Gå til innhold

adenomyose

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt mye verk siden 15 års alder, kjennes som lufta er slått ut av meg, det verker fra korsrygg til nederst i magen og nedover beina. Dette har vert spesielt ille ved mens men også utenom mens. Har ikke hatt mens på 12 år pga spiral og cerazette men disse dagene kommer allikevel og eneste forskjellen er at jeg ikke blir sengeliggende (ble det v mens). To gynekologer har sagt det kan være adenomyose. Nå har jeg også smertefulle kuler i underlivet og det på toppen blir bare så alt for mye. Jeg er i overgangsalder, bruker hormoner for det, smertene er de samme. Er det for sent å be om å få røska ut spetakkelet? Hva må til for å få en slik operasjon når dette ikke er synlig på ultralyd?

Og, smertestillende er en utfordring. Paracet og pinex tar det ikke, naproksen tåler jeg ikke (får heftige utslett som må behandles av hudlege). Tungvindt å gå med varmepute støtt.

Anonymkode: 14352...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg står på venteliste på sykehus for vurdering på å fjerne hele greia selv nå pga adenomyose. Null problem å få henvisning fra gynekolog som påviste ad. gjennom innvendig UL men gå privat til en gyn som vet hva de driver med er min anbefaling samt om mulig velg kvinnelig gyn (har ikke tall på hvor mange ganger mannlige "eksperter" innenfor gynekologi rett og slett har gaslightet utfordringene mine).

Anonymkode: 5be33...1be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt mye verk siden 15 års alder, kjennes som lufta er slått ut av meg, det verker fra korsrygg til nederst i magen og nedover beina. Dette har vert spesielt ille ved mens men også utenom mens. Har ikke hatt mens på 12 år pga spiral og cerazette men disse dagene kommer allikevel og eneste forskjellen er at jeg ikke blir sengeliggende (ble det v mens). To gynekologer har sagt det kan være adenomyose. Nå har jeg også smertefulle kuler i underlivet og det på toppen blir bare så alt for mye. Jeg er i overgangsalder, bruker hormoner for det, smertene er de samme. Er det for sent å be om å få røska ut spetakkelet? Hva må til for å få en slik operasjon når dette ikke er synlig på ultralyd?

Og, smertestillende er en utfordring. Paracet og pinex tar det ikke, naproksen tåler jeg ikke (får heftige utslett som må behandles av hudlege). Tungvindt å gå med varmepute støtt.

Anonymkode: 14352...a7f

Synes ikke du virker særlig sympatisk med måte du uttaler deg og ordmelleger deg om dine kvinnelige kjønnsprganer. 

Du ber om å få satt en sprøyte med Zoladex så du kommer i kunstig overgangsalder. Da får du smertefred om det er smertene som er verst å leve med? 

Anonymkode: 13778...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...