AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Har en kollega på jobben. I julen sendte jeg venneforespørsel til vedkommende. Den er ikke akseptert eller gjort noe med. Nå har jeg oversett personen og har ikke lyst å snakke med vedkommende. Hva hadde du gjort om det var deg? Anonymkode: d3e00...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden mange bruker ikke fb lenger, mange ønsker ikke ha kollegaer på Facebook. Å slutte å snakke med personen på jobb er ekstremt barnslig og med på å gjøre arbeidsmiljøet dårlig. Jeg hadde ikke tolerert det om jeg var sjefen din. 24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Har du ikke sosiale antenner? Anonymkode: bfaab...dfc 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har en kollega på jobben. I julen sendte jeg venneforespørsel til vedkommende. Den er ikke akseptert eller gjort noe med. Nå har jeg oversett personen og har ikke lyst å snakke med vedkommende. Hva hadde du gjort om det var deg? Anonymkode: d3e00...a86 Har en samboer som fikk nettopp venneforespørsel av en kollega. Han vil ha nærmeste kollegaer som venner på fb men ikke andre han har jobbet bare korttid med. Som er forståelig. Samboeren min følte også hun var litt for interessert enn bare å være en kollega og det gjorde han utilpass. Tenker det kan være flere grunner til det og da må du bare respektere det. Om du ikke gidder å snakke med den på jobb er jo det ditt problem. Anonymkode: f8df0...5b1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Blir litt for dumt synes jeg å overse og ikke vil snakke med kollegaen din bare for vedkommende ikke har godtatt en venneforespørsel på Facebook. Det kan være flere grunner til at kollegaen din ikke har akseptert venneforespørselen. Kollegaen din har glemt ut at han/hun har en venneforespørsel fra deg? Siden personen ikke har gjort noe med den, altså trykket aksepter eller ignorer. Kanskje personen ikke vil ha andre enn nærmeste familie og venner på Facebook vennelisten? Uansett grunn må du respektere om noen ikke godtar en venneforespørsel. På jobben kan dere fortsette som før og ikke ignorere personen bare pga sosiale medier. Endret 22 timer siden av GlitrendeSjokolade 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden monican94 skrev (6 timer siden): mange bruker ikke fb lenger, mange ønsker ikke ha kollegaer på Facebook. Å slutte å snakke med personen på jobb er ekstremt barnslig og med på å gjøre arbeidsmiljøet dårlig. Jeg hadde ikke tolerert det om jeg var sjefen din. Her kom fasiten allerede i andre innlegget. De fleste bruker ikke FB, og de som gjør det er det ofte grunnet familiære ting at man er der. FB slik vi brukte det i ''gamle'' dager med alskens venner, kollegaer og bekjente = 2012 Anonymkode: f76db...0d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Det kunne fort vært meg, jeg er ikke interessert i at nåværende eller tidligere kolleger kan bla i gamle innlegg og bilder. Det kan være at du er litt grenseoverskridende uten å forstå det, fb er mest et privat og ikke offentlig sted for de fleste. Nå har jeg selv forøvrig gått helt ut av fb, og flere og flere gjør det, eller de sjekker ikke innom lenger. Anonymkode: 32daf...951 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Det kunne vært meg. Jeg har skrudd av varsler og er innom en gang i måneden for å sjekke en spesifikk gruppe, og jeg sjekker ikke om det har kommet nye venneforespørsler. At jeg ikke er opptatt av Facebook mer eller at nye kollegaer eventuelt skal kunne lese alt jeg postet i 2014, betyr ikke at jeg er fiendtlig innstilt til dem. Anonymkode: 2cf66...e42 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Det å ikke akseptere forespørselen er det samme som å fortelle meg at vedkommende ikke vil ha meg der eller ikke liker meg. Anonymkode: d3e00...a86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Jeg sjekker fb kun ett par ganger i året... Jeg ville blitt veldig overrasket dersom en kollega helt ut av det blå bare begynte overse meg. Det er en oppførsel som hører hjemme på ungdomsskolen. Anonymkode: f3d87...5d0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det å ikke akseptere forespørselen er det samme som å fortelle meg at vedkommende ikke vil ha meg der eller ikke liker meg. Anonymkode: d3e00...a86 Men at jeg ikke vil ha deg på fb trenger ikke bety at jeg ikke liker deg, det betyr at jeg deler mer private ting der enn jeg er komfortabel med at du har innsyn i. Du kan fint være en kollega jeg setter på i jobbsammenheng selv om jeg ikke ønsker å dele privatlivet mitt med deg (eller ønsker å vite så mye om deg. De gangene jeg har angret på å ha lagt til kollegaer og etter hvert ble mer restriktiv, handlet det som regel om hva de delte.). 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Daria skrev (4 minutter siden): Men at jeg ikke vil ha deg på fb trenger ikke bety at jeg ikke liker deg, det betyr at jeg deler mer private ting der enn jeg er komfortabel med at du har innsyn i. Du kan fint være en kollega jeg setter på i jobbsammenheng selv om jeg ikke ønsker å dele privatlivet mitt med deg (eller ønsker å vite så mye om deg. De gangene jeg har angret på å ha lagt til kollegaer og etter hvert ble mer restriktiv, handlet det som regel om hva de delte.). Du vet at det går an å bruke innstillinger på Facebook for å begrense hvem som kan se enten hele, eller bare deler av profilen din? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Millimani skrev (3 minutter siden): Du vet at det går an å bruke innstillinger på Facebook for å begrense hvem som kan se enten hele, eller bare deler av profilen din? Det vet jeg. Jeg velger likevel å være restriktiv på hvem jeg legger til som venner. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Synes dette er stygt gjort og tror jeg skal slette forespørselen og ignorere vedkommende fremover. Har gjort det nå. Ikke snakket med etter. Anonymkode: d3e00...a86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Synes dette er stygt gjort og tror jeg skal slette forespørselen og ignorere vedkommende fremover. Har gjort det nå. Ikke snakket med etter. Anonymkode: d3e00...a86 Har du arbeidsuke på ungdomsskolen? Anonymkode: a7e17...d28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har en kollega på jobben. I julen sendte jeg venneforespørsel til vedkommende. Den er ikke akseptert eller gjort noe med. Nå har jeg oversett personen og har ikke lyst å snakke med vedkommende. Hva hadde du gjort om det var deg? Anonymkode: d3e00...a86 Håper personen tar din oppførsel videre. Skulle likt å se fjeset til HR når du forklarte hvorfor du oppfører deg uprofesjonelt. Kjære vene, de fleste bruker ikke Facebook lenger. Og de som gjør det, har enten "alle eller ingen" på lista. Hvorfor la du til en kollega som ikke er en venn? Anonymkode: fd2fc...762 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Synes dette er stygt gjort og tror jeg skal slette forespørselen og ignorere vedkommende fremover. Har gjort det nå. Ikke snakket med etter. Anonymkode: d3e00...a86 Hvorfor er det så viktig for deg å være venn med denne personen på sosiale medier? Jeg synes det er din oppførsel som er stygg her, ved å ignorere kolleger, og forvente at alle bruker sosiale medier på samme måte som deg... Hadde du vært min kollega og oppført deg slik, så hadde jeg sterkt vurdert å ta en samtale med ledelsen om oppførselen din... Anonymkode: f3d87...5d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er kun venner med familie. Bruker bare Facebook, fordi mine foreldre, svigers og tanter på 60+ bruker Facebook. Kan ikke være venner med andre, da samtlige av gamlingene skriver private meldinger direkte på feeden min. De deler også mye rart, som de fint kan tagget meg i. Jeg har bedt min far flere ganger om å slutte å dele sine egne innlegg ti ganger etter hverandre. Han forstår ikke hva jeg snakker om. Senest i morges delte han et bilde av sin hovne storetå SEKS ganger. Som han selvfølgelig tagget meg i. "Jeg smalt tåa da jeg gikk på do i natt " De er håpløse. Anonymkode: f313b...092 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det å ikke akseptere forespørselen er det samme som å fortelle meg at vedkommende ikke vil ha meg der eller ikke liker meg. Anonymkode: d3e00...a86 Nå må du gi deg..... Anonymkode: e3bb3...0c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det å ikke akseptere forespørselen er det samme som å fortelle meg at vedkommende ikke vil ha meg der eller ikke liker meg. Anonymkode: d3e00...a86 Nei, det betyr ikke nødvendigvis det. Men hvorfor har du lagt til noen du ikke er venn med? Det er veldig rart... Jeg har lagt til noen få kollegaer i hele mitt liv, og det er folk jeg har jobbet lenge og nært med. Men som forklart her, er det få som er på face om dagen. Og enda færre som legger til kollegene. Anonymkode: fd2fc...762 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå