Gå til innhold

OBS ADVARSEL‼️ bilde av stortå! Jeg har litt lang tånegl og sparket borti en kant, redd jeg mister neglen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått fingrene i klem noen ganger, der neglene falt av. Alle ble blå også falt de av noen dager etterpå. Det i seg selv gjorde ikke vondt og det vokste ut ny negl på fingrene etter en stund. Var veldig rart å se under neglen 🙈 det må mer kraft til enn å sparke borti en kant. 

Edit: når det er sagt så er stell av føttene. Du går med sokker mange timer, tærne kan legge seg inntil hverandre og skrape opp osv. 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er ståa med tåa i dag?

Anonymkode: 49d88...0cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slappe av 🤗 

nå skal du gjøre følgende;

Sett føttene oppi grønnsåpebad, få vegg den daue huden. Så klipper du neglene dine. Pass på at de ikke blir for korte på kantene så de ikke gror inn.

om du skulle miste en negl så gjør det ingenting. 
det som skjer er:

1: negl endrer farge til blå eller sort

2: negl løsner gradvis

3: negl har forberedt seg og dannet en hinne der negl var før så det er ikke et åpent sår liksom.

4: ny negl vokser ut og den vokser ganske fort.

Jeg har mistet negler både på føtter og fingre, og det gjør ikke vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Først nå er ømheten så og si helt vekk, må bare finne neglesaksen så skal jeg klippe. Men hvorfor skal det kun være lange negler på fingrene og ikke på tærne?

Anonymkode: 8d9bb...4fe

Poenget vi forsøker å si til deg at du ikke trenger å vente til tåa ikke gjør vondt eller slutter å være øm fir å klippe den. Ved å klippe den blir du raskere bedre.

Anonymkode: 64195...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Først nå er ømheten så og si helt vekk, må bare finne neglesaksen så skal jeg klippe. Men hvorfor skal det kun være lange negler på fingrene og ikke på tærne?

Neglene på fingrene skal heller ikke være lange 

Anonymkode: 80b70...309

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 17.15):

Ja skal klippe neglen når den ikke er øm mer, men skal ikke negler være litt lange da egentlig?

Lange tånegler, særlig på stortærne = hull i sokkene. Og hva er problemet med å klippe en negl selv om tåa er øm.

Anonymkode: ea44b...24f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du noe angst for å klippe negler? 

Anonymkode: c43e7...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du et lite barn, ts?

Anonymkode: 0e318...728

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må være et troll. Trolletråd. Har hørt at troll liker lange tånegler 😬🤣

Anonymkode: c43e7...eaa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 2.03):

Takk for beroligende svar. 
jeg er svært dårlig til stell av føtter, det tilstår jeg glatt. Skal klippe den når ømheten forsvinner

Du må klippe neglen - nå. Spiller ingen rolle om den er øm- det har du stelt i stand selv med å ikke klippe den i utgangspunktet. Ta et fotbad, så neglen myknes litt, også får du den klippet asap. Om du er redd for å miste neglen, så kan jeg informere deg om at sjansen øker for det ved å ikke klippe den- det blir unormalt trykk hver gang du har sko på osv. 

Hvorfor klipper du neglene så sjeldent? Det blir vanskelig å få de klipt når de er så lange… Har du problem med føtter? I såfall ville jeg spandert de hundrelappene på en fotpleier hver 4-6 uke

Anonymkode: f8f9b...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 17.15):

Ja skal klippe neglen når den ikke er øm mer, men skal ikke negler være litt lange da egentlig?

Tånegler bør holdes korte. Om du får tåa i klem i en dør feks, så kan det gjøre ekstra vondt om tåneglene er lange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er også fare for inngrodd negl om du ikke klipper dem. I tillegg så ser jeg herifra, at du må smøre føttene dine. Du har hard og tørr hud på stortå. Det er uhyre viktig å ta vare på sine føtter. Bare å komme i gang med fotbad, krem, neglesaks og kanskje også en liten runde med fila på negl og hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, vi har alle våre grunner til å ikke alltid ha velstelt hår eller negler som  passer med moteblad-idealet. Ingenting galt i det! Ignorer trollene, de vet ikke bedre❤️ 

Det er ingenting farlig med å miste tånegler. De vokser ut igjen! :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Oppdatering

neglen ee klippet og fortsatt i samme farge, så jeg kommer ikke til å miste den nå. Planlegger fotbad i kveld men hvilken såpe skal jeg bruke til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oppdatering

neglen ee klippet og fortsatt i samme farge, så jeg kommer ikke til å miste den nå. Planlegger fotbad i kveld men hvilken såpe skal jeg bruke til det?

Jeg ville bare tatt litt dusjsåpe. Hvorfor gjøre det vanskelig. :) 

Anonymkode: 24cd9...194

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 10.59):

Jeg ville bare tatt litt dusjsåpe. Hvorfor gjøre det vanskelig. :) 

Jeg tok bare litt lunket vann, såpe og varmt vann kan tørke ut huden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er bare bra for deg å vaske føttene med såpevann av og til. Det er faktisk anbefalt å gjøre som en del av normal hygiene og ikke noe farlig. Vask deg godt med såpe i minst 30 sekunder, gni over og under foten og mellom alle tærne. Da vil du kjenne at gammel og død hud løsner og faktisk vil foten se penere og mindre tørr ut enn den gjorde før du vasket. Du kan smøre deg med en fuktighetskrem etterpå hvis du er redd for å få tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må jo vaske bena med såpe… ellers blir det jo uggen lukt til slutt. Såpe og vann, og deretter fuktighetskrem om du blir tørr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...