AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #41 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men det er bare å innse det. De fleste ser på de som tapere. At det er noe galt med dem innerst inne selv om de tilsynelatende ser normale ut. Du har ikke helt fått det til. Anonymkode: bc5b3...6df Nope. De fleste normale mennesker ser ikke på dem som tapere. Det er bare misogynister som deg. En kvinnes verdi ligger ikke i om hun har en kuk i huset eller ikke. Flytt til Saudi-Arabia, du. Der har de slike holdninger. Anonymkode: e94b9...eef 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #42 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nope. De fleste normale mennesker ser ikke på dem som tapere. Det er bare misogynister som deg. En kvinnes verdi ligger ikke i om hun har en kuk i huset eller ikke. Flytt til Saudi-Arabia, du. Der har de slike holdninger. Anonymkode: e94b9...eef Jeg er kvinne. Det er ikke mitt syn, det er samfunnet genrerelle syn og jeg synes selvfølgelig det er trist. Men sånn er det dessverre. Anonymkode: bc5b3...6df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #43 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Fordi det er mange, mange saker i media om enslige, psykisk syke kvinner med dusinvis av katter som har overtatt huset. Det er et internasjonalt fenomen: https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/636ac6f081fc57057dcbe9bf/kvinne-domt-til-fengsel-for-kattemishandling https://www.nrk.no/innlandet/matte-avlive-55-katter-som-ble-funnet-hos-dyreverner-i-innlandet-1.16147809 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sjokkfunn-matte-avlive-18-katter/17262272/ https://www.adressa.no/nyheter/i/9KO13q/holdt-katten-innesperret-i-skitten-og-rotete-leilighet-i-trondheim https://www.f-b.no/arkiv/dom-for-grovt-dyreplageri/s/2-2.952-1.2115055 https://www.dagbladet.no/nyheter/det-luktet-dod-og-da-mener-jeg-ikke-bare-kloakk/63642717 Anonymkode: 2c447...6e8 Fasit. Det et generasjonsproblem at man ikke evner å sette seg inn i hva ord og uttrykk betyr. Man tillegger dem egenkomponerte betydninger og blir krenket på andres vegne basert på sin egen feiltolkning. "Crazy cat lady" stammer fra et fenomen hvor en del enslige damer mer eller mindre mister forstanden, isolerer seg, og tar inn i huset alt de kommer over av løskatter. Deretter svikter de i omsorgen av dem og det utvikler seg ganske tragisk. Uttrykket har deretter blitt brukt av kvinner selv som en selvironisk kommentar når de snakker om sin egen singeltilværelse og konkluderer med at de kommer til å bli en "crazy cat lady" til slutt. Har ingen ting med verken kvinnehat eller kattehat å gjøre. Anonymkode: fe9dc...04e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 13 timer siden #44 Del Skrevet 13 timer siden Fordi det er ironisk. Mantra hele livet deres er at de ikke vil ha barn. Allikevel kjøper de mange katter som helt opplagt er en kompensasjon for manglende barn og ensomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #45 Del Skrevet 13 timer siden Har kattehatere på jobb som sier det er klart at kvinnelige katteeiere er psykisk syke. Heeeelt klart en sammenheng. Ja, vi jobber med psykisk syke. 😵💫 Anonymkode: bc5b3...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #46 Del Skrevet 13 timer siden hocane skrev (1 minutt siden): Fordi det er ironisk. Mantra hele livet deres er at de ikke vil ha barn. Allikevel kjøper de mange katter som helt opplagt er en kompensasjon for manglende barn og ensomhet. Jeg tror vi er laget for å ha omsorg for noe. Og blir det ikke barn, så blir det dyr. Katter en enklere enn hunder. Anonymkode: bc5b3...6df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #47 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er kvinne. Det er ikke mitt syn, det er samfunnet genrerelle syn og jeg synes selvfølgelig det er trist. Men sånn er det dessverre. Anonymkode: bc5b3...6df Det er selvsagt ikke samfunnets generelle syn. Det er ditt utdaterte syn, som du deler med misogynistene. Anonymkode: e94b9...eef 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #48 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er selvsagt ikke samfunnets generelle syn. Det er ditt utdaterte syn, som du deler med misogynistene. Anonymkode: e94b9...eef Nei. Anonymkode: bc5b3...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #49 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det sier alt om hvor sinnsyk verden er. Og vi har fortsatt langt å gå med en del saker før det er faktisk likestilling. Den dagen kvinner ikke blir dømt som tapere for å leve som hun selv vil, og ikke møter fordommer om at det må være noe galt når man har bedre til å gjøre i livet enn å tjene mann og barn, da har vi i alle fall kommet litt lenger. Det begynner å bli på høy tid nå, at verden forstår at en kvinne er et individ som har verdi i seg selv. Akkurat på samme måte som en mann. Hun får ikke verdi gjennom å gifte seg og formere seg, og deretter ofre seg fullstendig for familien. Hun har allerede verdi, akkurat som hun er. Anonymkode: 741bf...9bc Innebærer dette også kvinners dømming av andre kvinner som ønsker seg et tradisjonelt liv? Anonymkode: 890bd...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #50 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er bare å innse det. De fleste ser på de som tapere. At det er noe galt med dem innerst inne selv om de tilsynelatende ser normale ut. Du har ikke helt fått det til. Anonymkode: bc5b3...6df Nå er det en del fordommer som går langt tilbake, ikke så lenge siden en kvinne i Norge måtte ha en mann/ble giftet bort. Les Amtmannens døtre av Camilla Collet… der finner man også forklaringen på begrepet «å gi noen kurven» som avvisning. Ja, en mann som fridde kunne få en kurv som «nei takk». Menn som kom i krangel «kastet hansken» og da var det duell. Osv. Litt avsporing, men en del holdninger går tilbake i tid, før prevensjon og likestilling. Anonymkode: f5300...390 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #51 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg tror vi er laget for å ha omsorg for noe. Og blir det ikke barn, så blir det dyr. Katter en enklere enn hunder. Anonymkode: bc5b3...6df Det gjelder i så fall alle mennesker, ikke kvinner spesielt. Jeg er helt sikker på at mannen min er skapt for omsorg i mye høyere grad enn meg. Anonymkode: f839f...c57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #52 Del Skrevet 12 timer siden hocane skrev (58 minutter siden): Fordi det er ironisk. Mantra hele livet deres er at de ikke vil ha barn. Allikevel kjøper de mange katter som helt opplagt er en kompensasjon for manglende barn og ensomhet. De som ønsker kompensere for barn tar ikke til seg ett så selvstendig dyr som katt. En av grunnene til at mange enslige foretrekker katt er fordi det gir mye frihet til å være med venner og det gir frihet til å reise, og katter passer ypperlig inn i livsstilen til enslige som IKKE er ensomme. Hadde jeg vært ensom så hadde jeg skaffet meg en hund som gir uttrykk for å ha behov for meg. Jeg har rett å slett ikke tid til å ha hund. Venninner som også er single med flere katter sier det samme, de har ikke tid til hund, men katter er perfekte for oss som har en sosial og aktiv livsstil. Vi kan møtes for en øl eller en treningsøkt etter jobb, vi må ikke hjem. Vi kan dra hjem til en ONS etter en konsert, eller vi kan overnatte hos en venninne etter en vinkveld. Anonymkode: 89574...2bb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #53 Del Skrevet 12 timer siden hocane skrev (1 time siden): Fordi det er ironisk. Mantra hele livet deres er at de ikke vil ha barn. Allikevel kjøper de mange katter som helt opplagt er en kompensasjon for manglende barn og ensomhet. Hvordan vet du at de ikke vil ha barn? Hva er galt med å ville ha dyr i stedet for barn? Anonymkode: bc5b3...6df 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #54 Del Skrevet 11 timer siden Her var det mye rart i tråden som vanlig. Har da ingen verdens ting med katter å gjøre. Jeg elsker katter men ta en bolle… «Hvorfor er det ikke slike betegnelser om menn?» Det er det jo ganske rikelig med. «Einstøing» brukes jo nesten utelukkende om menn og har en svært negativ konnotasjon. Anonymkode: bda21...961 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 11 timer siden #55 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvordan vet du at de ikke vil ha barn? Hva er galt med å ville ha dyr i stedet for barn? Anonymkode: bc5b3...6df Jeg tror de aller fleste enslige kvinner angrer for valget de har tatt når de kommer i feil ende av 30 årene, og den biologiske klokka begynner å tikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #56 Del Skrevet 11 timer siden hocane skrev (9 minutter siden): Jeg tror de aller fleste enslige kvinner angrer for valget de har tatt når de kommer i feil ende av 30 årene, og den biologiske klokka begynner å tikke Kjenner mange enslige damer som er bikket over 40, og valgte en barnefri tilværelse, ikke en eneste av de har angret på valget om å ikke få barn... Anonymkode: 89574...2bb 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #57 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjenner mange enslige damer som er bikket over 40, og valgte en barnefri tilværelse, ikke en eneste av de har angret på valget om å ikke få barn... Anonymkode: 89574...2bb ...og...jeg tror det er litt tabubelagt å si man angrer på barna man har fått også. Jeg, som flerbarnsmor og katteeier, er ikke sikker på at jeg ville skaffet meg flere barn om jeg skulle levd en gang til, men katt vil jeg jammen ha til jeg dør. Anonymkode: f839f...c57 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #58 Del Skrevet 11 timer siden hocane skrev (37 minutter siden): Jeg tror de aller fleste enslige kvinner angrer for valget de har tatt når de kommer i feil ende av 30 årene, og den biologiske klokka begynner å tikke Jeg er i 40-årene og har ikke angret et sekund på at jeg ikke har fått barn. Kan ikke komme på en eneste situasjon jeg har vært I, hvor jeg har tenkt at det hadde vært bedre med barn. Like fullt ønsker jeg meg katt. Den store fordelen med katter er at de stort sett klarer seg selv, det gjør ikke små barn. Anonymkode: 741bf...9bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #59 Del Skrevet 10 timer siden hocane skrev (2 timer siden): Fordi det er ironisk. Mantra hele livet deres er at de ikke vil ha barn. Allikevel kjøper de mange katter som helt opplagt er en kompensasjon for manglende barn og ensomhet. Nei. Det betyr at alle følger det samme premisset som deg, nemlig at barn er hva som gir mening... Anonymkode: 024c6...f4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 10 timer siden #60 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er i 40-årene og har ikke angret et sekund på at jeg ikke har fått barn. Kan ikke komme på en eneste situasjon jeg har vært , hvor jeg har tenkt at det hadde vært bedre med barn. Like fullt ønsker jeg meg katt. Den store fordelen med katter er at de stort sett klarer seg selv, det gjør ikke små barn. Anonymkode: 741bf...9bc En katt kan ikke gi deg den sosiale stimulansen og tryggheten en mann og barn gir deg. Ei heller en hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå