AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Vender meg nå mot dere der ute i et forsøk på å få litt hjelp med hvordan håndtere denne situasjonen. Min mann har to søstre som begge er mye eldre enn han. Vi har flere barn sammen og har vært gift i nesten 20 år. De har aldri hverken sagt eller gjort noe hyggelig til hverken meg eller broren sin som jeg har hørt i løpet av disse årene. De vil helst bestemme det meste og blir sure når vi sier nei. De klager og lager misnøye over den minste lille ting og ingen ting blir bra nok. Jeg har aldri sagt ett eneste negativt ord og alltid overlatt til mannen min å si nei. De siste årene har de blitt direkte ufine mot meg og har begynt å sende meg stygge meldinger hvor de gir meg skylda for alt vi ikke deltar på, inkludert alt mannen min ikke vil være med på. De finner også på å komme hjem til oss og kjefte på oss begge for diverse ting. For litt tid tilbake sa jeg for første gang i fra til søstrene at jeg hadde fått nok. Jeg var sint men tydelig på hva jeg synes om oppførselen.. Både mot meg og mannen min. Mannen min støttet meg i det der og da. I ettertid har det blitt et mareritt for meg. De sender stygge meldinger om hvordan jeg nekter mannen min det ene og det andre, hvordan jeg er kontrollerende osv. dette er faktisk veldig vondt for meg. Mannen min og jeg er enige om de fleste valg vi tar og det er totalt urimelige beskyldninger. Men dette er en måte å angripe oss på. Mannen min driter i det…-det er hans taktikk. Det gjør det absolutt ikke noe bedre. Når han lar være å svare på meldinger og telefoner blir det bare verre for meg. Jeg har også hørt maaaaange ganger hvor stygt de snakker om meg til han. Han mener vi bare skal overse dem, men det er vanskelig når jeg får stygge mld sendt rett til meg. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å ta vare på meg selv og blir glad for råd om hvordan forholde meg til disse menneskene? Hva skal jeg si/ikke si? Gjøre? Anonymkode: 412c1...36a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Blokker dem og beskytt deg selv. La mannen ta seg av all kontakt. Anonymkode: 6f608...2da 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Jeg hadde glatt blokkert…. Klem til deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Kvitte deg med mannen, så forsivnner søstrene hans automatisk. Han er jo en idiot. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Du kan jo bare be ChatGPT komme med en løsning, også. Anonymkode: dcb1c...f7f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Blokker nummeret deres. Slett de fra livet ditt og gi blanke f. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Jeg hadde også blokket dem. Fått gubben til å sende en mld eller ringe og si at dette ikke er akseptabelt Anonymkode: 99db9...3fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Perle skrev (49 minutter siden): Kvitte deg med mannen, så forsivnner søstrene hans automatisk. Han er jo en idiot. Han er jo den fornuftige. Anonymkode: 33858...200 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Jeg støtter de som sier at du skal blokkere. Jeg hadde ikke latt de ha tilgang til meg og mitt dersom de behandlet meg slik. Det er viktig at du står opp for deg selv, og at du setter grenser. Ved å blokkere går det ikke like mye ut over deg at mannen din lar dette pågå. Men han burde virkelig stå opp for deg han også. Dette er veikt og unnvikende av ham. Og du har ikke noe å tape på å kutte de heller, de har jo aldri vært annet enn kjipe, og nå verre enn noen sinne. Ta vare på deg selv! Anonymkode: 29d46...d49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden TS Har vurdert å kutte de helt ut, men er vanskelig da vi har barn, gamle foreldre etc. Mannen min vil gjerne at vi skal ha litt kontakt og kunne omgås når det er nødvendig/naturlig. Jeg forsøker støtte han i dette. Men ja, det gjør vondt at han ikke skjønner at han er den som må sette ned foten. Synes også det er vanskelig å balansere hva jeg skal si til dem…-tar gjerne i mot konkrete forslag. Anonymkode: 412c1...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden 0/10. Anonymkode: 19cc4...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Du sier: "Broren deres er voksen og klarer selv å bestemme hva han vil være med på. Han kommer til å svare på meldinger fra dere nå fremover, så vennligst vend dere til ham slik at det ikke blir noen misforståelser". Og så blokkerer du. Og lar ham ta seg av kontakten. Uten å begi deg inn på noen krangler med dem når dere måtes (de gangene han har arrangert det). Anonymkode: 6f608...2da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er jo den fornuftige. Anonymkode: 33858...200 Feige Anonymkode: 3c56a...3af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vender meg nå mot dere der ute i et forsøk på å få litt hjelp med hvordan håndtere denne situasjonen. Min mann har to søstre som begge er mye eldre enn han. Vi har flere barn sammen og har vært gift i nesten 20 år. De har aldri hverken sagt eller gjort noe hyggelig til hverken meg eller broren sin som jeg har hørt i løpet av disse årene. De vil helst bestemme det meste og blir sure når vi sier nei. De klager og lager misnøye over den minste lille ting og ingen ting blir bra nok. Jeg har aldri sagt ett eneste negativt ord og alltid overlatt til mannen min å si nei. De siste årene har de blitt direkte ufine mot meg og har begynt å sende meg stygge meldinger hvor de gir meg skylda for alt vi ikke deltar på, inkludert alt mannen min ikke vil være med på. De finner også på å komme hjem til oss og kjefte på oss begge for diverse ting. For litt tid tilbake sa jeg for første gang i fra til søstrene at jeg hadde fått nok. Jeg var sint men tydelig på hva jeg synes om oppførselen.. Både mot meg og mannen min. Mannen min støttet meg i det der og da. I ettertid har det blitt et mareritt for meg. De sender stygge meldinger om hvordan jeg nekter mannen min det ene og det andre, hvordan jeg er kontrollerende osv. dette er faktisk veldig vondt for meg. Mannen min og jeg er enige om de fleste valg vi tar og det er totalt urimelige beskyldninger. Men dette er en måte å angripe oss på. Mannen min driter i det…-det er hans taktikk. Det gjør det absolutt ikke noe bedre. Når han lar være å svare på meldinger og telefoner blir det bare verre for meg. Jeg har også hørt maaaaange ganger hvor stygt de snakker om meg til han. Han mener vi bare skal overse dem, men det er vanskelig når jeg får stygge mld sendt rett til meg. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å ta vare på meg selv og blir glad for råd om hvordan forholde meg til disse menneskene? Hva skal jeg si/ikke si? Gjøre? Anonymkode: 412c1...36a Kan du blokkere dem? Hvis de kommer hjem og kjefter i tillegg så kan du jo vurdere å ta kontakt med politiet og spørre om de har noen råd, evnt mulighet for besøksforbud. Jeg tror ikke det er helt lovlig å dukke opp hos folk og kjefte på uansett relasjon... uansett hvor strengt det høres ut.. Anonymkode: bffc1...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Du blokkerer de på dine enheter, også får han gjøre som han vil på sine enheter? Anonymkode: 0617d...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): TS Har vurdert å kutte de helt ut, men er vanskelig da vi har barn, gamle foreldre etc. Mannen min vil gjerne at vi skal ha litt kontakt og kunne omgås når det er nødvendig/naturlig. Jeg forsøker støtte han i dette. Men ja, det gjør vondt at han ikke skjønner at han er den som må sette ned foten. Synes også det er vanskelig å balansere hva jeg skal si til dem…-tar gjerne i mot konkrete forslag. Anonymkode: 412c1...36a Ja, jeg skjønner at dere ikke ønsker å kutte forholdet helt. Det var derfor jeg tenkte det er lurt at du blokkerer, for da vil ikke meldingene til deg komme fram, og de blir nødt til å ta ting direkte med mannen din. Dersom du ikke ønsker det av frykt for å eskalere konflikten, hadde jeg i det minste svart alle meldinger fra dem med at de må ta dette med mannen din. Dette er jo virkelig ikke din kamp å ta. Det hadde jeg også sagt i fra til mannen din, og at det er uakseptabelt at han skyver dette over på deg ved å ikke ta tak. Anonymkode: 29d46...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå