skolegård hvor SFO-ansatte er tilstede og ivaretar elevene. Grunnen til at skolen er stengt i disse 15 min. er jo at det ikke er voksne nok til å ha tilsyn innendørs Anonymkode: 6749a...fdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Sfo åpner klokken 07:00. Ferdig 08.00 på morgen, og skolen starter 08.30, det er da «stemgt» i en halv time. Da er dørene låst. I dag var det et tilfelle hvor et barn tisset på seg i dette tidsrommet. Jeg sto å banket på i ti minutter før noen åpnet døren. Det var tolv minus. Er dette lov? De skal vel ha tilgang på toaletter? Anonymkode: e6eb8...6cb Det er kun litt merkelig praksis med den halve timen stengt for SFObarna, men at selve skolebygget åpner for «alle» til skolestart er helt innafor. Hvis du sto og banket i ti minutter antar jeg at barnet ditt ikke kom til SFO, men til skolestart. Står du og banker i 10 minutter før butikken åpner også, eller respekterer du åpningstiden? Krever du toalett før butikken åpner? Jeg antar det er stengt fordi de ansatte forbereder seg, kanskje har infomøte eller lignende. Eller ville du foretrukket at det ikke blir gjort men at det går penger og ressurser til å åpne før åpningstid (som da må tas andre steder i budsjettet)? Kom til skolestart - problem løst 😁 Anonymkode: a7b93...f8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden mommyaka skrev (2 timer siden): Har de bare 1 dør/ inngang på skolen? Nei flere men alle er låst. Nå har jeg bare prøvd ved småtrinnet da Anonymkode: e6eb8...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er kun litt merkelig praksis med den halve timen stengt for SFObarna, men at selve skolebygget åpner for «alle» til skolestart er helt innafor. Hvis du sto og banket i ti minutter antar jeg at barnet ditt ikke kom til SFO, men til skolestart. Står du og banker i 10 minutter før butikken åpner også, eller respekterer du åpningstiden? Krever du toalett før butikken åpner? Jeg antar det er stengt fordi de ansatte forbereder seg, kanskje har infomøte eller lignende. Eller ville du foretrukket at det ikke blir gjort men at det går penger og ressurser til å åpne før åpningstid (som da må tas andre steder i budsjettet)? Kom til skolestart - problem løst 😁 Anonymkode: a7b93...f8c Er det kun LITT merkelig praksis at SFO- elevene må stå ute og vente en halv time hver morgen? 🤷♂️Betaler ikke foreldrene for at barna skal passes på fra morgenb og frem til skolen starter, og etterpå til foreldre kan hente etter skolen? Dette hadde jeg protestert på. At de andre skolebarna ikke får komme inn før skolen åpner er naturlig. Anonymkode: 682d0...d7f 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Sfo åpner klokken 07:00. Ferdig 08.00 på morgen, og skolen starter 08.30, det er da «stemgt» i en halv time. Da er dørene låst. I dag var det et tilfelle hvor et barn tisset på seg i dette tidsrommet. Jeg sto å banket på i ti minutter før noen åpnet døren. Det var tolv minus. Er dette lov? De skal vel ha tilgang på toaletter? Anonymkode: e6eb8...6cb Det er vel voksne fra sfo der ute med barna fram til skolen starter? Barna har da mulighet til å spørre om de kan låse opp hvis de må på do. Anonymkode: 510c0...f59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Sfo åpner klokken 07:00. Ferdig 08.00 på morgen, og skolen starter 08.30, det er da «stemgt» i en halv time. Da er dørene låst. I dag var det et tilfelle hvor et barn tisset på seg i dette tidsrommet. Jeg sto å banket på i ti minutter før noen åpnet døren. Det var tolv minus. Er dette lov? De skal vel ha tilgang på toaletter? Anonymkode: e6eb8...6cb 30 minutter! Hva gjør barna når dere er på biltur og er på en motorvei? Pisser og driter i baksetet? Anonymkode: 659ed...cc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Her er inngangene til klasserommene (hvert trinn har sin inngang) stengt frem til lærerne låser opp når det ringer. SFO og hovedinngang er på andre siden åpnes kun ved behov, SFO personalet vet jo hvilke barn som skal komme, men elever som ikke er på SFO slippes ikke inn. Lærerne bruker ikke hovedinngangen. Synes det er helt innenfor at dørene er låst. Anonymkode: 98117...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden På vår skole har de samme praksis. Dørene er låst frem til skolen begynner kl.08.30. I tidsrommet 08.00-08.30 er barna som går på sfo ute, men de har da tilsyn av voksne som jobber på sfo, de har også tilgang til toaletter som hører til sfo. Anonymkode: d1ea7...e21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden Ser flere skriver at det er vanlig, men jeg synes det høres helt vilt ut. Her varer SFO frem til skolen starter, og åpner når skolen slutter, og jeg har alltid ansett det som en selvfølge da SFO er en tjeneste for pass av barna før og etter skolen ... Er også litt sjokkert over den manglende empatien i kommentarfeltet ifht barnet som tisset på seg. Håper enkelte her ikke har eller kommer til å få barn. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): På vår skole har de samme praksis. Dørene er låst frem til skolen begynner kl.08.30. I tidsrommet 08.00-08.30 er barna som går på sfo ute, men de har da tilsyn av voksne som jobber på sfo, de har også tilgang til toaletter som hører til sfo. Anonymkode: d1ea7...e21 Samme her Anonymkode: 510c0...f59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Da har det barnet lært å gå på do før Sfo-friminuttet. Hvis det ikke klarte å holde seg en halvtime må det ha vært et gryende behov også før friminutt. 30 min klarer alle barn i barneskolealder med mindre det er noe medisinsk, og da har skolen egne rutiner for dette så det ikke skjer. Det hadde sikkert skift på plassen sin inne. Anonymkode: bf433...dbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Sånn er det hos oss også. Her er alle dørene låst. Kom litt tidlig med sønnen min en gang siden vi hadde time hos helsesykepleier, så sjekket alle dører. Anonymkode: a3910...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå