AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:18 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:18 Hvert år får vi vite hva median/gjennomsnittslønnen ligger på. Både median og gjennomsnitt er jo ganske greit å forstå seg på. Men jeg har ikke helt greid å forstå hvilke tall de bruker i regnestykket. Er feriepenger/overtid/bonuser med i regnestykket? Noen som vet? Anonymkode: 06b65...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:38 #2 Del Skrevet i går, 06:38 Det står på sidene til SSB. Overtid er ikke med da det er 100% stillinger som sammenlignes (overtid vil gi flere timer og tilsvare en høyere stillingsprosent), men bonuser og andre tillegg er med. Anonymkode: 51a0d...1e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Takker, ser nå hva du mente med kildene til SSB. Syns bare det ble litt komplisert å finne frem på https://www.ssb.no/statbank/table/11419 Anonymkode: 06b65...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det står på sidene til SSB. Overtid er ikke med da det er 100% stillinger som sammenlignes (overtid vil gi flere timer og tilsvare en høyere stillingsprosent), men bonuser og andre tillegg er med. Anonymkode: 51a0d...1e5 Det tviler jeg veldig, veldig sterkt på. Hvordan vet SSB hva du har jobbet i overtid, og hva som måtte være andre typer kompensasjon? De ser din årlige inntekt. De ser ikke avtalen mellom deg og arbeidsgiver hvor grunnlønnen din står. Mulig jeg tar feil, rettled i så fall? Anonymkode: 4d633...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tviler jeg veldig, veldig sterkt på. Hvordan vet SSB hva du har jobbet i overtid, og hva som måtte være andre typer kompensasjon? De ser din årlige inntekt. De ser ikke avtalen mellom deg og arbeidsgiver hvor grunnlønnen din står. Mulig jeg tar feil, rettled i så fall? Anonymkode: 4d633...495 De ser heller ikke din turnus, 100% arbeid er ikke samme antall timer i alle yrker. De ser ikke hviletidskompensasjon, de ser ikke nødvendigvis ev. tariffavtale, de ser ikke hvilke egne avtaler du har gjort med sjefen i et mindre, privat firma, osv. Mange faktorer som spiller inn, og jeg klarer ikke forstå hvordan SSB skiller ut overtid mot andre tillegg. Eksempelvis har jeg et vaktttillegg, som ikke utløser overtid før det går så og så lang tid, men tillegget er uansett utover min 100% stilling. Når det utløser overtid, har den typen overtid en egen kode, om det er relevant. For meg virker det snålt at SSB har såpass med innsikt i bedriftens virksomhet. Anonymkode: 4d633...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det tviler jeg veldig, veldig sterkt på. Hvordan vet SSB hva du har jobbet i overtid, og hva som måtte være andre typer kompensasjon? De ser din årlige inntekt. De ser ikke avtalen mellom deg og arbeidsgiver hvor grunnlønnen din står. Mulig jeg tar feil, rettled i så fall? Anonymkode: 4d633...495 All overtid rapporteres inn på egne poster når lønn føres. Dvs at det er ganske enkelt å trekke ut tallene man ønsker å lese av. Anonymkode: 19bff...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå