AnonymBruker Skrevet i går, 19:57 #1 Del Skrevet i går, 19:57 Det er visst påvist lav blodprosent (vet ikke tallet), og vedkommende er lagt inn i påvente av gastroskopi og koloskopi i morgen. Jeg skjønner at det blir spekulasjoner, men noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: 568f6...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:02 #2 Del Skrevet i går, 20:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er visst påvist lav blodprosent (vet ikke tallet), og vedkommende er lagt inn i påvente av gastroskopi og koloskopi i morgen. Jeg skjønner at det blir spekulasjoner, men noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: 568f6...b54 Det er bare vanlig prosedyre, det kan være mange ufarlige årsaker til lav blodprosent, men det er fint å utelukke det som potensielt kan være alvorlig så fort som mulig. Min mor har vært gjennom det samme, de fant et overfladisk sår i spiserøret som må ha blødd litt, sånn at blodprosenten over tid ble veldig lav. Hun fikk blodoverføring, medisiner mot såret de fant, og følte seg kjapt mye bedre😊 Anonymkode: 06ded...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:03 #3 Del Skrevet i går, 20:03 Ja. Hva lurer du på? Det kan være mange årsaker, men blodet tar jo en vei som regel. Når det ikke lekker ‘ut’ av kroppen så begynner man å lete på innsiden. Anonymkode: 6fbf0...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet i går, 20:10 #4 Del Skrevet i går, 20:10 Det er mange grunner for lav blodprosent som spenner via det forholdsvis "ufarlige" til det som er farlig. Dessverre der det ikke så mye annet å gjøre enn å vente til undersøkelsene er tatt og vurdert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:11 #5 Del Skrevet i går, 20:11 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er bare vanlig prosedyre, det kan være mange ufarlige årsaker til lav blodprosent, men det er fint å utelukke det som potensielt kan være alvorlig så fort som mulig. Min mor har vært gjennom det samme, de fant et overfladisk sår i spiserøret som må ha blødd litt, sånn at blodprosenten over tid ble veldig lav. Hun fikk blodoverføring, medisiner mot såret de fant, og følte seg kjapt mye bedre😊 Anonymkode: 06ded...9eb AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja. Hva lurer du på? Det kan være mange årsaker, men blodet tar jo en vei som regel. Når det ikke lekker ‘ut’ av kroppen så begynner man å lete på innsiden. Anonymkode: 6fbf0...d3b Jeg har jo også hatt lav blodprosent før (i noen tilfeller ganske så lav, uten at jeg aner hva tallene var her til sammenligning som sagt, men jeg har aldri blitt lagt inn sånn. Videre undersøkelser osv er jo greit, men å bli innlagt uten å få "lov" til å reise hjem i mellomtiden er jo noe helt annet. Dette gjelder et eldre familiemedlem, jeg bor langt unna og vedkommende var ikke veldig god til å forklare selv hva som har skjedd og hva på prøvene som utløste dette.... Anonymkode: 568f6...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #6 Del Skrevet i går, 20:14 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er visst påvist lav blodprosent (vet ikke tallet), og vedkommende er lagt inn i påvente av gastroskopi og koloskopi i morgen. Jeg skjønner at det blir spekulasjoner, men noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: 568f6...b54 Ja, helt normal prosedyre når HB er lav. Da må problemet avdekkes og behandles. Anonymkode: bb644...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet i går, 20:15 #7 Del Skrevet i går, 20:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har jo også hatt lav blodprosent før (i noen tilfeller ganske så lav, uten at jeg aner hva tallene var her til sammenligning som sagt, men jeg har aldri blitt lagt inn sånn. Videre undersøkelser osv er jo greit, men å bli innlagt uten å få "lov" til å reise hjem i mellomtiden er jo noe helt annet. Dette gjelder et eldre familiemedlem, jeg bor langt unna og vedkommende var ikke veldig god til å forklare selv hva som har skjedd og hva på prøvene som utløste dette.... Anonymkode: 568f6...b54 Koloskopi innebærer tømming av tarm og det kan være utfordrende for eldre syke mennesker. Så det kan være noe av grunnen for at hun er innlagt. Er du nærmeste pårørende kan du be om å få informasjon direkte fra sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagon Skrevet i går, 20:17 #8 Del Skrevet i går, 20:17 Med lav blodprosent uten at man vet grunnen tar man det svært alvorlig, og derfor skjer ting veldig raskt. Man må jo finne ut hvorfor. Det kan være en kreftsvulst, eller som det personen over skriver, ett lite sår i spiserøret som blør. Sistnevnte er relativt enkelt å fikse. Uansett er det jo ikke bra når en person blør innvendig over tid og man må finne ut av hva det er, raskt. Er det kreft blir jo spørsmålet om det har spred seg. Har det ikke spredt seg kan det opereres ut. Har det spred seg til lever finnes det behandling for det også, så lenge det ikke er hele leveren. Spredninger utover det har ikke veldig gode prognoser. Det er skummelt å vente, og man får mange tanker, men det hjelper ikke å bare gruble på de verst tenkelige scenarioene, prøv å holde deg og stemningen positiv, men lytt og vær tilstede for den som du kjenner som nå er på sykehuset, det er selvfølgelig skummelt. Hvis det blir vanskelig å sove i natt kan personen be om sovetablett, bare be om det nå, spør hen for sent, etter 0100, kan ikke sykepleierene gi det. Håper det er noe som er enkelt å fikse❤️ PS. Lurt å være tilstedeværende pårørende, spør og vis dere, men følg besøkstidene og respekter at helsepersonell har mye å gjøre. Det er lov å delta på legevisitten, det foreligger kanskje ikke så mange svar før fredag da, siden undersøkelsene er i morgen. Spør om dette hvis du og din pårørende vil det. Lykke til❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Det man er redd for er aktiv blødning i mage/tarm, derav akutt innleggelse. Vedkommende vil undersøkes, overvåkes, få Somac-infusjon og sannsynligvis blod. Er det et sår som blør i foreksempel mage klipses det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er visst påvist lav blodprosent (vet ikke tallet), og vedkommende er lagt inn i påvente av gastroskopi og koloskopi i morgen. Jeg skjønner at det blir spekulasjoner, men noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: 568f6...b54 Google melena så får du svar Anonymkode: da1d9...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette gjelder et eldre familiemedlem, jeg bor langt unna og vedkommende var ikke veldig god til å forklare selv hva som har skjedd og hva på prøvene som utløste dette.... Anonymkode: 568f6...b54 Dette skjedde med vårt eldre familiemedlem også. Det ble først blodoverføring og etter hvert CT med kontrast for å lete etter kreft (hvis jeg husker riktig, for det er noen år siden). De fant ingenting som kunne forklare den lave blodprosenten, så vi fikk aldri vite noe mer. Problemet kom aldri tilbake igjen heller. Anonymkode: 634c7...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden Dette skjedde meg. Ble innlagt pga lav blodprosent. Blodoverføring, gastroskopi og koloskopi. Hos meg var det dessverre tarmkreft. Anonymkode: 2e3ad...63a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå