AnonymBruker Skrevet i går, 22:07 #1 Del Skrevet i går, 22:07 Ref tråden om læreren som ønsker å bytte jobb/omskoleres for å få høyere lønn. Visse kommentarer gir inntrykk av at høy lønn er forbeholdt de «veldig spesielle», likevel er det så mange på kg som skriver at de tjener greit over snittet. så til dere som tjener over enn snittet, har dere alle en veldig spesialisert utdanning, svært krevende arbeidsoppgaver og ugunstig arbeidstid med mye press og stress? Anonymkode: f6023...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:10 #2 Del Skrevet i går, 22:10 Doktorgrad og vanlig kontorjobb Anonymkode: ac8fe...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet i går, 22:13 #3 Del Skrevet i går, 22:13 Fullført ungdomsskole. 1 år yrkesfag før jeg hoppet av å startet å jobbe i et håndverks yrke. jobber som konsulent i samme bransje nå 20 år etter, ligger på 900-1,2 mill i året litt avhengig av resultater. privat næringsliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Gjennomsnittsinntekten i Norge var 704.000 i 2023, og medianinntekten 631.000. Så da er jeg litt over snittet. Er kommunal saksbehandler, med mastergrad og full ansiennitet - samt at jeg jobber i en av kommunene med best lønn for mitt felt. Jobber i barneverntjeneste, så definitivt over gjennomsnittlig grad av stress og press. Anonymkode: 3e24f...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Doktorgrad og 20 års ansiennitet + mye annen ekstra utdanning også. Spesialisert kompetanse det er vanskelig å erstatte. Tjener likevel bare marginalt mer enn jeg hadde gjort i skolen… Anonymkode: 163d9...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden (endret) Mastergrad og to bachelorgrader. I tillegg mye annen etterutdanning (årsstudium, enkeltstudier osv). Jeg har både spesialisert og generell utdanning, og har jobbet mange år i finansbransjen. Mine fagkombinasjoner gjør at jeg lett får meg jobb, og er relativt ettertraktet. Jeg forhandlet meg opp 10 lønnstrinn da jeg skiftet jobb fra en skole til en annen i høsten i fjor. Jeg jobber faktisk som lærer, er kontaktlærer. Har nesten full ansiennitet og er lektor med opprykk. Jeg har også eget ENK som gjør at jeg tjener ca 820-50 000 kr i året. Vi som er lektor med opprykk med kontaktlærerfunksjon har jeg relativt greit betalt (over gjennomsnittslønn), men jeg vil jo ikke gå opp noe særlig mer heller (jeg kan gå opp ett lønnstrinn til, med mindre noe spesielt forhandles fram lokalt). Endret 23 timer siden av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charminia Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Jeg er siviløkonom, dvs mastergrad i økonomi. Jobber i privat næringsliv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Siviløkonom her også med jobb i det private. Har ikke personalansvar men fagansvar og prosjektlederansvar. Tjener knapt 1 mill. Anonymkode: 523b4...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Økonomi grad( 3 årig), og noe enkelt fag knyttet direkte til arbeidsplass/oppgaver. Tjener 800 00 +/-, veldig spesiell offentlig stilling hvor det ikke er mulig å finne tilsvarende oppgaver i det private. Med ansvarsnivået og oppgaver er jeg sannsynligvis et par hundretusener underbetalt... Anonymkode: 6b5e9...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden Siviløkonom/NHH, privat næringsliv. Høy lønn. Lite overtid, men noen topper. Mye fleksibilitet, men må ha et øye på ting, også kvelder og ferier. Ikke noe stress/press. Anonymkode: 5899a...f33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gjennomsnittsinntekten i Norge var 704.000 i 2023, og medianinntekten 631.000. med dette som utgangspunkt tjener jeg godt over snittet, jeg har bare yrkesskole i bunn, men med etterutdanning har jeg flere eksamener i tillegg til bachelor og master som ikke er innen mitt fagområde i dag, men med 30 års ansienitet tjener jeg lagt fra bra med mine 900K pluss overtid.. Anonymkode: 271fc...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Farmasøyt, master. Tjener 1,3 mill som leder i et apotek. Har jobbet i omtrent 20 år. Anonymkode: 95e7e...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venkman Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Lokomotivfører, absolutt en spesialisert utdanning, og kan ikke brukes til så mye annet enn på jernbanen 😅 Tjente 1.4m i 2024. Mye ugunstig arbeidstid, men også svært mye fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Psykologspesialist. Tok ca. ti år etter utdanning før jeg tjente godt. Lå lenge under snittet som nyutdannet. Men tjener nå 930 000,- Anonymkode: 37446...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Befalsskole i forsvaret, og endel kurs igjennom tidligere jobber. Har sagt ja til muligheter som byr seg, og prøvd å yte det lille ekstra når jeg har sett ting som må gjøres på arbeidsplassen gjennom årene. Dette har fått.rt meg til stillingen jeg har i dag med fagansvar i det private næringsliv, grunnlønn 1.1 og med varierende tillegg på mellom 200' og 400' i året. Anonymkode: 59484...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden Siviløkonom. 2 mill. Anonymkode: db83f...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Ingeniør. Bachelor. Tjener nå 850K i året før overtid. Periodevis veldig mye press, frister og overtid, men har vært rolig det siste året. Kanskje noen finner dette provoserende, men 850K er ikke hva det engang var etter dyrtid og inflasjon. Med lån og bolig i Oslo føler jeg ikke at dette er mer enn hva jeg trenger. Anonymkode: 730e0...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden UX designer med mastergrad og 7 års erfaring. Tjener 970k. Har en morsom og kreativ jobb. Anonymkode: 32f0d...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Jurist i privat sektor, men selskapet er heleid av offentlig sektor. 15 års erfaring. Tjener i underkant av 1,1 mill. Ikke personalansvar, men har en veldig selvstendig fagstilling. Anonymkode: 2e7c2...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå