AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei! Lurte på om noen kan dele erfaringer med hvor mye klær det er lurt å kjøpe inn til baby før fødsel? Har allerede kjøpt inn 5 bodyer, 5 bukser, 1 strømpebukse og 1 pysj i str 50. 2 bodyer,1 bukse, noen kjoler/roper og 4 pysjer i 56. 2 body, 2 bukser og 1 pysj og noen kjoler i 62. jeg er relativt slank og er i uke 25 nå. Jordmor trudde ifra det hun målte livmora til nå at baby skulle bli ca 3200-3400 dersom hun fortsatt følger sin vekstkurve. hvor mye har dere kjøpt inn og ble det for mye/lite? Er jo ikke alle som bruker 50 engang.. noen som har fått MYE større baby enn estimert av jordmor? Anonymkode: a5f64...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Det holder til babyen er født og du vet hvor stor den er. Anonymkode: 60999...eee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Jeg hadde ikke stolt på utvendig symfysemål som estimat på størrelse, de bommer jo relativt ofte når de estimerer basert på ultralyd også. Jeg ville uansett anbefalt å vente til du ser størrelse på ungen før du kjøper mer. Du har nok til start, og butikkene er åpne også etter fødsel. Anonymkode: e3c5b...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Det holder til ungen er ute. Du kommer og til å få mye klær i små størrelser. Anonymkode: a072d...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Brukte kun omslagsbody, strømpebukser og pysjamaser til babyene mine var 6 mnd gamle. Brukte så og si ingen andre plagg så lenge de uansett bare lå der 😊 Alle var ca 3400 g og 51 cm ved fødsel og vi startet med str 52. De la fort på seg så vi byttet størrelse hver måned det første halvåret 😅 Hilsen trebarnsmor Anonymkode: e4d1f...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Lurte på om noen kan dele erfaringer med hvor mye klær det er lurt å kjøpe inn til baby før fødsel? Har allerede kjøpt inn 5 bodyer, 5 bukser, 1 strømpebukse og 1 pysj i str 50. 2 bodyer,1 bukse, noen kjoler/roper og 4 pysjer i 56. 2 body, 2 bukser og 1 pysj og noen kjoler i 62. jeg er relativt slank og er i uke 25 nå. Jordmor trudde ifra det hun målte livmora til nå at baby skulle bli ca 3200-3400 dersom hun fortsatt følger sin vekstkurve. hvor mye har dere kjøpt inn og ble det for mye/lite? Er jo ikke alle som bruker 50 engang.. noen som har fått MYE større baby enn estimert av jordmor? Anonymkode: a5f64...a5e Fikk en gutt som veide 4000gram, han brukte 50 i noen uker 😊 Gutten jeg fikk sist veide 3400 ca, brukte 50 i en mnd, 56 var veldig stort. Men alt er individuelt! personlig ville jeg kjøpt flere omslagsbodyer i str 56, og flere pysjer i str 50. +flere strømpebukser. body+strømpebukse er gull å bruke! Anonymkode: 3f057...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Anbefaler å kjøpe klespakker på Finn, Facebook eller Tise barna vokser så fort og får sjeldent slitt ut klærne uansett. Det høres ut som du har en grei mengde klær nå. Anonymkode: e8d93...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Lurt å vente til baby er kommet før du kjøper så mye mer i 56 og 62. Fint å få litt ide om hva man selv liker. Mye av det jeg kjøpte som gravid viste seg å være utrolig upraktisk og ble omtrent ikke brukt. For eksempel kjoler Eller klær som ikke hadde knapper riktig sted ++ Vi likte best omslagsbody i starten, andre liker det ikke i det hele tatt. Likte best pysj uten fot, andre liker best med fot. Likte best myke bukser og syntes strømpebukser ble for trangt, mens andre kun vil ha strømpebukser.. Vi fikk en helt gjennomsnittlig baby men brukte likevel 50 i et par uker så glad vi hadde noen plagg i den størrelsen. Anonymkode: 6cc7a...507 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Jeg fikk en mye mindre baby enn estimert. Lå helt på snittet på SF-mål hele svangerskapet og ble estimert til å være 4500 g til termin på UL kort tid før fødsel. Babyen som kom ut veide ikke 3 kg engang og brukte størrelse 50 i tre måneder. 😂 På forhånd hadde jeg kjøpt tre pysjer i 40 som jeg beholdt lappen på (kunne altså bytte dem om de ikke passet), fire pysjer i 50 og 56, og tre helskift (body + bukse) i 50 og 56. Hadde også kjøpt sokker. Hadde også fått et hentesett tilsvarende 50/56 som vi skulle bruke på vei hjem, men moren min fikk tak i en mindre ulldress som hun leverte til oss på sykehuset. Anonymkode: 5a735...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå