Merlin Skrevet 9. januar #21 Del Skrevet 9. januar Den Danske serien Matador. Noe av det beste som er laget, faktisk like god i 2025. 3 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #22 Del Skrevet 9. januar Lurium skrev (4 timer siden): Britisk humor. Spesielt: Britisk humor på sitt ypperste! Anonymkode: 70982...d18 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #23 Del Skrevet 9. januar Gullars uten tvil. Tett fulgt av Pernille og Mr. Nelson. Anonymkode: f960a...dfe 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingo Bongo Skrevet 9. januar #24 Del Skrevet 9. januar Jul I Skomakergata. Jeg har SÅ gode minner fra denne serien. Det dummeste jeg gjorde var jo å prøve å se serien om igjen sammen med egne barn. Huff, så kleint. Serien bør bare forbli et godt minne, og aldri sees igjen. 7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 9. januar #25 Del Skrevet 9. januar God elg, Borgen skole, Twin Peaks, Ta sjansen. og en spennende ungdomsserie der noen jaktet på en diskett… kan den ha hett «Popkorn» tro? Eller operasjon popkorn, eller noe i den duren. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 9. januar #26 Del Skrevet 9. januar Og Mysteriet med det levende lik!!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #27 Del Skrevet 9. januar Har ingen nevnt Halvsju enda? Vi satt klistret hver lørdag. Men mest pga seriene som ble vist da, som Pelle Parafin og Brødrene Dal. Er det lov å nevne radio også? Tordivelen flyr i skumringen! 🥶 Anonymkode: cb5a6...698 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 9. januar #28 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): NRK på åttitallet står igjen for meg som en liten tragedie. Jeg er selv født etter denne tiden, slik at mine inntrykk av perioden fremstår i retrospekt. På 80-tallet begynte NRKs undergangsfortelling. Det var på denne tiden at de begynte å bevege seg bort fra den eksperimenterende formen som sørger for at mange av deres programmer fra 60- og 70-tallet ennå holder seg og er mulig å se med utbytte, til at NRK begynte å sende grunne underholdningsprogrammer som i ettertid ikke er mulig å se for andre enn dem som gjennomlevet perioden. En utgave av 'LørDan' fra 1987 er i dag verdiløs å se, i motsetning til f.eks. 'Dikt eller udikt' fra 1967 eller 'Vi komponerer elektronisk musikk'. I dag later denne utviklingen til å akselerere. Ingen av programmene som ble sendt i 2024 vil være mulige om noen få år, rett og slett fordi de vil oppleves som irrelevante. Det tidløse er i ferd med å forlate vårt samfunn til fordel for nyhetens skandale. Tilgi mitt svar, men jeg synes det er trist. Anonymkode: 543e8...3e7 Har du flere programmer fra 60- og 70-tallet som du kan anbefale? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 9. januar #29 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): 🙄🤣 Jeg tror kanskje ikke HI ønsket en analyse fra folk som selv verken så på tv på 80tallet eller idet minste var født Anonymkode: 31260...82d Dette er nok grunnen til at vedkommende skrev som anonym. Kan ikke skjønne at denne kommentaren er nødvendig? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #30 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): NRK på åttitallet står igjen for meg som en liten tragedie. Jeg er selv født etter denne tiden, slik at mine inntrykk av perioden fremstår i retrospekt. På 80-tallet begynte NRKs undergangsfortelling. Det var på denne tiden at de begynte å bevege seg bort fra den eksperimenterende formen som sørger for at mange av deres programmer fra 60- og 70-tallet ennå holder seg og er mulig å se med utbytte, til at NRK begynte å sende grunne underholdningsprogrammer som i ettertid ikke er mulig å se for andre enn dem som gjennomlevet perioden. En utgave av 'LørDan' fra 1987 er i dag verdiløs å se, i motsetning til f.eks. 'Dikt eller udikt' fra 1967 eller 'Vi komponerer elektronisk musikk'. I dag later denne utviklingen til å akselerere. Ingen av programmene som ble sendt i 2024 vil være mulige om noen få år, rett og slett fordi de vil oppleves som irrelevante. Det tidløse er i ferd med å forlate vårt samfunn til fordel for nyhetens skandale. Tilgi mitt svar, men jeg synes det er trist. Anonymkode: 543e8...3e7 Öde? 🤔😅 Anonymkode: 16202...b29 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #31 Del Skrevet 9. januar Snabeltann skrev (27 minutter siden): Og Mysteriet med det levende lik!!! Den var så skummel, men jeg måtte se!! Når gikk den? Jeg tenker kanskje 90-tallet? For jeg er født i 81 Anonymkode: 88a05...76e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhiteRabbit Skrevet 9. januar #32 Del Skrevet 9. januar Øynene bak maleriet i Brødrene Dahl og Spektralsteinene har satt sine spor hos meg… 😅 9 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #33 Del Skrevet 9. januar Twin peaks syntes jeg var skummel,husker spesielt dama som gikk og bar på en vedkubbe.Og så Dynastiet da! Jeg var i 30 årene da.Sikkert en del jeg har glemt. Anonymkode: 4eec1...f82 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #34 Del Skrevet 9. januar Det årlige sommershowet Ta sjansen i Holmenkollen. Elsket det! Anonymkode: c519c...363 8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 9. januar #35 Del Skrevet 9. januar I synkende rekkefølge: I Ville Vesten, Brødrene Dal, Mot Alle Vindar, og Halvsju. Jeg er født i 1970. I Ville Vesten husker jeg jeg alltid spiste med en "TV-pose", sikkert Stjerneposen som jeg fant bilde av på nettet nå. Det eneste jeg husker som skummelt er fra 70-tallet: Pompel og Pilt, og Mr. Rossi som hadde en forferdelig sjef som hadde en forferdelig hund og alltid hadde mareritt om sin forferdelige sjef og hund, husker jeg også som skummel og tragisk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #36 Del Skrevet 9. januar Merlin skrev (2 timer siden): Den Danske serien Matador. Noe av det beste som er laget, faktisk like god i 2025. Den kunne godt bli sendt igjen.. Kjøpte serien og så den på video etterpå, kassettene har jeg enda, men ikke videospiller- Anonymkode: 4eec1...f82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #37 Del Skrevet 9. januar Merlin skrev (2 timer siden): Den Danske serien Matador. Noe av det beste som er laget, faktisk like god i 2025. Den er fantastisk, ja. Noe av styrken ved den er hvordan de ulike karakterene utvikler seg, de fremstår som ekte personer med gode og mindre gode sider. Og nå fikk jeg denne sangen på hjernen igjen, etter alle disse år 🥰 Anonymkode: cb5a6...698 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. januar #38 Del Skrevet 9. januar I ville Vesten Der elvane møtes Dynastiet/Falcon crest Rød snø 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 9. januar #39 Del Skrevet 9. januar Dynastiet og The Cosby Show 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #40 Del Skrevet 9. januar Bingo Bongo skrev (3 timer siden): Jul I Skomakergata. Jeg har SÅ gode minner fra denne serien. Det dummeste jeg gjorde var jo å prøve å se serien om igjen sammen med egne barn. Huff, så kleint. Serien bør bare forbli et godt minne, og aldri sees igjen. Nå får du jaggu gi deg 😬 Anonymkode: 540c8...a39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå