Gå til innhold

Samboer lav lønn sykepleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har utbet nesten 40k har fagbrev innen helse.

Anonymkode: 4b525...339

Da har du sannsynligvis både høyere ansiennitet og jobber myyyye mer (og evnt på ugunstigere tider) enn kjæresten til TS. 

Jeg er spes.spl med dagjobb, har 610k i året og 33k utbetalt i måneden etter skatt. Når jeg var "bare" sykepleier og jobbet turnus kunne jeg få utbetalt 60k pga overtid+tillegg. Hvis hun jobber i komunnen følger hun tariff, og da er ikke 37k ille i det hele tatt. 

Anonymkode: e55bd...f6d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta videreutdanning! Jeg har det samt ti års ansiennitet. Jobber litt vakt, men det er lite. Har utbetalt 42 tusen uten overtid 

Anonymkode: 9c03b...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei. Hun tjener feks denne måneden kun 37k og det er med flere timer overtid pluss alle tillegg. Er jo meget dårlig i forhold til det ansvaret og kaoset hun ordner opp i på jobb. Kanskje et problem med ledelsen der men kommunen gir jo faen i det så lenge det er billig. 

Hvordan overbevise henne om å endre stilling? Hun er enormt flink til alt og flink med folk. Jeg fortviler og føler hun blir utnyttet av kommunen. 

Anonymkode: b8940...305

Trust me. Begynner hun p jobbe på et sykehus vil lønna bli dårligere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Hun tjener feks denne måneden kun 37k og det er med flere timer overtid pluss alle tillegg. Er jo meget dårlig i forhold til det ansvaret og kaoset hun ordner opp i på jobb. Kanskje et problem med ledelsen der men kommunen gir jo faen i det så lenge det er billig. 

Hvordan overbevise henne om å endre stilling? Hun er enormt flink til alt og flink med folk. Jeg fortviler og føler hun blir utnyttet av kommunen. 

Så hun gjør det alle vi andre i samme yrket, på samme lønnstrinn men du tenker at hun blir utnytta?

Ja, det er gjennomgangen i vårt yrke. Vi blir utbrent, utslitt og ødelegger egen helse for å ivareta andre. 

Dersom din samboer trives i sin jobb, er det ikke opp til verken deg eller oss å be henne gjøre noe annet.

Anonymkode: 57d5a...ce0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En super lønn er det ikke mtp 10+ overtid og jobb på helligdager, 7 års ansiennitet og bachelor og et område der kommunen trenger folk. 

Det beste er jo at innleide vikarsykepleier som ikke kan norsk og som hun må lære opp tjener det dobbelte. Faen så provoserende! 

Men når man har 7 års ansiennitet tjener hun bare som 6 års ansiennitet. Hun går opp etter åtte år, så ti. Dersom hun jobber på sykehjem øker det videre opp til 15. På sykehus stopper det på 10 og det er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kommer jo helt an på dere det. Min samboer tar 100% studie ved siden av 100% jobb OG et barn, det går fordi begge er innstilte på det. Han vet når han har vinduer til å studere, samtidig er han en av de som bare tar nytt stoff lett så han trenger ikke å sitte å kverne i bøker dag etter dag. 

Anonymkode: 0c59a...4c3

Jeg tok også 100% studier ved siden av full jobb. Det var tungt, men det gikk. Mannen min tar nå videreutdanning for å bli spesialsykepleier. Det er det ikke mulig å kombinere med full jobb. Han har praksisperioder på 10+ uker. 

Anonymkode: becdf...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er jurist (altså med master) og har det samme. Synes ikke det høres så ille ut til å ha en enkel bachelor. 

Anonymkode: 0f07a...007

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Knirke skrev (20 timer siden):

Ehm, nei... AML gjelder mange steder, men ikke alle. I min bransje gjelder den ikke.

De fleste sykepleiere jobber innendørs, og de aller fleste får reist hjem hver dag.

På hvilke måte gjelder ikke AML i din bransje? I utgangspunktet er det ikke lov å inngå avtaler som er dårligere enn hva AML sier.

Anonymkode: d2822...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (21 timer siden):

Ehm, nei... AML gjelder mange steder, men ikke alle. I min bransje gjelder den ikke.

De fleste sykepleiere jobber innendørs, og de aller fleste får reist hjem hver dag.

Hvilken bransje er dette da? Flybransjen er jo unntatt aml på en del områder vet jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

På hvilke måte gjelder ikke AML i din bransje? I utgangspunktet er det ikke lov å inngå avtaler som er dårligere enn hva AML sier.

Anonymkode: d2822...396

William_S skrev (1 minutt siden):

Hvilken bransje er dette da? Flybransjen er jo unntatt aml på en del områder vet jeg 

Sjøfart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er jurist (altså med master) og har det samme. Synes ikke det høres så ille ut til å ha en enkel bachelor. 

Anonymkode: 0f07a...007

Nå sitter ikke sykepleiere på kontor osv da, de har en helt annen jobbhverdag, så kan ikke bruke bachelor som utgangspunkt, for en ingeniør med bachelor kan tjene godt over dette igjen også, og de kan også ha kontorjobber( vet noen ikke har det). 

Blir for dum sammenligning.

Anonymkode: b3bb5...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...