Adriana1987 Skrevet 17 timer siden #41 Del Skrevet 17 timer siden Det som er forskjellen mellom dere er i virkeligheten hvilke medier dere bruker. Du hører ting fra norsk media, som leder deg til dine meninger. Mannen du dater bruker norsk media, amerikansk media, youtube og sosiale medier. Derfor har han andre meninger enn deg. Du kan selvsagt velge å ikke være med han, fordi han er uenig med deg og lederne våre. Men det vil jo være et tap for deg sannsynligvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #42 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda, det er veldig mange nordmenn som har kunnskap og erfaring fra USA, bodd der, studert der, jobbet der, familie der, venner der, fagmiljøer der osv. Kanskje ikke like mange, men en god del har også kunnskap om Israel på samme måten. Et forhold og et hjem skal være en arena som tross god takhøyde også er trygg, stabil og hvor man vet at man har noenlunde like holdninger og verdier som sin livspartner. Så store forskjeller som det er mellom ts og denne Trump-tilhengeren i holdninger og verdier, så vil grunnleggende forutsetninger for å ha et godt samliv ikke eksistere, og det vil da danne seg utrygghet og mistenkelighet fordi man - siden denne mannen heller ikke vil prate om disse tingene - ikke vet hvor man har partneren. Det er en reell fare for at Trump og hans nære samarbeidspartnere kan sette i gang handlinger som kan få direkte følge også for Norge og i Norge, eller som kan sette i gang farlige handlinger i verden. Da kan man ikke ha en partner som man ikke kan snakke med slike ting om. Å ha en partner med så enormt forskjellige verdier og holdninger og verdenssyn som det her er snakk om, det vil ikke ende godt. Og da er det rett og slett bortkastet tid å fortsette med en slik mann for ts. Anonymkode: 821d7...e68 Jepp, kjenner flere amerikanske statsborgere som heier på Trump. Så det går begge veier. Og ja, Trump får til endringer som påvirker oss. Han fikk de europeiske landene til å steppe opp innsatsen i NATO, fordi han var lei av at USA skulle sponse hele sikkerheten til det noe dysfunksjonelle Europa som trodde alt av krig var over for alltid i 1945. Jeg har ikke sansen for hverken Trump eller Biden, men samtidig så har man jo tydeligvis ikke noe bedre der borte. Men det er faktisk mulig å sette seg inn i dette uten å glatt kjøpe narrativet om at Trump er en ond narsissist som vil starte tredje verdenskrig. Jeg heier på meningsmangfold fordi verden er alt annet enn svart/hvitt, men skjønner jo at mange er helt fastlåste når man snakker om disse store tingene. Anonymkode: dae74...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #43 Del Skrevet 17 timer siden Kan dere ikke i det minste krangle om norsk politikk, ikke amerikansk? Anonymkode: 6c4d0...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #44 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser ut som om unge norske menn kan få problemer med å skaffe seg faste partnere i fremtiden... eller bare sexpartnere, for den saks skyld... Anonymkode: 821d7...e68 Ja, i hvert fall hvis kvinner er manisk opptatt av politisk ståsted... Anonymkode: dae74...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #45 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ...og alle som følger litt med vet at Hillary Clinton sa det samme om valget i 2016 - mange ganger. Og uttalte at Trump var en "illegitimate president". Jada, det er konspirasjoner alle veier, men det er litt artig at man i Norge bare hyler opp om det når det gjelder Trump. Anonymkode: dae74...1ab Hun sa at han var illegitim fordi han fikk flere millioner færre stemmer enn henne. Det er selvfølgelig bare tull det også, han vant ved å fornuftig nok fokusere på vippestater mens hun drev valgkamp som om det hjalp å vinne California og New York med et par ekstra prosentpoeng. Han vant helt fair and square slik systemet er, og han var ikke illegitim. Det er like fullt bare pisspreik at hun gjorde det samme som Trump gjorde etter 2020-valget. Hun påstod aldri at han vant pga. valgjuks. Det er noe helt, helt annet. Å sette likhetstegn mellom Trumps påstander om 2020 og Hillarys påstander om 2016 er i beste fall helt hjelpeløst uinformert og i verste fall blank løgn. Ikke at det er poenget i tråden her heller. Her er ikke tema hva Hillary og Trump har sagt, selv om det du påstår de har sagt ikke stemmer det heller. Temaet her er hva TS og denne fyren har sagt. Han er ikke sammen med Hillary Clinton, han er sammen med TS. Han har påstått at 2020 var rigget, TS har ikke påstått at 2016 var det. Anonymkode: 24cf9...335 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #46 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jepp, kjenner flere amerikanske statsborgere som heier på Trump. Så det går begge veier. Og ja, Trump får til endringer som påvirker oss. Han fikk de europeiske landene til å steppe opp innsatsen i NATO, fordi han var lei av at USA skulle sponse hele sikkerheten til det noe dysfunksjonelle Europa som trodde alt av krig var over for alltid i 1945. Jeg har ikke sansen for hverken Trump eller Biden, men samtidig så har man jo tydeligvis ikke noe bedre der borte. Men det er faktisk mulig å sette seg inn i dette uten å glatt kjøpe narrativet om at Trump er en ond narsissist som vil starte tredje verdenskrig. Jeg heier på meningsmangfold fordi verden er alt annet enn svart/hvitt, men skjønner jo at mange er helt fastlåste når man snakker om disse store tingene. Anonymkode: dae74...1ab Du mener at vi ser på hva Trump selv sier? Hvilken person med vett ville ha uttalt i media at de kunne stoppe en krig i et annet land på 24 timer og med en telefonsamtale bare? Man skal ikke slenge ut diagnoser, men ha så store tanker om seg selv er ikke veldig vanlig. Anonymkode: ba808...a17 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #47 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun sa at han var illegitim fordi han fikk flere millioner færre stemmer enn henne. Det er selvfølgelig bare tull det også, han vant ved å fornuftig nok fokusere på vippestater mens hun drev valgkamp som om det hjalp å vinne California og New York med et par ekstra prosentpoeng. Han vant helt fair and square slik systemet er, og han var ikke illegitim. Det er like fullt bare pisspreik at hun gjorde det samme som Trump gjorde etter 2020-valget. Hun påstod aldri at han vant pga. valgjuks. Det er noe helt, helt annet. Å sette likhetstegn mellom Trumps påstander om 2020 og Hillarys påstander om 2016 er i beste fall helt hjelpeløst uinformert og i verste fall blank løgn. Ikke at det er poenget i tråden her heller. Her er ikke tema hva Hillary og Trump har sagt, selv om det du påstår de har sagt ikke stemmer det heller. Temaet her er hva TS og denne fyren har sagt. Han er ikke sammen med Hillary Clinton, han er sammen med TS. Han har påstått at 2020 var rigget, TS har ikke påstått at 2016 var det. Anonymkode: 24cf9...335 Mitt poeng var det med konspirasjoner, som var det jeg svarte på i innlegget jeg siterte. Så kan du være enig eller uenig med meg i det Clinton har sagt, det står du jo i din fulle rett til. Men det blir riemlig barnslig av deg å avfeie andres meninger som "pisspreik" og "blank løgn". Du kan fint lese om dette ute på det store internettet, og selvfølgelig fins det kilder som støtter ditt syn og kilder som støtter mitt syn. Du er en person som virker veldig bastant på at du selv har rett, og sånne personer er for meg slitsomme å forholde seg til fordi de virker helt fastlåst i egne tankebaner. Jeg har større tro på meningsmangfold. Men hver sin smak. Uansett enig med deg at det beveger oss bort fra trådens tema. Anonymkode: dae74...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannor Skrevet 17 timer siden #48 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er veldig interessert i politikk, og vi er bla.a. svært uenig om Trump, hva som foregår i Israel nå, og visse verdispørsmål som gjelder etikk. Han har sagt at han nekter å snakke mer om dette, fordi vi endte opp i en krangel, og da sa han at en enkel løsning på dette var at vi aldri diskuterte det mer. Ts Anonymkode: 9643a...22d Dette kommer aldri til å funke. Normale mennesker snakker sammen om det som skjer i verden, og det er ikke slik at man «aldri» diskuterer politikk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #49 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jepp, kjenner flere amerikanske statsborgere som heier på Trump. Så det går begge veier. Og ja, Trump får til endringer som påvirker oss. Han fikk de europeiske landene til å steppe opp innsatsen i NATO, fordi han var lei av at USA skulle sponse hele sikkerheten til det noe dysfunksjonelle Europa som trodde alt av krig var over for alltid i 1945. Jeg har ikke sansen for hverken Trump eller Biden, men samtidig så har man jo tydeligvis ikke noe bedre der borte. Men det er faktisk mulig å sette seg inn i dette uten å glatt kjøpe narrativet om at Trump er en ond narsissist som vil starte tredje verdenskrig. Jeg heier på meningsmangfold fordi verden er alt annet enn svart/hvitt, men skjønner jo at mange er helt fastlåste når man snakker om disse store tingene. Anonymkode: dae74...1ab Man kan godt ha satt seg meget godt inn i saken uten å være enig i det du skriver, eller typen til ts. For Ts sin del er det jo et stort problem at denne mannen nekter å snakke med henne om dette. Det er respektløst, og det lover ikke godt for en ev. fremtid for dem. Om han ikke greier å snakke saklig om dette, så er det nok ikke eneste området han ikke greier det på. Ergo kan ikke Ts vite hvor hun har ham om hun fortsetter forholdet. Anonymkode: 821d7...e68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #50 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du mener at vi ser på hva Trump selv sier? Hvilken person med vett ville ha uttalt i media at de kunne stoppe en krig i et annet land på 24 timer og med en telefonsamtale bare? Man skal ikke slenge ut diagnoser, men ha så store tanker om seg selv er ikke veldig vanlig. Anonymkode: ba808...a17 Ja, hva sier han egentlig? Hva har han EGENTLIG sagt i den dagsferske saken hvor NRK har gjentatt mange ganger at Trump sier han vil "bruke miltær makt mot Grønland". Han har jo ikke sagt det? Kan man ikke heller gå til kilden for hva han sier? I stedet for tolkningen? Anonymkode: dae74...1ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #51 Del Skrevet 17 timer siden Nei, det hadde aldri gått. Måten du formulerer deg på viser at du er reflektert rundt politikk, og ikke bare kjører "Trump er gift" sjargong uten innhold. Litt enig med andre som sier at det er rart at du ikke snuste dette ut for lenge siden. Men du er nå der du er, og dette går ikke. Anonymkode: 23808...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #52 Del Skrevet 16 timer siden Adriana1987 skrev (51 minutter siden): Det som er forskjellen mellom dere er i virkeligheten hvilke medier dere bruker. Du hører ting fra norsk media, som leder deg til dine meninger. Mannen du dater bruker norsk media, amerikansk media, youtube og sosiale medier. Derfor har han andre meninger enn deg. Du kan selvsagt velge å ikke være med han, fordi han er uenig med deg og lederne våre. Men det vil jo være et tap for deg sannsynligvis. Det er rart at du bare antar at fordi jeg ikke hadde stemt Trump, så «hører jeg kun ting fra norsk media.» Jeg leser både norsk og internasjonal media. Jeg har også studert 4 år i USA. Anonymkode: 9643a...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #53 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde et kortvarig forhold til en Trump-tilhenger. Han fortalte meg tidlig at han var tilhenger, og jeg tok ham på alvor og diskuterte de uttalelsene han hadde. Jeg er lektor, og vant til å diskutere med elever. Hvis du har tid, lyst og ork, så er det mulig å vise respekt, samtidig som du kan få ham på glid. Det gjorde jeg med eksen. Og elevene mine. Jeg har elever som er totalt motstander av abort og homofili. De har ofte vokst opp, og det er nærmest propaganda og trusler de har fått høre. Hvis de da får slengt på noen medelever/venner som driver aktivt press, så blir det enda verre. Ved å vise forståelse, at alle kan stå for det man vil, bygger vi broer. Da får vi innpass til å jobbe med holdningsendringer. Jeg viser alltid begge sider ved abort og homofili. Forklarer hvorfor vi tar opp disse tingene, og dømmer ingen. Dermed kan vi fungere sammen som samfunn, og vi får forståelse for hverandre. Og så satser jeg på at de endrer holdning over tid. Jeg viste for eksempel en film i fjor ifbm gruvestreiken i UK, og støtten LGBTQ viste gruvearbeiderne. Tok opp HIV og AIDS, samt hvordan dette smitter. Alt var i filmen. Forklarte at homofili var fritt til å være for eller i mot. Ved å gjøre det på denne måten, blir folk mer mottakelige for innspill. Ift valg i USA. Anbefaler dere å lese dere opp på gerrymandering og se UXA. Spesielt siste sesong. Jeg pleier også å gå med pussyhat på jobb 8.3., og viser videoen med Trump. TS. Den mannen du har møtt og tilbragt tid med. Tenk over hva du vil ha. Er dette noe du kan leve med? Hvis ikke, så gir du slipp og går videre. Anonymkode: db79b...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #54 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tsk tsk. 47% av unge norske menn ville stemt Trump fikk vi vite for noen måneder siden. Så det er vel ikke "en annen verden enn de fleste". Men det er jo sosialt selvmord å flagge slike meninger, så da kommer det bare frem på anonyme undersøkelser. Hvis begge er politisk opptatt så må det vel være fint for forholdet å diskutere hverandres ståsted, men hvis den ene parten mener bestemt at det er bare en sannhet og det er ens egen så blir det jo slitsomt. Både med Trump og Gaza er det jo uendelig mange flere nyanser enn det man får presentert på NRK. Anonymkode: dae74...1ab At unge norske menn heller til høyre og at i et valg mellom en liberal kvinne og en høyre(rabiat) man med stor mediatekke velger mannen er vel ingen overraskelse. Om de faktisk hadde stemt på Trump i et reelt valg vet vi ikke noe om. Da meningsmålinger er like presise som en pekepinn inn i snøføyka. Og jo det er helt konspinoia å tro at valget ble stjålet. Det er gjort grundig undersøkelser og til og med rettsaker som har avvist alt påvirkning fra demokratisk side. Trump derimot er på tape hvor han krever at en republikansk secretary of state i Georgia finner omlag 12000 nye stemmer. Heldigvis lever vi i et land hvor vi velger selv hvem vi vil tilbringe tid med og at Trumpere blir valgt bort kan jeg helt fint leve med. Og jammen finnes det mange menn også på høyresiden som ikke faller i Trumpfella. Så det er ikke som de fleste oppegående menn ville stemt Trump. Men oppegående er altså nøkkelordet her Anonymkode: a2ba7...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #55 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er veldig interessert i politikk, og vi er bla.a. svært uenig om Trump, hva som foregår i Israel nå, og visse verdispørsmål som gjelder etikk. Han har sagt at han nekter å snakke mer om dette, fordi vi endte opp i en krangel, og da sa han at en enkel løsning på dette var at vi aldri diskuterte det mer. Ts Anonymkode: 9643a...22d En ting er ulike verdier og syn, men dette er ganske element syn. Hvis han er trump support, så støtter han hele trump, og de verdier det innebærer. Det hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 2d914...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #56 Del Skrevet 7 timer siden Kona er mye mer konservativ enn meg. Jeg hører til på venstresiden i norsk politikk. Det går helt greit. Ingen av oss tar politikk så seriøst. Jeg var mye mer engasjert før, men det har avtatt med årene. Har innsett at alle våre politikere er idioter, uansett hvilken side de tilhører, og at politiske valg egentlig ikke er så viktig. Kommer livet mitt til å se anderledes ut basert på om det er venstresiden eller høyresiden som vinner i år? Nei, absolutt ikke. Anonymkode: f41fb...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #57 Del Skrevet 7 timer siden I stedet for å bjeffe løs på en meningsmotstander kan man stille noen spørsmål for å grave litt i materien. F.eks. Noen sier at de liker Trond Giske. Jeg kan spørre hva de liker med han? Svarer personen «kvinnesynet» så er det litt annerledes enn om svaret er «han er den eneste i partiet som fortsatt taler arbeidernes sak» Anonymkode: c60e1...a1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #58 Del Skrevet 7 timer siden Hmm... skjønner at dette er vanskelig. Jeg er på ingen måte Trump tilhenger selv. Men for å sette ting i perspektiv; Omtrent halvparten av amerikanerne stemmer jo på han. Husker ikke forholdstallene helt i farta, men det var jo noe deromkring. Det betyr ikke at annenhver amerikaner er et dårlig menneske. Det handler nok mye om uvitenhet. Og i noen tilfeller at man svelger all bullshiten til Trump fordi man liker mye annet med han. At Trump har et forvrengt menneskesyn og generelt syn på verden kan nok kanskje hende. Men det betyr ikke at alle som er tilhengere av han i større eller mindre grad, deler hans syn på alt her i verden. Anonymkode: 421e8...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #59 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kona er mye mer konservativ enn meg. Jeg hører til på venstresiden i norsk politikk. Det går helt greit. Ingen av oss tar politikk så seriøst. Jeg var mye mer engasjert før, men det har avtatt med årene. Har innsett at alle våre politikere er idioter, uansett hvilken side de tilhører, og at politiske valg egentlig ikke er så viktig. Kommer livet mitt til å se anderledes ut basert på om det er venstresiden eller høyresiden som vinner i år? Nei, absolutt ikke. Anonymkode: f41fb...132 Jeg synes ikke dette kan sammenlignes med Trump. Det er ikke noe problem for meg å være i forhold med en som ikke nødvendigvis deler mine politiske synspunkter i norsk sammenheng. Trump derimot, kan ikke sammenlignes med norske forhold. Ts Anonymkode: 9643a...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #60 Del Skrevet 6 timer siden Jeg kunne ikke vært sammen med en person som digga Musks lefling med de høyreekstreme og måten han redigerer og manipulerer virkeligheten på gjennom X og ting han deler der. Også en Trump-fan hadde vært helt utelukka for meg. Jeg må kunne snakke med kjæresten min omde viktigste tinga i livet, og politikk og moral henger I høy grad sammen, så jeg ville valgt bort en svært høyrevridd kjæreste. Anonymkode: 26e9c...728 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå