AnonymBruker Skrevet i går, 20:01 #1 Del Skrevet i går, 20:01 Hvordan takler man sult følelse på best mulig måte? Holder på med vektnedgang og selv om jeg forsøker spise godt med proteiner og drikke mye vann så sliter jeg med å takle sult følelsen... Anonymkode: f6284...5ff 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:15 #2 Del Skrevet i går, 20:15 Jeg vet ikke hvor mye proteiner du spiser, men pass på at det er en bra mengde. Spis også fiber/trege karbohydrater og masse, masse grønnsaker til hvert måltid. Du kan bruke grønnsaker som mellommåltid om du er småsulten. Anonymkode: a995e...ad5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Aktiviser deg med noe helt annet sånn at du ikke fokuserer på sulten. Har slitt med overvekt selv, og det var alltid i de periodene hvor jeg var veldig travel, opptatt med mye på jobb eller sosialt, at jeg gikk ned i vekt uten å tenker over at jeg hadde spist mindre. Har brukt denne erfaringen i vedlikehold. Det blir en vane å at sulten tar mindre og mindre plass i bevisstheten om du ikke forkuserer på den. Eller gjerne hyperfokuser på den i typ 10 minutter, men vent til den går over. Prøv å ikke være en slave av den. Mitt mantra er alltid: Jeg har spist nok. Kroppen har fått det den trenger. Alt annet er hjernestøy. Anonymkode: 75be6...b14 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden De gangene jeg har virkelig kjent på sult følelse... Så har jeg drukket ett stort glass med vann, tygget tyggis, eller pusset tennene. Det funker for meg. Anonymkode: 8f049...149 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Man kan spise ganske mye kylling og ris på f eks 1600 kalorier, som er veldig lavt. Så du burde ikke gå sulten på rett mat. Anonymkode: a07f4...924 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden Drikk et stort glass vann og gjør noe som distraherer deg, sultfølelsen går bort om ikke lenge. Anonymkode: 7107e...9fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan takler man sult følelse på best mulig måte? Holder på med vektnedgang og selv om jeg forsøker spise godt med proteiner og drikke mye vann så sliter jeg med å takle sult følelsen... Anonymkode: f6284...5ff Tenk på alle som lever på lite i denne verden men må fokusere på alt annet og jobbr hardt samtidig. Du greier du du og. Anonymkode: db3eb...982 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden Du må jo bare kjenne på det og gå igjennom det. Du kan prøve å distrahere det vekk med å få fokus på alt annet enn mat og deg selv. Anonymkode: db3eb...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Har gått ned flere titalls kilo, ikke kjent så mye på sult. Passer på å ikke ha godteri og sånt i huset. Man skal ikke føle på sult. Har jeg vært sulten har jeg spist en brødskive eller noe. Hold deg unna grønnsaker. Alle skriker nok nå, men det er sant. De gangene jeg prøvde å gå ned i vekt med å inkludere mye grønt / frukt var jeg konstant sulten. Spis kjøtt, egg, brødskiver med vanlig pålegg osv osv. MYE proteiner. Jeg skal ha mellom 150-200 proteiner om dagen (trener en del). To brødskiver med egg og kaviar til frokost med en iskaffe/yt Shake holder deg mett i flere timer. Jeg spiser mer kalorier til frokost enn middag for syns det er det viktigste. Etter middagstid er man ikke så veldig aktiv uansett. Man skal ikke sulte seg ned i vekt for da sprekker man fort Anonymkode: 23c45...389 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden 1. Sult er ikke farlig. Du dør ikke. 2. Sult er forbigående. Du er ikke skrubbsulten i flere timer. Det tar "tak" en liten stund, og så slipper det. Er man vandt til å spise veldig kaloritett eller mye mat, så vil kroppen mase om mat selv om den ikke trenger mat. De som sier at sult er et tegn på at du må spise, vet ikke hva de snakker om... Spiser du et godt og mettende måltid og blir sulten etter èn time så er det klart at kroppen din ikke trenger mer mat, men hodet ditt vil ha mer. Anonymkode: 41af3...666 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Skille mellom sult og craving. Ved sult mellom måltidene kan du fint fylle på med mengder av feks knaskerøtter/cherrytomater/agurkstaver/klementiner osv. Ved craving har du lyst på noe usunt, og det er noe annet enn sult. Da syns jeg det hjelper å drikke kaffe eller pusse tenner. Det er her disiplinen må ligge. Anonymkode: 19e68...263 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden ved å erkjenne at sult er en følelse på linje med andre, det er ikke farlig å kjenne på sult om man normalt sett ellers er frisk. Anonymkode: 9ac74...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Hva spiser du siden du er så sulten? Spiser man mye egg og havregrøt f.eks. metter det jo en halv dag her ca. Da trenger man ikke så mange kalorier i løpet av en dag. Slank, men har aldri gått sulten likevel Anonymkode: 2e7a0...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Koffein, nikotin, kokain. Anonymkode: 3b9f9...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå