AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Del Skrevet 16 timer siden Yikes, nei takk. Ei venninne har en slik mann. Min egen mann har satt forbud mot parmiddager så lenge de er sammen. Anonymkode: 29de8...a9f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trek Skrevet 16 timer siden #22 Del Skrevet 16 timer siden Jeg skjønner ikke hvordan dere skal være kjærester når dere ikke kommer til å respektere hverandre. For helt ærlig, man mister jo respekten for menn som hater kvinner med mindre man hater seg selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg skulle ønsket at vi hadde snakket om dette før. Vi har bestilt vinterferie sammen i februar og vi fungerer på andre områder. Jeg fortalte hva jeg synes om Trump og hans udemokratiske sinnelag og hvordan dette kom til å påvirke USA og resten av verden. Dette var han svært uenig i, og sa at det hadde vært en katastrofe om USA fikk en president fra det demokratiske partiet i USA. Jeg lurer på om det er mulig å legge lokk på disse følelsene og ikke diskutere det mer. Ts Anonymkode: 9643a...22d Det finnes verre ting enn å avbestille eller å ikke gjennomføre en ferie. Anonymkode: a2ad1...a27 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15 timer siden #24 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har nevnt Trump før, men da har han ikke sagt noe. Vi har datet i flere måneder og er vel egentlig i et forhold nå. Ts Anonymkode: 9643a...22d Det er jo veldig manipulerende, han har bevist lurt deg med å ikke si hva han mener. Så når du har bestilt ferie og er invistert i forholde forteler han deg sanheten, men bestemer at dere ikke skal snake on det. Det at dere ikke har samme politiske syn er på mange måtter det minste probleme tror jeg. Man kan jobbe seg gjenom mye, men ikke om den enne er manipullerende og ikke om man ikke snaker sammen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg kommenterte at Trump er en dømt seksualforbryter, og at han har kommet med svært nedverdige kommentarer om kvinner. Jeg snakket også om stormingen av den amerikanske kongressen, og at han sa at valget da var «stjålet», at det var begått fusk med stemmesedlene. Da svarte han at «jeg måtte ikke ta alt Trump sa bokstavelig» og at han nektet å diskutere dette mer. Han forstår ikke hvorfor dette kan være et problem mellom oss, og jeg begynte å føle meg urimelig fordi jeg synes dette er vanskelig. Ts Anonymkode: 9643a...22d Med andre ord, dette er en mann som idoliserer T, og som ikke vil forholde seg til virkeligheten. De neste fire årene kan bli avgjørende ikke bare for USA, men for verden og verdensfreden. Å være med en mann som du ikke kan snakke med dette om, det har ingen hensikt. Du har nevnt politiske ting før, han har unnlatt å kommentere. Det vil også si at han har forstått tidligere at hvis han viste seg sitt sanne jeg og sine egentlige verdier og holdninger, så kom han til å miste deg. Ergo har han ikke vært ærlig med deg. Når han nekter å prate om det kan på ene siden sies å være greit, ingen kan tvinge ham til å prate om noe han ikke vil prate om. Men det er jo også en effektiv manipulering for å få deg til å føle at det er du som er urimelig når du synes avgjørende verdier og holdninger er viktig å snakke om med en partner. Bare det at han ikke ser at dette kan være et problem mellom dere er mer enn grunn nok til å ikke fortsette forholdet til denne mannen! De pengene du ev. mister i tapt tur kan bli din beste investering i et godt liv i fremtiden for deg selv. Ser ikke for meg at du kan få et godt liv med denne mannen, til det har dere holdninger og verdier som er forenelige. Anonymkode: 821d7...e68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #26 Del Skrevet 15 timer siden Har hatt liknende problem med venner jeg er veldig glad i, og har blitt lettere sjokkert over noen av uttalelsene. Innerst inne vet jeg at dette er gode mennesker, så jeg har valgt å tenke at vi ikke snakker om disse politiske tingene. Hadde tatt avstand fra høyreekstremisme altså, så så ille er det heldigvis ikke. Inntil videre tenker jeg at det er fint å få andre synspunkter på ting så man ikke ender opp i et ekkokammer. Anonymkode: 188b6...1f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15 timer siden #27 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Dette hadde aldri fungert for meg, men derfor diskuterer jeg alltid politikk tidlig, og er veldig tydelig på hvor jeg står politisk. For meg er det helt uaktuelt å f.eks være sammen med en som stemmer Høyre, Frp eller Rødt. Det samme med en som støtter Trump. Helt greit at andre gjør det, men jeg kan ikke være sammen med en som gjør det, fordi vi vil da ha helt ulike verdigrunnlag. Og så tenker jeg at det at han har holdt dette fra deg, bare bekrefter også hvor lite han faktisk respekterer kvinner eller deg i det hele tatt. Han har lurt deg, og da har du jo verdiene svart på hvitt. Som kvinne er du mindreverdig, og han synes åpenbart at det Trump har gjort er greit. Hva gjør du om du blir gravid og begynner å snakke om at han er i mot abort? Hva gjør du hvis han begynner å klå på andre damer, for det er jo helt greit, tydeligvis? Jeg hadde avsluttet. Dere har neppe noen fremtid sammen. Endret 15 timer siden av SPOCA 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #28 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er veldig interessert i politikk, og vi er bla.a. svært uenig om Trump, hva som foregår i Israel nå, og visse verdispørsmål som gjelder etikk. Han har sagt at han nekter å snakke mer om dette, fordi vi endte opp i en krangel, og da sa han at en enkel løsning på dette var at vi aldri diskuterte det mer. Ts Anonymkode: 9643a...22d Media skriver veldig mye om Trump, fordi de vet at folk klikker, han er mannen alle elsker å hate. Og så vil nok menn og kvinner vektlegge ulike aspekter ved Trump og USA. Faren er at 2 personer kan sitte i hver sine «ekkokamre» og se ned på den andres meninger. Her kan det være lurt å snakke om litt andre temaer relatert til verdier, samfunn og norske forhold, for å nøste mer i menneskesynet og verdiene hans. Folk forandret seg også med årene, bare se på Jens Stoltenberg som i ungdommen var mot NATO. Nå har han sittet som leder.. Anonymkode: c60e1...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #29 Del Skrevet 15 timer siden SPOCA skrev (3 minutter siden): Hva gjør du hvis han begynner å klå på andre damer, for det er jo helt greit, tydeligvis? Flere klåfingra amerikanske presidenter oppigjennom. Clinton og Biden har begge svin på skogen der. Ikke sikkert alle tilhengerne til disse folka er enige i alt de gjør. Anonymkode: c60e1...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #30 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på hva andre tenker om dette? Jeg er midt mellom dating stadiet og et fast forhold. Vi treffer ikke andre. Alt har fungert så fint, men så begynte vi å snakke mer om bla.a. politiske spørsmål, og da fant jeg ut at vi er svært forskjellig på det området og hvordan vi ser verden. Han mente at dette ikke er et problem, og at det kan løses ved at vi aldri snakker om politikk og ting som er relatert til dette. Kan et slikt forhold fungere? Anonymkode: 9643a...22d Jeg kan ikke være med noen som stemmer langt fra meg politisk, da det handler om verdispørsmål og hva jeg ønsker for fremtiden. Anonymkode: 45eb5...b6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15 timer siden #31 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flere klåfingra amerikanske presidenter oppigjennom. Clinton og Biden har begge svin på skogen der. Ikke sikkert alle tilhengerne til disse folka er enige i alt de gjør. Anonymkode: c60e1...a1a Hvilken relevans har dette for innlegget mitt? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #32 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er veldig interessert i politikk, og vi er bla.a. svært uenig om Trump, hva som foregår i Israel nå, og visse verdispørsmål som gjelder etikk. Han har sagt at han nekter å snakke mer om dette, fordi vi endte opp i en krangel, og da sa han at en enkel løsning på dette var at vi aldri diskuterte det mer. Ts Anonymkode: 9643a...22d Syns han er fornuftig her. Nordmenn har ikke peiling på forhold og kultur hverken i USA eller Israel, så derfor blir det veldig svart/hvitt. Hvis man er veldig frempå med at man f.eks hater Trump eller Israel så hadde det blitt veldig slitsomt. Så da hadde det vært hensiktsmessig å la slike ting ligge. Anonymkode: dae74...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #33 Del Skrevet 15 timer siden Når han mener valget i USA ble stjålet er han ikke «politisk annerledes enn deg», han er klink konspirasjonsteoretiker. Hadde aldri i verden kunnet forholde meg til en sånn over tid. Anonymkode: 24cf9...335 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #34 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Oj, han lever jo i en annen verden en de aller fleste. Det kan godt hende han er en fin fyr ellers, men det å ha så avvikende virkelighets syn ala Qanon konspi-noiatanker hadde vært en dealbreaker for meg, For hvordan kan dere ikke snakke om politikk når Trump kommer til å dominere all media fremover og (dessverre) de 4 neste årene. Og ikke minst når det er et pågående folkemord i Gaza. Kan dere se Dagsrevyen sammen liksom? Det er som nevnt forskjell på å være uenige om bompenger og i menneskesyn. Det finnes flere fisk i havet ts. Ja, dere er sammen nå, men dere trenger da ikke å fortsette med det? Det er greit å avslutte forhold pga ulike oppfatning. Anonymkode: a2ba7...ab7 Tsk tsk. 47% av unge norske menn ville stemt Trump fikk vi vite for noen måneder siden. Så det er vel ikke "en annen verden enn de fleste". Men det er jo sosialt selvmord å flagge slike meninger, så da kommer det bare frem på anonyme undersøkelser. Hvis begge er politisk opptatt så må det vel være fint for forholdet å diskutere hverandres ståsted, men hvis den ene parten mener bestemt at det er bare en sannhet og det er ens egen så blir det jo slitsomt. Både med Trump og Gaza er det jo uendelig mange flere nyanser enn det man får presentert på NRK. Anonymkode: dae74...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #35 Del Skrevet 15 timer siden Det hele handler om hvordan dere velger å kommunisere. Ingen av dere må like å provosere Anonymkode: 6e050...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #36 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Syns han er fornuftig her. Nordmenn har ikke peiling på forhold og kultur hverken i USA eller Israel, så derfor blir det veldig svart/hvitt. Hvis man er veldig frempå med at man f.eks hater Trump eller Israel så hadde det blitt veldig slitsomt. Så da hadde det vært hensiktsmessig å la slike ting ligge. Anonymkode: dae74...1ab Joda, det er veldig mange nordmenn som har kunnskap og erfaring fra USA, bodd der, studert der, jobbet der, familie der, venner der, fagmiljøer der osv. Kanskje ikke like mange, men en god del har også kunnskap om Israel på samme måten. Et forhold og et hjem skal være en arena som tross god takhøyde også er trygg, stabil og hvor man vet at man har noenlunde like holdninger og verdier som sin livspartner. Så store forskjeller som det er mellom ts og denne Trump-tilhengeren i holdninger og verdier, så vil grunnleggende forutsetninger for å ha et godt samliv ikke eksistere, og det vil da danne seg utrygghet og mistenkelighet fordi man - siden denne mannen heller ikke vil prate om disse tingene - ikke vet hvor man har partneren. Det er en reell fare for at Trump og hans nære samarbeidspartnere kan sette i gang handlinger som kan få direkte følge også for Norge og i Norge, eller som kan sette i gang farlige handlinger i verden. Da kan man ikke ha en partner som man ikke kan snakke med slike ting om. Å ha en partner med så enormt forskjellige verdier og holdninger og verdenssyn som det her er snakk om, det vil ikke ende godt. Og da er det rett og slett bortkastet tid å fortsette med en slik mann for ts. Anonymkode: 821d7...e68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #37 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når han mener valget i USA ble stjålet er han ikke «politisk annerledes enn deg», han er klink konspirasjonsteoretiker. Hadde aldri i verden kunnet forholde meg til en sånn over tid. Anonymkode: 24cf9...335 ...og alle som følger litt med vet at Hillary Clinton sa det samme om valget i 2016 - mange ganger. Og uttalte at Trump var en "illegitimate president". Jada, det er konspirasjoner alle veier, men det er litt artig at man i Norge bare hyler opp om det når det gjelder Trump. Anonymkode: dae74...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Del Skrevet 15 timer siden SPOCA skrev (32 minutter siden): Dette hadde aldri fungert for meg, men derfor diskuterer jeg alltid politikk tidlig, og er veldig tydelig på hvor jeg står politisk. For meg er det helt uaktuelt å f.eks være sammen med en som stemmer Høyre, Frp eller Rødt. Det samme med en som støtter Trump. Helt greit at andre gjør det, men jeg kan ikke være sammen med en som gjør det, fordi vi vil da ha helt ulike verdigrunnlag. Og så tenker jeg at det at han har holdt dette fra deg, bare bekrefter også hvor lite han faktisk respekterer kvinner eller deg i det hele tatt. Han har lurt deg, og da har du jo verdiene svart på hvitt. Som kvinne er du mindreverdig, og han synes åpenbart at det Trump har gjort er greit. Hva gjør du om du blir gravid og begynner å snakke om at han er i mot abort? Hva gjør du hvis han begynner å klå på andre damer, for det er jo helt greit, tydeligvis? Jeg hadde avsluttet. Dere har neppe noen fremtid sammen. Jeg kan forstå FRP, men resten av norsk politikk er jo så like hverandre at å ha det som dealbreaker tyder mest på minimal forståelse for politikk, spesielt i verdenssammenheng 😅 Anonymkode: 7de58...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #39 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tsk tsk. 47% av unge norske menn ville stemt Trump fikk vi vite for noen måneder siden. Så det er vel ikke "en annen verden enn de fleste". Men det er jo sosialt selvmord å flagge slike meninger, så da kommer det bare frem på anonyme undersøkelser. Hvis begge er politisk opptatt så må det vel være fint for forholdet å diskutere hverandres ståsted, men hvis den ene parten mener bestemt at det er bare en sannhet og det er ens egen så blir det jo slitsomt. Både med Trump og Gaza er det jo uendelig mange flere nyanser enn det man får presentert på NRK. Anonymkode: dae74...1ab Ser ut som om unge norske menn kan få problemer med å skaffe seg faste partnere i fremtiden... eller bare sexpartnere, for den saks skyld... Anonymkode: 821d7...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15 timer siden #40 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan forstå FRP, men resten av norsk politikk er jo så like hverandre at å ha det som dealbreaker tyder mest på minimal forståelse for politikk, spesielt i verdenssammenheng 😅 Anonymkode: 7de58...caa Nei, det er norsk politikk ikke er. Derfor er det helt vesentlig for meg å være sammen med noen som forstår disse forskjellene. Du må gjerne mene dette, men jeg er altså helt grunnleggende uenig med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå