AnonymBruker Skrevet i går, 19:09 #1 Del Skrevet i går, 19:09 Jeg strever veldig med at jeg veldig sjelden kjenner meg mett. Det er en evig kamp med å begrense meg. Det gjelder nesten uansett hva jeg spiser, også om jeg har fokus på proteiner og mettende mat. Noen flere som har det sånn og som evt har fått hjelp? Anonymkode: 65cbd...a33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:22 #2 Del Skrevet i går, 19:22 Hva forbinder du med metthetsfølelse? Er det når det ikke er plass til mer? Eller når det ikke er behov for mer? Føler du deg faktisk sulten etter en porsjon middag? Eller spiser du mer fordi du klarer? Anonymkode: 3bc32...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:25 #3 Del Skrevet i går, 19:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva forbinder du med metthetsfølelse? Er det når det ikke er plass til mer? Eller når det ikke er behov for mer? Føler du deg faktisk sulten etter en porsjon middag? Eller spiser du mer fordi du klarer? Anonymkode: 3bc32...71d Vet ikke.. vanskelig å stoppe med mindre jeg har spist meg kvalm. Vet jo med fornuften at kroppen bare trenger halvparten. Ts Anonymkode: 65cbd...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet i går, 19:28 #4 Del Skrevet i går, 19:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke.. vanskelig å stoppe med mindre jeg har spist meg kvalm. Vet jo med fornuften at kroppen bare trenger halvparten. Ts Anonymkode: 65cbd...a33 Snakk med legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:30 #5 Del Skrevet i går, 19:30 jabx skrev (1 minutt siden): Snakk med legen? Skal det, men ville høre her og ts Anonymkode: 65cbd...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:58 #6 Del Skrevet i går, 19:58 For meg hjalp det når jeg begynte å fokusere på blodsukkeret. Søk opp et youtubeintervju av Diary of a CEO som handler om the Glucose queen. Eg så den når den kom ut og alt har endret seg siden den gang, gårt ned i vekt uten å kjempe for første gang. Trener du? Anonymkode: 82209...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:03 #7 Del Skrevet i går, 20:03 Jeg har det på samme måte. Spiser til magen slutter å krampe seg. Synes det er så ubehagelig når man kjenner de sultkrampene. Anonymkode: afa7f...197 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:09 #8 Del Skrevet i går, 20:09 Det er en treningssak. Jeg forbinder ofte det å være mett, med å være stappa. Men det er ikke mett, det er jo overmett, om man kan si det. Jeg må hele tiden kjenne etter under måltidet om jeg faktisk burde spise mer. For jeg er egentlig mett lenge før jeg er stappa. Nå går det greit, fordi jeg klarer å gjenkjenne metthetsfølelsen, men jeg har altså måtte trene på det. Anonymkode: 3d5fc...ec0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:41 #9 Del Skrevet i går, 20:41 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er en treningssak. Jeg forbinder ofte det å være mett, med å være stappa. Men det er ikke mett, det er jo overmett, om man kan si det. Jeg må hele tiden kjenne etter under måltidet om jeg faktisk burde spise mer. For jeg er egentlig mett lenge før jeg er stappa. Nå går det greit, fordi jeg klarer å gjenkjenne metthetsfølelsen, men jeg har altså måtte trene på det. Anonymkode: 3d5fc...ec0 Tror jeg kan såvidt kjenne at jeg ikke trenger mer mat, men er så vanskelig å stoppe. Skulle ønske jeg ble kvalm mye før. Finnes det noe medisin som kan hjelpe, selv om jeg er normalvektig? Ts Anonymkode: 65cbd...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Sliter med det samme, blir aldri mett. Ikke en gang stappmett. Kan spise til jeg dør av at magesekken sprekker. Spiser meg gjennom kvalme og smerter. Jeg eier ikke en av-knapp. Jeg har ikke en på-knapp heller, for jeg føler ikke fysisk sult heller. Har lyst til å spise meg opp til ekstrem fedme, slik at jeg kan få slankesprøyter for å oppleve metthetsfølelse og å slutte å tenke på mat. Anonymkode: 78f13...a38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke.. vanskelig å stoppe med mindre jeg har spist meg kvalm. Vet jo med fornuften at kroppen bare trenger halvparten. Ts Anonymkode: 65cbd...a33 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tror jeg kan såvidt kjenne at jeg ikke trenger mer mat, men er så vanskelig å stoppe. Skulle ønske jeg ble kvalm mye før. Finnes det noe medisin som kan hjelpe, selv om jeg er normalvektig? Ts Anonymkode: 65cbd...a33 Dette handler ikke om metthetsfølelse, men overspisingslidelse. At du må bli kvalm før du slutter spise er ett veldig usunt tegn. Hvordan har du det ellers? Trives du i livet ditt? Hva i livet gir deg glede? Anonymkode: 3bc32...71d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette handler ikke om metthetsfølelse, men overspisingslidelse. At du må bli kvalm før du slutter spise er ett veldig usunt tegn. Hvordan har du det ellers? Trives du i livet ditt? Hva i livet gir deg glede? Anonymkode: 3bc32...71d Ja, men det henger sammen kanskje? Jeg har det bra i livet ellers, hatt det sånn med mat i mange år. Mange i familien er overvektige, noen har tatt slankeoperasjon. Jeg har selvdisiplin på mye i livet, og mosjonerer annenhver dag, men dette med mat er vanskelig. Har BMI på 25, så kvalifiserer ikke til noe medisinsk hjelp etter hva jeg vet. ts Anonymkode: 65cbd...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, men det henger sammen kanskje? Jeg har det bra i livet ellers, hatt det sånn med mat i mange år. Mange i familien er overvektige, noen har tatt slankeoperasjon. Jeg har selvdisiplin på mye i livet, og mosjonerer annenhver dag, men dette med mat er vanskelig. Har BMI på 25, så kvalifiserer ikke til noe medisinsk hjelp etter hva jeg vet. ts Anonymkode: 65cbd...a33 Nei, det henger ikke sammen når du ikke klarer slutte spise før du er kvalm. Metthetsfølelse er noe som kommer gradvis når man spiser, og selv om det ikke er en veldig tydelig følelse for mange, så er det ikke slik at du går fra å faktisk være sulten, til å bli så mett at du er kvalm på ett øyeblikk. Man er ikke enten sulten eller så mett at man er kvalm. Du kvalifiserer ikke nødvendigvis til medisinsk behandling med normal BMI, men spiseforstyrrelser behandles oftere ved terapi enn medisiner. Du bør ha fokus på å behandle den underliggende årsaken til at du ikke klarer kontrollere matinntaket ditt, det er det som vil hjelpe deg på lang sikt. Anonymkode: 3bc32...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Fare for du ikke er så god til å lytte til kroppen. En trenger ikke spise til en er mett, men til en ikke er sulten lenger. Men de fleste vet knapt hva det er å være sulten. Du kan faste et døgn, så lærer du deg hva sult er Anonymkode: 023d4...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden overspising er en lidelse som kan være både fysisk (leptin) og psykisk (les mer hos ROS) - først må du få legen til å sjekke det fysiske før du evt kan få hjelp med det psykiske.. Anonymkode: 70074...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): overspising er en lidelse som kan være både fysisk (leptin) og psykisk (les mer hos ROS) - først må du få legen til å sjekke det fysiske før du evt kan få hjelp med det psykiske.. Anonymkode: 70074...fca Hvordan sjekket jeg det med leptin? ts Anonymkode: 65cbd...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fare for du ikke er så god til å lytte til kroppen. En trenger ikke spise til en er mett, men til en ikke er sulten lenger. Men de fleste vet knapt hva det er å være sulten. Du kan faste et døgn, så lærer du deg hva sult er Anonymkode: 023d4...f84 Jeg pleier å faste mellom 18 på kvelden og 12 dagen etter.. kjenner jo jeg blir sulten, men ikke noe mer eller mindre enn vanlig .. det er når jeg først begynner å spise at jeg ikke klarer å stoppe. ts Anonymkode: 65cbd...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Ta kontakt med legen din og forklar hvordan du har det, men det høres ut som om du hadde hatt godt av å snakke med en psykolog. Anonymkode: bf366...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg pleier å faste mellom 18 på kvelden og 12 dagen etter.. kjenner jo jeg blir sulten, men ikke noe mer eller mindre enn vanlig .. det er når jeg først begynner å spise at jeg ikke klarer å stoppe. ts Anonymkode: 65cbd...a33 Spiser du deg like mett hver gang når du ikke faster også? Anonymkode: 3bc32...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg strever veldig med at jeg veldig sjelden kjenner meg mett. Det er en evig kamp med å begrense meg. Det gjelder nesten uansett hva jeg spiser, også om jeg har fokus på proteiner og mettende mat. Noen flere som har det sånn og som evt har fått hjelp? Anonymkode: 65cbd...a33 Ja. Jeg fikk samme problem som deg da jeg nærmet meg 40. Har spist normalt hele livet også plutselig ble jeg ikke mett lenger. Det er fordi det er feil på signalene mellom mage/tarm og hjerne. Jeg tar saxenda, og det hjelper så jeg får normal metthetsfølelse. Anonymkode: 36256...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå