Mezzosoprena Skrevet 17 timer siden #21 Del Skrevet 17 timer siden Hvorfor logget du ikke inn og sjekket skattekortet ditt da det ble tilgjengelig? Da hadde du visst akkurat hvor mye du skulle trekkes i skatt og hvorfor? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet 17 timer siden #22 Del Skrevet 17 timer siden (endret) Du bestemmer selv hva trekket ditt er. Man kan endre skattekortet så mange ganger man vil. Betaler du 34% er det nærmest garantert at du får penger igjen på skatten. Det er ikke fornuftig. Logg deg inn og fiks skattekortet ditt. Det tar kun noen minutter. Jeg blir alltid matt av voksne mennesker har null kontroll på egen økonomi. Å vite at man kan endre skattekortet er liksom basis av hva man burde kunne etter fylte 16. Endret 17 timer siden av advent 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Del Skrevet 16 timer siden TS, er du sikker på at du faktisk er trukket 34 prosent, og at du ikke bre blander med den trekkprosenten om er oppgitt for øvrig inntekt? Det er veldig mange som bommer på de. Virker veldig høyt om du ikke har andre inntekter eller svært høy formue. Med en lønn på 650 000 brutto, og uten noe rentefradrag eller annet, er reell skatteprosent ca 25 prosent av bruttoinntekten. Anonymkode: 4799a...9d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #24 Del Skrevet 16 timer siden Sønnen trakk 32% i fjord. Både skattekort 1 og 2 I år fikk han tabell på den hoved intekt og 34% på annen. Er ikke at arbeidsgiver har tatt feil skattekort Anonymkode: 4ceb2...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sønnen trakk 32% i fjord. Både skattekort 1 og 2 I år fikk han tabell på den hoved intekt og 34% på annen. Er ikke at arbeidsgiver har tatt feil skattekort Anonymkode: 4ceb2...e3d Hvilken fjord? Sognefjorden? Oslofjorden? Anonymkode: 1dec7...faa 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #26 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): 34% er vel ikke spesielt mye? Har du noen fradrag da? Selv har jeg rundt 600’ i årslønn, men har i flere år betalt 42%, har ingen fradrag. Har nettopp fått justert den ned til 40% etter å ha kjøpt litt fond…og har dermed mindre i banken. Anonymkode: 1dec7...faa Selvsagt skatter du ikke 42% om dette er den inntekten du har og ingen formue eller fradrag. Det riktige her er 28-29%. Anonymkode: b8a81...d53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #27 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt skatter du ikke 42% om dette er den inntekten du har og ingen formue eller fradrag. Det riktige her er 28-29%. Anonymkode: b8a81...d53 Vedkommende har jo fond. Dette gjentar seg hver gang det er snakk om skatt og noen av oss skriver at vi har høy skatteprosent. Da kommer folka som enten tror vi lyver, eller ikke vet forskjell på skattetrekk og faktisk skatt. Anonymkode: 619d5...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #28 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vedkommende har jo fond. Dette gjentar seg hver gang det er snakk om skatt og noen av oss skriver at vi har høy skatteprosent. Da kommer folka som enten tror vi lyver, eller ikke vet forskjell på skattetrekk og faktisk skatt. Anonymkode: 619d5...e25 Men da må de opplyse om det, da. Slik den jeg siterer skriver og de som ikke gjør det, blir det bare latterlig. Anonymkode: b8a81...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #29 Del Skrevet 15 timer siden Skal ikke mye til for å få høyt skattetrekk. Lavt eller inget lån + ett par-tre mill i formue, og skattetrekket øker fort med 10%. Anonymkode: 6e882...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #30 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eier du mye? Eneste grunnen til at den er så høy! Tar du ett kjapt googlesøk så finner du fort ut hvilke prosent du skal skatte. 34% er høyt, altfor høyt Anonymkode: 61d18...ecc Jeg har ligget på ca. samme skattetrekk i flere år, har lavere inntekt + gjeld, så det at det er altfor høyt, kan ikke stemme. Anonymkode: 87e10...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #31 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vedkommende har jo fond. Dette gjentar seg hver gang det er snakk om skatt og noen av oss skriver at vi har høy skatteprosent. Da kommer folka som enten tror vi lyver, eller ikke vet forskjell på skattetrekk og faktisk skatt. Anonymkode: 619d5...e25 Tror du blander TS og meg? TS har jo ikke skrevet at h*n har fond. Sjekk AB koder. Men jeg skrev at jeg har både penger på BSU, høyrentekonto og fond. Anonymkode: 39d29...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #32 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er dette normalen? Står estimert inntekt 675.000 i skattekortet. Er ikke det sinnsykt mye skatt? Tviler på inntekt er så høy, men det varierer. Har skifte av arbeidsgiver oppi dette også. Så vanskelig å sammenligne med tidligere år. Har også perioder med fri uten lønn, og perioder med overtid, så er det jo noe feriepenger som skal skattlegges ved utbetaling. Ikke godt å beregne inntekt. Anonymkode: 01b09...331 Jeg har 740 000 og skatter 44! (Skal sjekke om det er nødvendig ..) Anonymkode: 490a6...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har 740 000 og skatter 44! (Skal sjekke om det er nødvendig ..) Anonymkode: 490a6...64b Altfor mye. Jeg har cirka det samme og skatter 30%. Ingen fradrag, noen millioner i formue. Anonymkode: 84817...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #34 Del Skrevet 13 timer siden Skatter 48% med en lønn på 1,3 mill. Verdt hver krone jeg betaler i skatt! Anonymkode: 6afdb...c8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #35 Del Skrevet 13 timer siden advent skrev (4 timer siden): Du bestemmer selv hva trekket ditt er. Man kan endre skattekortet så mange ganger man vil. Betaler du 34% er det nærmest garantert at du får penger igjen på skatten. Det er ikke fornuftig. Logg deg inn og fiks skattekortet ditt. Det tar kun noen minutter. Jeg blir alltid matt av voksne mennesker har null kontroll på egen økonomi. Å vite at man kan endre skattekortet er liksom basis av hva man burde kunne etter fylte 16. Det er helt feil for det kommer an på inntektene og fradragene dine. Hvis jeg ikke har forskuddstrekk også skal jeg skatte 45 %. En skatt på 34 % ville gitt meg en skikkelig tilbakesmell. Fyll ut skattekortet med riktig opplysninger så går det som regel bra. Anonymkode: 49bc8...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Del Skrevet 5 timer siden Om du ikke har lån, små barn, er enslig forsørger, har skattbar formue etc etc så skal du i 2025 skatte mellom 25 og 26%. Men i og med du har en måned med feriepenger og en måned med halvt skattetrekk så trekkes du mer i månedene du faktisk betaler skatt. Det er som flere har nevnt bare å sjekke hva som er oppført i skattekortet, om det er riktig så har du også fått riktig skatt. Anonymkode: 5c049...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå