Gå til innhold

Går man egentlig ned i vekt av å kutte sukker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kuttet alt av sukker i form av kaker, godteri, bakst osv. Spiser ellers vanlig. Kan jeg egentlig regne med å gå i vekt nå? Normalvektig og har veid det samme i mange år.. 

Anonymkode: ef5d0...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sluttet med sukker for en tid tilbake, og appetitten min på vanlig mat gikk også ned sammen med søtsuget. Jeg gikk ned litt, ja.

Anonymkode: b729c...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du normalvektig må du enten trene eller spise mindre. Hvorfor skal du ned hvis du er normalvektig? 

Anonymkode: 61cf3...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du går ned i vekt av å spise mindre kalorier enn du forbrenner.

Du kan fortsatt spise mer enn du forbrenner selv om du har kuttet ut sukker.

Anonymkode: eb66a...548

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du normalvektig må du enten trene eller spise mindre. Hvorfor skal du ned hvis du er normalvektig? 

Anonymkode: 61cf3...e35

Jeg er i øvre del av normalskalaen; så hadde ikke skada med noen kilo ned:) Har også begynt å trene mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har kuttet alt av sukker i form av kaker, godteri, bakst osv. Spiser ellers vanlig. Kan jeg egentlig regne med å gå i vekt nå? Normalvektig og har veid det samme i mange år.. 

Det hjelper ikke å kutte sukker hvis man ender med å spise mer av andre ting, du må få i deg færre kalorier enn du forbrenner for å gå ned.

Anonymkode: 8737d...174

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spørs jo hvor mye kuttet utgjør, altså hvor mye du brukte å spise før. Og om du har erstattet det med andre kalorier, eventuelt begynt å bevege deg mindre. Hvis du før spiste boller, sjokolade og drakk sukkerfri brus hver dag; sannsynligvis ja. Hvis du spiste slik sjeldent, men derimot har begynt å spise mandler for å være sunn, så går du mer sannsynlig opp. 

Anonymkode: bf188...c89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Spørs jo hvor mye kuttet utgjør, altså hvor mye du brukte å spise før. Og om du har erstattet det med andre kalorier, eventuelt begynt å bevege deg mindre. Hvis du før spiste boller, sjokolade og drakk sukkerfri brus hver dag; sannsynligvis ja. Hvis du spiste slik sjeldent, men derimot har begynt å spise mandler for å være sunn, så går du mer sannsynlig opp. 

Anonymkode: bf188...c89

Jeg spiste mest i helgene. Ellers er kostholdet ca det samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...