Gå til innhold

Aseksuell samboer - eller han tenner i alle fall ikke på meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg. Derfor sier jeg at hvis kvinner skal godta at partner ikke vil ha sex med dem, og "ikke la det går ut over selvtilliten", så bør dette også gjelde menn. Merkelig nok, får de fleste menn forståelse og sympati hvis kona ikke vil ha sex. 

Anonymkode: ea8b4...7bf

Ser ikke helt hvordan dette handler om menn vs kvinner? 

Om kona ikke vil ha sex, så går jo ikke det inn på meg rent psykologisk eller følelsesmessig. Da må jeg samtidig understreke at jeg har liten erfaring med å bli avvist, men vi har svært sjeldent sex. Så jeg kan lett sette meg inn i hva som menes med «lang tid uten sex».

Forholdet mellom meg og kona er det samme varme og fine forholdet uavhengig av sexen vi har eller ikke har. Jeg tror det er dette som skaper mye «krangling» her. De som er avhengig av sex for å ha det bra forstår ikke dette og de som ikke er avhengig av sex forstår ikke de som er det.

Det handler om at sex har svært ulik funksjon i livene til de ulike debattantene her inne og man evner ikke helt å ta innover seg hvordan andre fungerer.

Man kan ikke bruke sin egen seksualitet som referansepunkt for andre sin. Da bommer man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
sicario skrev (8 timer siden):

Jeg er allikevel ikke helt enig i fremstillingen din. Har ikke sett noen sykeliggjøre at noen «ønsker sex med partneren sin for å ha et godt forhold».

Men jeg oppfatter ikke at de sykeliggjør et ønske om sex. Da tror jeg du misser poenget.

Jeg tror ærlig talt at det er disse personene som misser poenget. Poenget er at det er helt legitimt å ha sex som en del av sitt kjærlighetsspråk, og å forlate partneren hvis han/hun ikke tenner på deg lengre.

Det er ikke noe mer sykelig avhengighet enn det at mange trenger å kysse partneren for å ha det bra i forholdet.

Anonymkode: e7343...a0e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...