AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Jeg har fast jobb men er på jobbleting, vil ha bedre arbeidstider og en jobb nærmere hjemmet. Mitt problem er at jeg har så dårlig selvtillitt i jobbsammenheng. Tenker meg selv ned, «hva er det jeg kan bidra med? Jeg er sikkert ikke god nok» osv er tanker som melder seg, selv om jeg innerst inne vet at jeg er god nok. Får prestasjonsangst av å lese jobbannonser. Er annet problem er at jeg er engstelig for å starte denne prosessen med å søke og gå på intervjuer. Jeg er redd for at min nåværende sjef skal bli sint eller skuffet over at jeg ønsker å søke meg vekk, selv om jeg vet at det bare er tullete tanker. Alle bytter jo jobb av og til og nå har jeg vært på samme arbeidsplass i snart 13 år. Jeg føler at jeg ikke fortjener å få en bedre arbeidshverdag, er ikke det veldig rart? HVA er galt med meg? Har funnet en spennende jobbannonse men kvier meg for å søke. Tenker bare på hva som kan gå galt, hva folk kommer til å tenke eller si. Jeg jobber med å gi blaffen i hva andre måtte mene , men er ikke så lett. Anonymkode: 6d172...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar Og en annen ting: jeg føler nesten jeg er utro når jeg går på jobbintervju, føler jeg gjør noe jeg ikke har lov til. Det er jo veldig merkelig?! ts Anonymkode: 6d172...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar Det er ikke noe galt med deg. Du er en person som søker trygghet. Vi er ulike på hvor villige vi er til å kaste oss ut i noe nytt (risiko). Det kan komme av at du har hatt det for komfortabelt over tid og ikke har utsatt deg for utfordringer. Så du må begynne å øve. Skriv en søknad da vel? Og jobb med selvtilliten og utfordre tankene. Anonymkode: 20fe2...68f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og en annen ting: jeg føler nesten jeg er utro når jeg går på jobbintervju, føler jeg gjør noe jeg ikke har lov til. Det er jo veldig merkelig?! ts Anonymkode: 6d172...480 Du er ikke uerstattelig. Hvis du slutter finner de en ny. Dette er noe du forteller deg selv for å slippe uroen rundt noe nytt. Anonymkode: 20fe2...68f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og en annen ting: jeg føler nesten jeg er utro når jeg går på jobbintervju, føler jeg gjør noe jeg ikke har lov til. Det er jo veldig merkelig?! ts Anonymkode: 6d172...480 Akkurat det er nok vanlig. Man vurderer jo å "forlate" jobben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar Kanskje du kunne hatt behov for å prate med en arbeidslivscoach/karrierecoach eller lignende? Google det for å finne noen i nærheten av deg. Jeg følger en som heter karrierekvinnen på Instagram, hun kan kanskje være rett person? www.karrierekvinnen.no Og så vil jeg bare si at det å skrive/sende en søknad er på ingen måte forpliktende. Se på det som en trening i å skrive søknader. Høres ut som at du trenger en god del trening i å snakke deg selv opp. Kanskje du skal starte med å øve deg på å skrive en liste over dine gode kvaliteter og så har du noe å gå etter når du skriver søknaden. Jeg tror tankene du har om dette er veldig vanlige, men at du kanskje føler litt ekstra på det? Er sjefen din en god leder så vil hen forstå at du ønsker bedre arbeidstider. Er hen en dårlig leder trenger du uansett ikke være lojal. Anonymkode: 12825...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke noe galt med deg. Du er en person som søker trygghet. Vi er ulike på hvor villige vi er til å kaste oss ut i noe nytt (risiko). Det kan komme av at du har hatt det for komfortabelt over tid og ikke har utsatt deg for utfordringer. Så du må begynne å øve. Skriv en søknad da vel? Og jobb med selvtilliten og utfordre tankene. Anonymkode: 20fe2...68f Det høres fornuftig ut, gjør godt å lese din mening. Føler meg så alene om disse tankene, alle andre begynner å studere/bytter jobb/går videre, mens jeg står på stedet hvil fordi jeg er så utrolig opptatt av trygghet. Hjernen min sier jeg må bli værende i jobben, mens hjertet mitt skriker at jeg må gå videre og prøve noe nytt. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ikke uerstattelig. Hvis du slutter finner de en ny. Dette er noe du forteller deg selv for å slippe uroen rundt noe nytt. Anonymkode: 20fe2...68f ❤️ Anonymkode: 6d172...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden): Akkurat det er nok vanlig. Man vurderer jo å "forlate" jobben. Uff ja, ingen god følelse. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du kunne hatt behov for å prate med en arbeidslivscoach/karrierecoach eller lignende? Google det for å finne noen i nærheten av deg. Jeg følger en som heter karrierekvinnen på Instagram, hun kan kanskje være rett person? www.karrierekvinnen.no Og så vil jeg bare si at det å skrive/sende en søknad er på ingen måte forpliktende. Se på det som en trening i å skrive søknader. Høres ut som at du trenger en god del trening i å snakke deg selv opp. Kanskje du skal starte med å øve deg på å skrive en liste over dine gode kvaliteter og så har du noe å gå etter når du skriver søknaden. Jeg tror tankene du har om dette er veldig vanlige, men at du kanskje føler litt ekstra på det? Er sjefen din en god leder så vil hen forstå at du ønsker bedre arbeidstider. Er hen en dårlig leder trenger du uansett ikke være lojal. Anonymkode: 12825...b0b Takk, skal sjekke opp tipset ditt❤️ Anonymkode: 6d172...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres fornuftig ut, gjør godt å lese din mening. Føler meg så alene om disse tankene, alle andre begynner å studere/bytter jobb/går videre, mens jeg står på stedet hvil fordi jeg er så utrolig opptatt av trygghet. Hjernen min sier jeg må bli værende i jobben, mens hjertet mitt skriker at jeg må gå videre og prøve noe nytt. ❤️ Anonymkode: 6d172...480 Følg hjertet ❤️ Det går bra Anonymkode: 20fe2...68f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 9. januar #10 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og en annen ting: jeg føler nesten jeg er utro når jeg går på jobbintervju, føler jeg gjør noe jeg ikke har lov til. Det er jo veldig merkelig?! ts Anonymkode: 6d172...480 Har du kommet på intervju? Jeg forstod det som du ikke hadde sendt søknad. Send søknad. Det verste som kan skje er at du får jobben. Om de finner noen andre er opp til de som ansetter å avgjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 9. januar #11 Del Skrevet 9. januar Ikke tro på alt du tenker, TS se på resultatene dine og hvilken tilbakemelding du får, så har du svaret på hvor god jobb du gjør og hva du evner. Når det gjelder å føle seg utro mot jobben som jobbsøker, er det vanlig. du skylder ingen arbeidsplass å bli der livet ut. Det er derfor jeg er sterkt imot arbeidsplasser som omtaler seg som "familien" - for man svikter vel ikke familien? nei, en jobb er en jobb og man har lov til å bytte. En som jobber i HR hos oss sa faktisk til meg en gang at de er skeptiske til folk som er på en arbeidsplass mer enn 3 år, for det viser manglende ambisjoner.. det er jo ekstremt den andre veien da, og ikke helt enig i at det er negativt å være lenge en plass, men at du søker deg ut viser at du er villig til endring og prøve ut noe nytt. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar Flintis skrev (12 minutter siden): Har du kommet på intervju? Jeg forstod det som du ikke hadde sendt søknad. Send søknad. Det verste som kan skje er at du får jobben. Om de finner noen andre er opp til de som ansetter å avgjøre. Jeg har søkt før på jobber og kommet til intervju, men konkurrerer i et tøft marked så gikk ikke min vei. Har litt trening da, men blir aldri komfortabel i denne prosessen. marsvin skrev (8 minutter siden): Ikke tro på alt du tenker, TS se på resultatene dine og hvilken tilbakemelding du får, så har du svaret på hvor god jobb du gjør og hva du evner. Når det gjelder å føle seg utro mot jobben som jobbsøker, er det vanlig. du skylder ingen arbeidsplass å bli der livet ut. Det er derfor jeg er sterkt imot arbeidsplasser som omtaler seg som "familien" - for man svikter vel ikke familien? nei, en jobb er en jobb og man har lov til å bytte. En som jobber i HR hos oss sa faktisk til meg en gang at de er skeptiske til folk som er på en arbeidsplass mer enn 3 år, for det viser manglende ambisjoner.. det er jo ekstremt den andre veien da, og ikke helt enig i at det er negativt å være lenge en plass, men at du søker deg ut viser at du er villig til endring og prøve ut noe nytt. Lykke til! Det var klokt sagt🙏🏼 jeg skylder faktisk ikke jobben min å være der livet ut, jeg er bare altfor lojal. Anonymkode: 6d172...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #13 Del Skrevet 9. januar Jeg er i en annen situasjon hvor jeg sa opp en ny jobb etter bare tre dager da jeg så flere røde flagg. Selv om jeg umiddelbart følte på dårlig samvittighet og ble bekymret for hva andre ville tenke, er livet for kort til å være i en jobb man mistrives i. Til syvende og sist er det mine egne ønsker og behov som må komme først, og jeg har ingen plikt til å skylde arbeidsgiveren noe. Som en annen bruker skrev: Følg hjertet ❤️ Anonymkode: b30ea...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 9. januar #14 Del Skrevet 9. januar Det du opplever er 100% normalt🙂😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå