AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Er det influensaen som kommer tro?Hatt 38,5-39 i feber siden i går. Veldig dårlig Anonymkode: 4c49a...eac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det influensaen som kommer tro?Hatt 38,5-39 i feber siden i går. Veldig dårlig Anonymkode: 4c49a...eac Skal vi se, noen synske her, eller noen som evner å fjerndiagnostisere ts? Enten er det influensa, eller så er det noe annet, ganske enkelt. Anonymkode: fa786...082 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal vi se, noen synske her, eller noen som evner å fjerndiagnostisere ts? Enten er det influensa, eller så er det noe annet, ganske enkelt. Anonymkode: fa786...082 Du er en skikkelig dust. Stakkars deg. Anonymkode: 40969...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar Da anbefaler jeg en tur til legen for videre diagnostisering og eventuel sykemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar advent skrev (1 minutt siden): Da anbefaler jeg en tur til legen for videre diagnostisering og eventuel sykemelding. jeg sier heller, bruk egenmelding, og hold deg hjemme. Ikke dra på legesenteret og smitt ennå flere. Mest sannsynlig influensa,, så ikke nødvendig med no diagnostisering Anonymkode: fad4a...849 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg sier heller, bruk egenmelding, og hold deg hjemme. Ikke dra på legesenteret og smitt ennå flere. Mest sannsynlig influensa,, så ikke nødvendig med no diagnostisering Anonymkode: fad4a...849 Hvis man virkelig har influensa er man sengeliggende i 1-2 uker. Eller er du en av de som kaller mild forkjølelse for influensa? Det går an å sende melding til legen for å få sykemelding, men de liker jo helst å sjekke CRP. Endret 9. januar av advent 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar Det er ikke influensa, for da hadde du ikke orket å skrive et innlegg om det på KG... Anonymkode: 35ba4...6e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar Jeg har noe lignende. Det begynte på mandag, så 39 i feber på tirsdag, 38,5 i går og i dag har jeg ikke målt, men er tett i hodet og slapp. Men det går fremover. Det går nok over snart! Drikk mye, ta paracet og god bedring! Anonymkode: fb047...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er ikke influensa, for da hadde du ikke orket å skrive et innlegg om det på KG... Anonymkode: 35ba4...6e7 Når man tar 1 g paracet.. Anonymkode: 4c49a...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Del Skrevet 9. januar Ikke alle som blir sengeliggende av influensa da!? Kan godt være det, hvis ikke tror jeg godt jeg aldri har hatt influensa før 😂 Hadde covid første gang, våknet med vansker for å puste, må alikevell opp og hjelpe til i huset for barna trenger meg jo uansett..41 i feber, peste og pusta, men fikk sakte gjort det jeg skulle... Uansett, tror ts mener hva det kan være som i, hva som går om dagen? Her er det omgangssyke og en eller annen virustype som går, hoste, feber og sår hals, var også tett i hodet og nå bihulene og øyebetennelse. Mistet all smak og lukt igår og det har kun skjedd med covid før..Men har det skjedd før har man visst større risiko ved andre viruser, så da kan det likegodt være noe annet. Anonymkode: a13de...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Del Skrevet 9. januar Ja, samme her. Vet ikke hva det er av infeksjon, men det spiller liten rolle, det går nå over uansett. Anonymkode: a06b8...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar Går jo 100 virussykdommer nå for tiden. Man drar ikke til lege for det. Hold deg i ro. Syk er du lell, om det er covid eller influensa har lite å si Anonymkode: ccbff...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #13 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er ikke influensa, for da hadde du ikke orket å skrive et innlegg om det på KG... Anonymkode: 35ba4...6e7 Slutt da. Jeg fikk beskjed om av jordmor om at jeg ikke kunne ha rier også, for da ville jeg ikke greie å prate. Hadde 7 cm åpning. Vi er forskjellige. Voksne med 39 i feber bør ta kontakt med legen om det vedvarer i 3 dager. Anonymkode: a06b8...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #14 Del Skrevet 9. januar Fhi ukesrapport: Vinterens influensautbrudd gikk i gang i løpet av julen. Jul- og nyttårsperioden har dempet smitten noe, men forekomsten vil sannsynligvis øke videre i løpet av vinteren. Covid-19 holder seg på et stabilt nivå. Økning i månedene som kommer kan ikke utelukkes. Influensa: Vinterens influensautbrudd gikk i gang i julen, og ventes å øke videre utover vinteren. Andel prøver med påvist influensa var på 11 % i uke 1 etter 12 % i uke 52. Det er influensa A-virus som dominerer, og både H1N1- og H3N2-virus er i omløp – med H1N1 i majoritet. Antall prøver med påvist influensa blant sykehusinnlagte tredoblet seg fra uke 50 til uke 52, og var stabilt i uke 1 Mykoplasma-infeksjon: Forekomsten av M. pneumoniae er nedadgående etter en topp i uke 42. Så er sikkert en av disse Anonymkode: a13de...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet 9. januar #15 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Går jo 100 virussykdommer nå for tiden. Man drar ikke til lege for det. Hold deg i ro. Syk er du lell, om det er covid eller influensa har lite å si Anonymkode: ccbff...a97 Hvis ma har behov for sykemelding utover egenmelding må man faktisk kontakte legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Del Skrevet 9. januar Er det for sent å ta influensavaksine? Anonymkode: 94dea...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet 9. januar #17 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke alle som blir sengeliggende av influensa da!? Kan godt være det, hvis ikke tror jeg godt jeg aldri har hatt influensa før 😂 Nei, da har du vært forkjøla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #18 Del Skrevet 9. januar advent skrev (2 minutter siden): Hvis ma har behov for sykemelding utover egenmelding må man faktisk kontakte legen. Vel. Normalt sett blir man frisk før den tid. Uansett, da drar man for en grunn. Ikke for å få vite at man er syk. Anonymkode: ccbff...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #19 Del Skrevet 9. januar Jeg har holdt på med en runde med humant bocavirus (påvist hos lege) siden 18 desember. Høy feber (39-40) de første dagene, jevnt på 38-38,5 etter det. Muskelverk, hodepine, slimhoste og utmattelse. Var sengeliggende de første 10 dagene. Er fortsatt veldig sliten og hoster en del slim, men har flere dager uten feber enn med nå. Anonymkode: 94886...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #20 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det for sent å ta influensavaksine? Anonymkode: 94dea...a83 Det er ikke før sent før du har fått influensa (blitt smittet, som kan skje litt før det bryter ut.) Anonymkode: a06b8...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå