Sofiei Skrevet fredag kl 14:10 #81 Del Skrevet fredag kl 14:10 Mye bra er jo allerede nevnt. En ting jeg husker er skolefjernsyn. Spesielt "du og jeg og kaktusen". En rev, en bjørn og en hare. Veldig politisk korrekt måte å ta opp forskjellige problemstillinger. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:16 #82 Del Skrevet fredag kl 14:16 Fragglene. Husker ikke om den ble sendt på 80 eller 90 tallet. Men den er vel fra 80 tallet. Jeg er født i 86, så må i såfall ha vært slutten av 80 tallet jeg så den hvis den ble sendt på 80 tallet. Tøydokke Anna. Anonymkode: 008ef...fa2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:10 #83 Del Skrevet i går, 01:10 AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 16.03): 🙄🤣 Jeg tror kanskje ikke HI ønsket en analyse fra folk som selv verken så på tv på 80tallet eller idet minste var født Anonymkode: 31260...82d Man kan vite mye om 80 tallet uansett om man ikke levde da Anonymkode: ad595...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:11 #84 Del Skrevet i går, 01:11 AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 11.55): NRK på åttitallet står igjen for meg som en liten tragedie. Jeg er selv født etter denne tiden, slik at mine inntrykk av perioden fremstår i retrospekt. På 80-tallet begynte NRKs undergangsfortelling. Det var på denne tiden at de begynte å bevege seg bort fra den eksperimenterende formen som sørger for at mange av deres programmer fra 60- og 70-tallet ennå holder seg og er mulig å se med utbytte, til at NRK begynte å sende grunne underholdningsprogrammer som i ettertid ikke er mulig å se for andre enn dem som gjennomlevet perioden. En utgave av 'LørDan' fra 1987 er i dag verdiløs å se, i motsetning til f.eks. 'Dikt eller udikt' fra 1967 eller 'Vi komponerer elektronisk musikk'. I dag later denne utviklingen til å akselerere. Ingen av programmene som ble sendt i 2024 vil være mulige om noen få år, rett og slett fordi de vil oppleves som irrelevante. Det tidløse er i ferd med å forlate vårt samfunn til fordel for nyhetens skandale. Tilgi mitt svar, men jeg synes det er trist. Anonymkode: 543e8...3e7 Enig, er selv født etter 80 tallet Anonymkode: ad595...c53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:25 #85 Del Skrevet i går, 01:25 Atte katte noa og Borgen skole. Anonymkode: c38bb...0ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:28 #86 Del Skrevet i går, 01:28 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Atte katte noa og Borgen skole. Anonymkode: c38bb...0ee Atte hva for no? Anonymkode: ad595...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:29 #87 Del Skrevet i går, 01:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Atte hva for no? Anonymkode: ad595...c53 Var et barnetv program:) Anonymkode: c38bb...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:33 #88 Del Skrevet i går, 01:33 AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 16.05): Født i 1975. Husker best Billedbrev med Erik Diesen og Miami Vice. Anonymkode: 92c06...094 Hadde Billedbrev fra Florida på video og drømte om å dra til Disney World. De mest traumatiske tvopplevelsene var Malstrøm og Rød Snø Grand Prix var stort og fulgte med fra 1982. Barnetv var så få dager i uka på norsk tv at det ikke ble så viktig for meg. Halvsju på lørdag var samlende, det samme var Dynastiet. Anonymkode: 2e141...d7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:35 #89 Del Skrevet i går, 01:35 Sofiei skrev (På 17.1.2025 den 15.10): Mye bra er jo allerede nevnt. En ting jeg husker er skolefjernsyn. Spesielt "du og jeg og kaktusen". En rev, en bjørn og en hare. Veldig politisk korrekt måte å ta opp forskjellige problemstillinger. Husker også det og vi så det på skolebiblioteket, for det var eneste stedet det var fremviser og video. Anonymkode: 2e141...d7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:38 #90 Del Skrevet i går, 01:38 Mizzy skrev (På 12.1.2025 den 10.31): Midt i smørøyet. To gode naboer. Emil i Lønneberget, Ronja og Pippi. Redda joppe. Og en serie med to nabohus der familien bodde. Og Labbetuss. Postman Pat Jeg hatet Rädda Joppe, död eller levande. Gikk jo enda mer på svensk tv og måtte bare skru av, samt To gode naboer. Hatet å se idioti på tv. Anonymkode: 2e141...d7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #91 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg hatet Rädda Joppe, död eller levande. Gikk jo enda mer på svensk tv og måtte bare skru av, samt To gode naboer. Hatet å se idioti på tv. Anonymkode: 2e141...d7a Så barsk og intellektuell du var da. Kan jeg få øutografen din? Anonymkode: 98d9f...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #92 Del Skrevet 2 timer siden Må legge til- husker med gru det elendige barnetv med plastelinafigurer og pappfigurer 🤣Så forferdelig kjedelig, og på repeat altfor ofte! Drømte om en god tegnefilm hver dag, men ble sjelden det 😂 Men mot slutten på 80 tallet eller tiiidlig 90 tall husker jeg de sendte en morgenprogram der det var tegnefilm noen minutter. Det var ofte "Per Ulv" (glemt det originale navnet) og mye mer min type tv 😁 Da fikk vi klatre i senga til foreldrene våre og se tv der hele gjengen før vi sto opp- stor stas og fine minner 💗 Anonymkode: 22690...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #93 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Må legge til- husker med gru det elendige barnetv med plastelinafigurer og pappfigurer 🤣Så forferdelig kjedelig, og på repeat altfor ofte! Drømte om en god tegnefilm hver dag, men ble sjelden det 😂 Men mot slutten på 80 tallet eller tiiidlig 90 tall husker jeg de sendte en morgenprogram der det var tegnefilm noen minutter. Det var ofte "Per Ulv" (glemt det originale navnet) og mye mer min type tv 😁 Da fikk vi klatre i senga til foreldrene våre og se tv der hele gjengen før vi sto opp- stor stas og fine minner 💗 Anonymkode: 22690...145 Som denne? Anonymkode: ad595...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå