Gå til innhold

Er det ekkelt med brukte klær og møbler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
missLynch skrev (7 minutter siden):

Lurer på hva vennene dine ville gjort hvis de ble tilbudt tur på 1. klasse til New York og fikk påspandert hotellovernatting som kostet 10 000,- natt? Da ville de måtte sitte i et flysete hvor utrolig mange har sittet i før, og sovet i senger og sittet i møbler som hundrevis har gjort før de 🤭😂 Stakkars mennesker. 

Brukt er ikke ekkelt. Jeg synes du er flink! ♻️

Når jeg tar fly så har jeg med min egen pute (også til hoteller) og jeg gnikker ikke trynet mitt inn i flysetet heller. Regner heller ikke med at folk flest spermer i flysetet sitt eller strør avføring utover setet. Så er det også forskjell på å sitte i et flysete en gang i blandt, enn å sitte i samme sete i eget hjem daglig. 

Anonymkode: 30dd9...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når jeg tar fly så har jeg med min egen pute (også til hoteller) og jeg gnikker ikke trynet mitt inn i flysetet heller. Regner heller ikke med at folk flest spermer i flysetet sitt eller strør avføring utover setet. Så er det også forskjell på å sitte i et flysete en gang i blandt, enn å sitte i samme sete i eget hjem daglig. 

Men det gjøres altså. Sperm og dritt i flyseter…..oh, yes. Så du får nok slutte med å ta fly, for puta di blir møkkete.

Anonymkode: 6fc03...cec

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det gjøres altså. Sperm og dritt i flyseter…..oh, yes. Så du får nok slutte med å ta fly, for puta di blir møkkete.

Anonymkode: 6fc03...cec

Særlig. Det er mulig det er noen enkelttilfeller, men på vanlig basis nei. Og puta mi har nytt putetrekk for hver gang jeg bruker den et sted så ingen fare der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid tenkt på at flere jeg har diskutert med, som synes det er ekkelt med feks brukt sofa, de har flere one night stands! Er ikke det MYE verre? 😅

Anonymkode: 99e52...2ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri brukte klær, grøsser bare ved tanken. Hjelper ikke å vaske det før bruk, jeg fikser det bare ikke.

Mange år siden jeg var i en bruktbutikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva med brukt bil? Har aldri hatt en helt  ny bil. Bruktbil er annerkjent å kjøpe brukt, så hvorfor er ikke en dyr sofa eller en bukse ok å kjøpe brukt?

Anonymkode: 8dcf7...a05

Det handler jo om økonomi. Så får man gjøre så godt man kan, innenfor økonomien man har. Jeg kjøper brukt bil, men guri som jeg skrubber ratt og girspake. 

Skulle gjerne hatt min egen leilighet i New York, men det har jeg ikke penger til. Så blir hotell. Samme med privatfly, så jeg flyr vanlig fly. 

Bukser har jeg råd til å kjøpe ubrukt.  Så da gjør jeg det. Hadde jeg ikke hatt mat til ungene mine, så hadde jeg kjøpt brukt bukse. 

Anonymkode: d28be...4fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har alltid tenkt på at flere jeg har diskutert med, som synes det er ekkelt med feks brukt sofa, de har flere one night stands! Er ikke det MYE verre? 😅

Fordi mannen er brukt av andre 😅 Får håpe han vasker seg innimellom. Og noen vil jo ha kun jomfruer også, de vil ikke ha en brukt vagina. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi mannen er brukt av andre 😅 Får håpe han vasker seg innimellom. Og noen vil jo ha kun jomfruer også, de vil ikke ha en brukt vagina. 

De blir med hjem til andre, sover i senger der de ikke aner noe om hvor rent det er, mye kroppslige væsker involvert osv osv. med folk de nettopp har møtt!  🤢Synes liksom det er verre jeg da, enn å kjøpe brukt 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Og seng? Gjelder det samme, men samtidig her kan det være verdens mest uhygeniske person som har sovet, som har spermet og gnidd svetten godt inn sengen/madrassen etc.

Det er faktisk forskjell på brukt. Jeg har en brukt seng som har blitt brukt som gjesteseng og så helt ubrukt ut da jeg kjøpte den. Jeg fikk den for kr 300, hentet den selv, og den  ville kostet 3000 ny i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns ikke det er ekkelt. Gjør det samme selv! Altså.. Når man vasker det og det er like helt..?! Da mener jeg dine venninner er pripne rett og slett! 

Har kun kjøpt ny seng. Men som gjesteseng gjør det meg ingenting å kjøpe brukt. 

Endret av Perfume
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (10 minutter siden):

Har kun kjøpt ny seng. Men som gjesteseng gjør det meg ingenting å kjøpe brukt. 

Er ikke så nøye med gjestene liksom. Du ville ikke ligget der selv tydeligvis, men gjestene får bare innfinne seg. 

Hyggelig standard på en vertinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke så nøye med gjestene liksom. Du ville ikke ligget der selv tydeligvis, men gjestene får bare innfinne seg. 

Hyggelig standard på en vertinne.

Gjelder for alle andre også, også der jeg er gjest. Og jeg har kjøpt brukt seng til meg selv mange ganger! Men ikke nå lenger. Ryggen tåler ikke så godt senger som er nedsunket osv, så nei. 

Skal sies at jeg ikke har hatt gjester på overnatting på mange (!) år. Minst 15. Så det er vel ikke så relevant. Du kan forsåvidt bare la være spydighetene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 18.25):

De vasker jo sengetøy og seng. Det står ikke nedi en kjeller

Anonymkode: 937e4...b7a

Alt brukt står heller ikke i en kjeller. Mye er minimalt brukt. 

Anonymkode: de819...f5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk overtenker så til de grader! Det er jo bare inni hodet deres det er ekkelt. Finns ikke noe faktabasert i det.

Jeg hadde gjerne kjøpt brukt undertøy,det er vasket og dermed rent. 

Anonymkode: de819...f5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 20.55):

Noe jeg reagerer på når folk sier at brukt er ekkelt og skittent, er at det virker som de tror at nytt=rent. 

Klærne er ikke rene i butikken. ALLE klær bør vaskes før bruk. Jeg jobbet i klesbutikk der vi fikk inn kasser med klær produsert i land utenfor EU, og det skjedde det gikk klær ut i butikken som jeg aldri ville tatt inn i huset mitt.  Har også sett folk som handler på netthandel, som får med seg  skadedyr på kjøpet. På fabrikken blir klærne lagt i syrebad, fargebad og annet drit. De blir sprayet med diverse ting for å unngå innsekt. Mange klær lukter kjemisk, og det er kjemikalier som gjør skade på kropp. I butikken: Tusenvis av folk prøver de samme klærne i prøverommene, og der inne fant vi alt fra bind, tamponger, snus og tiss. Og snørr. Av og til bind stappet i lommene på klærne. Folk kaster klærne de prøver på gulvet, tråkker på dem. 

Nei, jeg synes ikke brukte klær som har vært i skapet til en person er skitnere enn de i butikken. Hvis klærne ikke kan vaskes på 60, og man er redd for skabb (noe man ikke er, hvis man prøver klær i prøverom ellers), så legg klærne i fryseren og vask lett etterpå. Veggedyr i møbel er selvsagt en ting å tenke på/se etter, men skjønner ikke helt det med at brukte klær eller pyntegjenstander er "ekle". Jeg synes det gir mening å handle ting som har såpass god kvalitet at det har holdt så lenge, enn billig drit produsert av underbetalt arbeidskraft. Å handle brukt, hvis man går på de rette stedene, er økonomisk smart også. Jeg har funnet så utrolig mange gode merkevarer til en brøkdel av prisen.

Rare venner du har, TS. I min omgangskrets er det status å være bevisst på forbruk og miljø, men folk er forskjellige.  Jeg synes du gjør rett i å handle brukt. Håper det blir mer "vanlig", så flere gjør det. 

Anonymkode: 483cd...bd4

Tiss og tamponger inne prøverommene? Og bind i klærne? Hva feiler det folk😱 Tror jeg får strikke alle mine egne klær fra av. Hjemmestrikkede bher og truser.

Anonymkode: eb83f...b9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper veldig mye brukt, nesten alt av klær (untatt undertøy) og det meste av møbler også. Reglene mine er at det må kunne vaskes i vaskemaskin ELLER at jeg ikke skal ha ansiktet klint nedi det. Så madrasser og alt av puter - fastmonterte eller løse, inkludert sofaputer - må enten gå i vaskemaskina eller så kjøpes det nytt. 

Alt annet kan godt være brukt og bare få en skikkelig vask. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 19.38):

Ja, det er ekkelt med tekstiler andre har brukt, satt sine lukter i og gud vet hva de har gjort med tingene. 
Noen ting er ubrukte når de havner på bruktmarkedet andre ting er både møkkete og slitt. 
Med den nye hudsoppen som nå begynner å spre seg, så kjøper ikke jeg brukt. Den kan smitte via tekstiler. 

Anonymkode: 61042...423

Nå vet ikke jeg din sivilstatus, men hva tenker du når du er/var ute på byen og ble med en kjekk kar hjem? Vet du hvor han har vert før deg eller hvor? Hva når du sitter på buss/trikkeseter, i svømmehallen, trimsenter? Skjerp deg, brukte klær/møbler er rengjorte, hva med det andre jeg nevner over, eller holder du deg helt isolert?

Anonymkode: cead5...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sover de aldri på hotell? Det er ikke slik at hotellene kjøper nye  senger, madrasser, sengetøy etc mellom hver gjest. 
Sengetøy vaskes, men det er jo fortsatt noen som har lagt i sengen før deg.

Anonymkode: 26f7c...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mye brukt. Har bla.a. brukt skinnsofa. Eneste bekymring er om det kan være veggedyr. Brukte klær går stort sett rett i vaskemaskinen eller fryseren når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...